@ruudforsthovel waarschijnlijk staat de HDR-beeldinstelling niet goed bij jou
@ruudforsthovel waarschijnlijk staat de HDR-beeldinstelling niet goed bij jou
@TDN dank voor je reactie, hoe zou de HDR-beeldinstelling dan moeten zijn?
Ik heb daar zelf niets aan veranderd namelijk.
@ruudforsthovel Dat is afhankelijk van jouw TV. Als je op SDR zet, is TV programma's weer normaal, alleen voor streamingsdienst (Netflix, Primevideo) of 4k zender heb je HDR nodigig en ook niet altijd. Probeer de HDR instelling te wissen tussen automatisch en continue, en de voorkeur op Dolby Vision of HDR te veranderen en kijken of het helpt. Anders laat toch gewoon bij SDR staan.
@ruudforsthovel Dat is afhankelijk van jouw TV. Als je op SDR zet, is TV programma's weer normaal, alleen voor streamingsdienst (Netflix, Primevideo) of 4k zender heb je HDR nodigig en ook niet altijd. Probeer de HDR instelling te wissen tussen automatisch en continue, en de voorkeur op Dolby Vision of HDR te veranderen en kijken of het helpt. Anders laat toch gewoon bij SDR staan.
@TDN dank voor je advies. Ik ga eens sleutelen. Fijne zondag.
@TDN dank voor je advies. Ik ga eens sleutelen. Fijne zondag.
@TDN Goedemorgen, een en ander nagelopen op de TV en de 4k ontvanger van KPN. HDR instellingen uitgeschakeld. Het heeft niet geholpen. Kleuren blijven flets. Ik zie op het forum ook dat er in het verleden meer klanten mee te kampen hebben gehad. Ik ga verder uitpluizen wat er mogelijk aan de hand is.
@Sanne van KPN Dag Sanne, ik wend mij even tot jou gezien
een aantal reacties van jou binnen het forum aangaande de fletse, soms niet-natuurlijke kleuren die ook ik ervaar op mijn LG-tv na een update van mijn 4k - ontvanger.
Via het forum krijg ik niet echt een inzicht in wat er aan de hand kan zijn.
Maar bovenstaande opmerking over de verandering van de kleurbeleving is echt aan de orde.
Ik lees op het forum dat meerdere klanten soortgelijke ervaringen hebben (gehad).
Kun jij hier wellicht nog je licht over laten schijnen?
Alvast dank,
Ruud Forsthovel
Hoi @ruudforsthovel . Er is eigenlijk niks veranderd dat dit effect zou moeten geven.
Op een moderne tv zitten vaak honderden toeters en bellen. Is er niet per ongeluk een ander kleur profiel ingeladen?
Hoi @ruudforsthovel . Er is eigenlijk niks veranderd dat dit effect zou moeten geven.
Op een moderne tv zitten vaak honderden toeters en bellen. Is er niet per ongeluk een ander kleur profiel ingeladen?
@Erwin van KPN , dank voor je reactie. Nee, dat is het ‘m juist. Aan mijn LG-tv - Oled - Evo is niets veranderd aan de (basis)instellingen.
Heel merkwaardig. Heeft jouw tv meerdere HDMI ingangen? Zo ja, is het een optie om nog even een andere HDMI ingang te proberen? Je gebruikt de meegeleverde HDMI kabel?
Heel merkwaardig. Heeft jouw tv meerdere HDMI ingangen? Zo ja, is het een optie om nog even een andere HDMI ingang te proberen? Je gebruikt de meegeleverde HDMI kabel?
@Erwin van KPN Goedemorgen, ik gebruik al een hele lange tijd de HDMI-1 ingang voor de Arris 4 K ontvanger. Ik heb zojuist een en ander opnieuw geprobeerd:
- via het menu de software opnieuw genistalleerd (snelle versie) en ja hoor,
- ik krijg weer het bericht dat er NIEUWE software beschikbaar is ( langzame versie)
- het betreft opnieuw 5.199.201 , NMC 8.3.194_1
- deze versie had ik gistereen reeds binnengehaald
Voor mij onverklaarbaar waarom ik nu voor de vierde keer de boodschap krijg dat er NIEUWE software beschikbaar is.
@Erwin van KPN Goedemorgen, ik gebruik al een hele lange tijd de HDMI-1 ingang voor de Arris 4 K ontvanger. Ook heb ik een kostbare HDMI-kabel gebruikt.
Ik heb zojuist een en ander opnieuw geprobeerd:
- via het menu de software opnieuw geinstalleerd (snelle versie) en ja hoor,
- ik krijg weer het bericht dat er NIEUWE software beschikbaar is ( langzame versie)
Voor mij onverklaarbaar waarom ik nu voor de vierde keer de boodschap krijg dat er NIEUWE software beschikbaar is.
