Skip to main content
Vraag

Sinds installatie glasvezel veel storingen, stilstaand beeld en wegvallend geluid

• March 7, 2026
  • 6 reacties
  • 69 keer bekeken

al twee maanden storingen na installatie glasvezel. al maande en updates later hebben we constante storing op tv. geluid valt weg. beeld valt stil. ergernis alom.  router opnieuw ingesteld. stekker 20 seconden uit kadtje tv. het lukt maar niet om dit op te lossen.  contact gehad met klantenservice die missers erkennen, maar er is niets aan te doen. we zijn al bij kpn vanaf de jaren ‘90. nu twijfelen of we dot willen continueren als het niet wordt opgelost. Heeeelp!!!!!

6 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 7, 2026

Helpt herstart van het glasvezelkastje ook niet?

(2 minuten stekker eruit, daarna voor de zekerheid ook het modem en tv ontvanger herstarten.)

Als dat ook niet helpt, zou je dan de volgende vragen kunnen beantwoorden?

• welk type tv ontvanger heb je?
  • welk type modem/router heb je?
  • hoe is die verbonden met de tv ontvanger? Rechtstreeks met een ethernet kabel, of zit daar nog iets anders tussen?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 8, 2026

En wat heeft de klantenservice gezegd over de uitval? 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 8, 2026

Om te beginnen heeft het helemaal niet met glasvezel of koper te maken.

20 seconde van de spanning afhalen is zo wie zo veel en veel te kort.

Persoonlijk adviseer ik 1 a 2 minuten. Het duurt altijd even voordat alle condensatoren ontladen zijn.

Het probleem kan ook zitten in een switch zonder IGMP snooping of in een DVS (een DVS is vragen om problemen).

UTP kabel (CAT5E of CAT6 is het beste.

Ik ga ervan uit dat je de Sagemcom DIW7022 (Ook wel KPN tv+ box genoemd hebt).

Wat je allemaal kan doen is:

1. Zet de DIW7022 aan en houd de toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.
  2. Helpt dit niet, haal de voedingsadapter (volksmond stroomadapter) van de Router (Experiabox V10 of de zwarte box12)uit het stopcontact en wacht 2 minuten en stop hem er weer in. En laat hem volledig opstarten. Alle ledjes moeten daarna weer groen zijn.
  3. Helpt dit niet, haal de voedingsadapter van het glasvezel modem eruit en wacht 2 minuten. Stop hem weer in het stopcontact en laat hem volledig opstarten.
  4. Helpt ook dit niet, geef dan een harde reset (terug fabrieksinstellingen) op de DIW7022.  Achterop zit een heel klein gaatje (naast de UTP stekker). Stop daar een dun voorwerp in en wacht totdat hij opnieuw gaat opstarten. (meestal moet je hierna enkele instellingen opnieuw doen.
  5. Helpt ook dit niet, bel dan gratis 0800-0402

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Franciscus welkom op de KPN Community, ik kwam jou topic tegen en ik vroeg me af wat nu de stand van zaken is. Ik zie dat andere gebruikers je al flink van tips hebben voorzien.

Persoonlijk zou ik eerst eens beginnen met een herstart van het glasvezelkastje in de meterkast. Vervolgens haal je dan het modem van KPN voor twee minuten van de stroom en herstart deze dan ook even.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 16, 2026

Hallo. We hebben al deze tips opgevolgd en het lijkt wat beter te gaan. We wachten af!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is fijn om te lezen ​@Franciscus! Mocht je onverhoopt toch nog ergens tegen aanlopen laat het dan weten, we helpen graag :-) .