Skip to main content
Beantwoord

Sinds laatste update duurt het 60-90 seconden voordat er geluid komt!

• April 18, 2025
  • 15 reacties
  • 183 keer bekeken

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3

Oké zins laatste update  TV+ Box: Update naar launcher versie 1.184.1 heel lang wachten tot er geluid is soms wel tot 60 seconden tot 90 seconden ! Veel al met zappen maar ook als je gewoon kanaal nummer in toets maak eigenlijk niet uit dolby geluid of stereo ! Geluid instellingen veel al geprobeerd maar probleem blijft bij mijn staat ie altijd in passthrough audio werk over het algemeen het beste hier. ! 

gebruik 2 x kpn + 1 op een Sony KD - 43XG8399 met en JBL SB510 soundbar 2 e tv 43 Qled Samsung tv 2024 daar bij gebruik ik ook de JBL SB510  Bij kpn + staan persie het zelfde afgesteld  

@Erwinvankpn weet er vanaf ! 

Fijne paasdagen 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Peterpiwi, welkom op onze community! Dat is niet prettig TV kijken zo.
Heb je dit zowel met live TV als bij terugkijken en via apps?
Heb je de ontvanger ook al even helemaal herstart?
Hoe zit je TV ontvanger verbonden met de experiabox?

We denken graag even mee!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 22, 2025

Hoi ​@Peterpiwi, welkom op onze community! Dat is niet prettig TV kijken zo.
Heb je dit zowel met live TV als bij terugkijken en via apps?
Heb je de ontvanger ook al even helemaal herstart?
Hoe zit je TV ontvanger verbonden met de experiabox?

We denken graag even mee!

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • May 1, 2025

Al opgelost maar zat echt in de laatste software alle hulp dingen wat jullie standaard zeggen werkte niet vannacht nieuwe update gehad nu geen problemen 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 5, 2025

Hoi ​@Peterpiwi .

Ik kom hier vanaf “updates” en zie dat je hier al bij een vorige update dit meldt. En nu 3 dagen geleden “opgelost” meldt, wat dus de huidige update zou betreffen. Ik snap dus niet helemaal je opmerking bij de updates.

Verder: waarom gebruik je passthrough? Een van de nadelen is dat de geluidsniveau's van diverse zenders (radio en tv) niet min of meer gelijkgetrokken zijn. Radio, en m.n. PCM stereo, is dan véél harder.

Mij bevalt de instelling Dolby Digital Plus uitstekend.

Verder:

Is het alleen bij aanzetten of steeds ook bij zender wisselen?

Is het alleen het geluid via hdmi out? Of ook optisch (DIW7022) naar je versterker?

En hoe gaat het met instelling DDP?

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • May 5, 2025

Hoi ​@Peterpiwi .

Ik kom hier vanaf “updates” en zie dat je hier al bij een vorige update dit meldt. En nu 3 dagen geleden “opgelost” meldt, wat dus de huidige update zou betreffen. Ik snap dus niet helemaal je opmerking bij de updates.

Verder: waarom gebruik je passthrough? Een van de nadelen is dat de geluidsniveau's van diverse zenders (radio en tv) niet min of meer gelijkgetrokken zijn. Radio, en m.n. PCM stereo, is dan véél harder.

Mij bevalt de instelling Dolby Digital Plus uitstekend.

Verder:

Is het alleen bij aanzetten of steeds ook bij zender wisselen?

Is het alleen het geluid via hdmi out? Of ook optisch (DIW7022) naar je versterker?

En hoe gaat het met instelling DDP?

Heb eigenlijk nooit problemen gehad nu opeens wel vaak !  als je dolby + geluid op constant aan zet heb ik ook vertraging  me jbl soundbar is via HDMI arc aangesloten bij bijde tv.s 

tv ,s / soundbars bij ps5 en blu ray speler 4K dolby geluid nooit problemen waarom dan hier bij wel. ? 

Raar want eerst werd hier passthrough aanbevolen ! Want advies geef jij dan voor de kpn + ontvanger kwa geluid ? Ben benieuwd  ! 

en klop eerst met deze update geen probleem nu eens wel zo doende 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • May 5, 2025

Het staat nu zo en blijf nú redelijk doen ben benieuwd langer tijd  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 5, 2025

Staat bij mij exact zo. 

Dolby Digital Plus (die beveel ik dus aan 😉)

Dialoog verbetering uit

Audio vertraging 0 ms (ik heb dat via de versterker op 2 frames staan. Dat is 2/25 van een seconde). Als er dan bij uitzendingen out of sync is ligt het niet aan kpn. Want vaak is het later, of vanuit studio, wel sync. Maar eigenlijk heb ik nooit meer scheefloop van het geluid. Bij Dolby Digital weergave op de versterker heb ik geen vertraging ingesteld.

