Skip to main content
Beantwoord

Sinds kort is geluid Netflix bij spraak zacht

• 25 februari 2025
  • 7 reacties
  • 64 keer bekeken

Hoi,

Sinds kort is het geluid via KPN TV+ Box en Netflix zeer zacht bij spraak en daarom moeten wij het volume richting de +30 zetten om het te kunnen verstaan. Helaas is dan het geluid bij muziek weer ontzettend hard en moeten we met spoed het volume verlagen. Er lijkt iets dynamisch te staan maar kan de instelling niet vinden.

Meer mensen hier last van?

KPN TV+ box icm Sony Bravia 4k 

Beste antwoord door Super_Dirk

Dank voor je reactie Arjan! Gebruik voor 90% gebruik van de standaard speakers van mijn TV (aangesloten via HDMI) en heel soms via mijn versterker maar die is via optische kabel aangesloten via de TV (niet direct op de KPN TV+).

Nu de SPDIF optie uitgezet, geluid op Stereo via PCM en AC4 stemversterking op uit. De testfilm op Netflix (verschrikkelijke Ikkkuuh3) klonk nu een stuk beter leek het. De praktijk gaat het leren als de kinderen de TV weer aan gaan zetten met Netflix 😀

Bekijk origineel

7 reacties

Wieke Ortega
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 25 februari 2025

Wij ervaren exact hetzelfde probleem. 
ontzettend irritant! 
Heb jij inmiddels al een oplossing gevonden?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 27 februari 2025

Hoi ​@Super_Dirk en ​@Wieke Ortega. Lastig dat jullie steeds het volume moeten bijstellen als je een video via Netflix aan het kijken bent. Dat is niet zoals het hoort te zijn. 

Spelen jullie het geluid af via de speakers van de tv? Dan raad ik je namelijk aan om de geluidsinstellingen van de KPN TV+ box te veranderen naar Stereo. Klik op de link hier beneden om te zien hoe je dat aanpast. Willen jullie eens kijken of dat een verbetering geeft? 

Wieke Ortega
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 februari 2025

Hoi ​@Arjan van KPN 

Wij gebruiken een soundbar bij de tv.
De  instellingen voor het geluid had ik al geprobeerd, geen verschil hoorbaar helaas :( 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 27 februari 2025

Dank voor je reactie Arjan! Gebruik voor 90% gebruik van de standaard speakers van mijn TV (aangesloten via HDMI) en heel soms via mijn versterker maar die is via optische kabel aangesloten via de TV (niet direct op de KPN TV+).

Nu de SPDIF optie uitgezet, geluid op Stereo via PCM en AC4 stemversterking op uit. De testfilm op Netflix (verschrikkelijke Ikkkuuh3) klonk nu een stuk beter leek het. De praktijk gaat het leren als de kinderen de TV weer aan gaan zetten met Netflix 😀

PeterG
Superuser
  • 61126 reacties
  • 27 februari 2025

Hier nu (27-2; 19:05-19:15) even geprobeerd met serie Running Point. S/PDIF, Dolby 5.1 via optical. Prima verstaanbaar gesproken geluid via de centerspeaker. 

Conclusie: Opgelost. Of probleem zit bij jullie thuis. Als niet werkende centerspeaker bijvoorbeeld. Dat ding valt hier ook wel eens uit. En dan moet de versterker even heel hard om er weer leven in te krijgen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 28 februari 2025

Mooi dat het voor jou opgelost lijkt ​@Super_Dirk 🙂 Maar voor jou ​@Wieke Ortega moeten we nog even doorzoeken. 

Heb je alle geluidsinstellingen al geprobeerd? Dus Automatisch, Dolby Digital, Stereo en Passthrough? Ook kun je nog kijken of de instelling Dialoog verbetering (AC4) iets voor het stemgeluid doet. Dit vind je onder de Geavanceerde geluidsinstellingen. Ook ben ik benieuwd als je de soundbar even tijdelijk afkoppelt en het geluid via de tv speakers laat gaan, of het probleem zich nog steeds voordoet. 

Verder geeft Netflix aan op hun website, dat ze op de hoogte zijn dat op sommige apparaten het stemgeluid naar de achtergrond verdwijnt. Ze vragen om contact met hun op te nemen om te helpen bij het onderzoek: https://help.netflix.com/nl/node/116198. Zou je dat eens willen doen? 

PeterG
Superuser
  • 61126 reacties
  • 22 maart 2025

Heb je hier nog last van ​@Super_Dirk en ​@Wieke Ortega ?

Er verscheen onlangs nog een topic namelijk. 

De storing blijkt, toch, bij Netflix te zitten. 

Reageer