Skip to main content

Sinds gisteren spontaan krijg ik een error 563 op de Arris Vip 5202.

Ik draai OPNsense al jaren probleemloos. 

Wat ik heb gedaan is eerst OPNsense alles nagelopen, logs, firewall, etc, alles lijkt goed. IGMP proxy draait en is oke.

Kabels gecontroleerd en gewisseld. De Arris is bedraad aangesloten.

Ik heb de Arris gereset, diagnostics gedraaid, alles is OK.

De Arris krijgt een IP adres uit het iptv vlan (563 betekent verkeerd ip volgens mij).

Ik heb de Arris terug naar fabrieksinstellingen gezet, opnieuw gestart.

Ik zie niet wat er aan de hand kan zijn.

Iemand ideeen? Kan ik uberhaubt de klantenservice contacteren wanneer ik zelf OPNsense draai?

PS. Het originele modem terugzetten is geen optie meer, ik heb te veel afhankelijkheden van OPNsense.

Ik heb TV opgezegd. Zoveelste keer gelazer en ik ben het nu zat.

Scheelt weer 13 euro op de abonnementskosten en een kastje, kabeltje en adapter minder.

 

Dat gezegd hebbende, internet zelf is fantastisch, letterlijk nooit problemen.


Hoi @AlienSurfer , deze foutcode gaat wel vaak gepaard met iets in de aansluiting. Achteraf is dat wat lastig te troubleshooten natuurlijk
We hebben daar nog wel een handig topic over mocht je het toch nog eens willen proberen:


HI Thomas,

Dank voor je reactie! 

Yes, die ken ik inderdaad. Zoals ik aangaf draait het al best een tijdje, en over het algemeen ook best goed. Soms lag een probleem aan mijzelf, en dan wist ik eigenlijk wel dat ik wat gewijzigd had en waar ik moest zoeken, dan was het meestal ook snel opgelost. Soms kwamen fouten spontaan. S’middags werken, uitgezet even boodschappen en komen thuis, foutcode. En dan begint het gelazer dus pas echt.

Soms was het op te lossen met een power cycle van de Arris, soms met factory defaults. Soms was de IGMPproxy ineens down (ligt het dus ook bij mij) en heel soms, werkte het gewoon spontaan ook ineens weer.

Het is niet eens dat het vaak gebeurt, maar wanneer het gebeurt kost het me echt veel te veel tijd, soms uren, terwijl er niets gewijzigd is aan de kant van OPNsense.

Van de week dus ook, ik heb een vier- of vijftal OPNsense backups van de afgelopen weken teruggezet omdat ik niet kon achterhalen wat het probleem was. Elke restore gereboot en ook daarmee wilde TV gewoon niet meer werken. En daarom ben ik het dus zat. Ik weet ook niet waar het aan ligt, maar wanneer ik niet op een normale manier mijn eigen router kan gebruiken ga ik andere keuzes maken.

Nu dus NLziet ipv jullie iptv. Is nog goedkoper ook en los van een wat trage interface werkt het verder tenminste normaal.


Die snap ik ook wel weer, bedankt voor je terugkoppeling in ieder geval!
Mocht je het weer eens een poging willen wagen dan weet je ons te vinden!