Enige verschil: Hier optische uitgang AAN. Voor radio luisteren met tv uit.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • May 5, 2025

Staat bij mij exact zo. 

Dialoog verbetering uit

Audio vertraging 0 ms (ik heb dat via de versterker op 2 frames staan. Dat is 2/25 van een seconde). Als er dan bij uitzendingen out of sync is ligt het niet aan kpn. Want vaak is het later, of vanuit studio, wel sync. Maar eigenlijk heb ik nooit meer scheefloop van het geluid. Bij Dolby Digital weergave op de versterker heb ik geen vertraging ingesteld.

Oké ik gebruik radio eigenlijk nooit ! 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • May 5, 2025

Staat bij mij exact zo. 

Dialoog verbetering uit

Oké ik gebruik radio eigenlijk nooit ! 

Thanks voor je hulp toch beetje 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 5, 2025

@Peterpiwi Als jij jouw soundbar instelt op ‘Stereo’, heb je dan een andere of mindere geluidskwaliteit in vergelijking met jouw huidige instelling (Dolby Digital Plus)?

Ik vraag het omdat ik mijn soundbar (JBL Bar 5.0 Multibeam) op ‘Stereo’ heb staan. Dat bevalt mij vooral zo goed omdat ik dan geen audiovertraging hoef in te stellen. Ik ben dan ook benieuwd naar jouw antwoord op mijn vraag.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • May 5, 2025

@Peterpiwi Als jij jouw soundbar instelt op ‘Stereo’, heb je dan een andere of mindere geluidskwaliteit in vergelijking met jouw huidige instelling (Dolby Digital Plus)?

Ik vraag het omdat ik mijn soundbar (JBL Bar 5.0 Multibeam) op ‘Stereo’ heb staan. Dat bevalt mij vooral zo goed omdat ik dan geen audiovertraging hoef in te stellen. Ik ben dan ook benieuwd naar jouw antwoord op mijn vraag.

Soundbar zelf staat hier ook op stereo  tv ontvanger die regelt hier dolby audio zonder audio vertraging ingesteld dat gaat gewoon goed geen problemen !

Bij mijn Sony tv geluid instellingen staat standaard op pcm dat is stereo gewoon pure geluid niks anders aan toegevoegd laat tv ontvanger of ps5 of blu-ray speler 4K dolby geluid regelen zonder vertraging instellen 

biij mijn Samsung Qled 2024 eigenlijk zelfde  geluid instellingen ook standaard stereo  net wat ik zeg laat apparatuur de dolby geluid regelen  gaat goed 

soundbar ook stereo ingesteld bij tv’s  JBL SB510

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 5, 2025

Sorry, ik zie nu dat ik mijn vraag verkeerd heb gesteld. Waar ik schreef ‘soundbar’ bedoelde ik de tv+ box. Het gaat mij dus om de instelling op de tv+ box: Als jij op jouw tv+ box de geluidsinstelling op ‘Stereo’ zet, hoor je dan een andere/mindere kwaliteit?

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • May 5, 2025

Sorry, ik zie nu dat ik mijn vraag verkeerd heb gesteld. Waar ik schreef ‘soundbar’ bedoelde ik de tv+ box. Het gaat mij dus om de instelling op de tv+ box: Als jij op jouw tv+ box de geluidsinstelling op ‘Stereo’ zet, hoor je dan een andere/mindere kwaliteit?

Gelijkwaardig  eigenlijk wel  ! Stereo is iets harder dan dolby maar zit minimaal verschil  !  Maar dolby vind ik wel ruimtelijk klinken ! En heb ook geen audio vertraging ingesteld en gaat prima  met dolby geluid   Wat ik eerder aangaf  tv’s geluid instellingen staan gewoon op stereo net als de soundbar veder laat ik de tv ontvanger dolby audio regelen ps5 en blu ray speler 4K doen het ook veder nooit audio vertraging ingesteld ! 

Probeer het zal ik zeggen terug zetten kan altijd 

Bij mijn ging mis door passthrough audio instellingen  maar werd door iemand van kpn aangeraden nú totaal ging probleemloos met bovenstaande instellingen 

goed geholpen door ​@PeterG  Dankjewel 

en fijn dat het geregeld is net voor me operatie 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 5, 2025

… net voor me operatie 

Ik wens jou succes daarmee!

Dank voor jouw reactie. Ik ga nog wat uitproberen hier.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • May 5, 2025

… net voor me operatie 

Ik wens jou succes daarmee!

Dank voor jouw reactie. Ik ga nog wat uitproberen hier.

Graag gedaan ! 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • May 5, 2025

@Thomas van KPN  is opgelost !