@Erwin van KPN Goedemorgen, ik gebruik al een hele lange tijd de HDMI-1 ingang voor de Arris 4 K ontvanger. Ook heb ik een kostbare HDMI-kabel gebruikt.
Ik heb zojuist een en ander opnieuw geprobeerd:
- via het menu de software opnieuw geinstalleerd (snelle versie) en ja hoor,
Hela. Dat is vreemd. Je zou denken dat het dan niet lukt om die update succesvol af te ronden. Maar je ziet verder geen foutmeldingen?
Even voor de zekerheid. Die tuner, die is bekabeld aangesloten? En dan rechtstreeks op de experiabox? Dat is de stabielste manier om een update binnen te halen.
Mocht het nu via wifi verbonden zijn, zou ik het via de kabel rechtstreeks proberen om er zeker van te zijn dat er geen bits of bytes verloren gaan bij het updaten.
Hela. Dat is vreemd. Je zou denken dat het dan niet lukt om die update succesvol af te ronden. Maar je ziet verder geen foutmeldingen?
Even voor de zekerheid. Die tuner, die is bekabeld aangesloten? En dan rechtstreeks op de experiabox? Dat is de stabielste manier om een update binnen te halen.
Mocht het nu via wifi verbonden zijn, zou ik het via de kabel rechtstreeks proberen om er zeker van te zijn dat er geen bits of bytes verloren gaan bij het updaten.
@Erwin van KPN , Dag Erwin, de tuner is bekabeld aangesloten, rechtstreeks naar de Bix 12. Ik krijg verder ook geen foutmeldingen. Groet, Ruud.
@Erwin van KPN Dag Erwin, nogmaals een reactie van mijn kant. Je geeft aan dat je zou denken dat een update niet succesvol wordt afgesloten omdat ik voortdurend de boodschap krijg dat er nieuwe software beschikbaar is.
Enige dagen geleden heb ik een bericht op het forum geplaatst dat het mij opviel dat de kleuren van mijn LG TV Evo fletser zijn na de laatste update.
Kan een en ander met elkaar te maken hebben?
Groet,
Ruud
@Erwin van KPN Dag Erwin, nogmaals een reactie van mijn kant. Je geeft aan dat je zou denken dat een update niet succesvol wordt afgesloten omdat ik voortdurend de boodschap krijg dat er nieuwe software beschikbaar is.
Enige dagen geleden heb ik een bericht op het forum geplaatst dat het mij opviel dat de kleuren van mijn LG TV Evo fletser zijn na de laatste update.
Kan een en ander met elkaar te maken hebben?
Bij wijze van test vanmorgen opnieuw de bestaande software via Systeem opnieuw geinstalleerd. En na voltooiing hiervan opnieuw de boodschap dat er nieuwe software beschikbaar is. Deze ook weer binnengehaald
Versie verschilt niet van de vorige.
Ik begin nu toch echt te denken dat er iets aan schort.
Groet,
Ruud
@ruudforsthovel We hebben jou verhaal naar onze developers gebracht. Die komen met het volgende:
Er zijn GEEN wijzigingen gedaan die betrekking hebben op kleur. Wel was er een issue met updaten. Dat is, als het goed is nu opgelost.
Jij hebt een 5202 toch? Zou je nog eens de update stappen willen doorlopen?
Wat de kleuren betreft, kan het dus met die ‘mislukte’ update te maken hebben. Kan zijn dat HDR is aangezet zonder dat je daar zelf bij bent geweest. Verdient het zeker om nog even te checken.
@Erwin van KPN Dag Erwin, dank voor je duidelijke reactie. Nee, HDR staat op automatisch. Ik ga de update-stappen nog eens doorlopen. Ik laat je weten wat mijn bevindingen zijn. Groet, Ruud.
@Erwin van KPN , Erwin, ik heb je advies direct uitgevoerd. Opnieuw software update geinstalleerd. De boodschap na installatie dat er nieuwe software beschikbaar is, blijft nu achterwege. Dus so far, so good. Bedankt en groet.
Ik heb het even aangezien, maar ik ben en blijf ervan overtuigd dat de kleuren via mijn 4K Arris 5202 ontvanger flets overkomen na de laatste update.
Uiteraard een en ander uitgeprobeerd: HDMI- kabel gewisseld, UHD uit / automatisch etc. TV-instellingen zijn nog altijd identiek, maar voor de zekerheid ook nog een keer gereset.
Daar komt nog bij dat het binnenhalen van de update een aantal keren bleef hangen met de foutcode 307.
Speurend op het forum is terug te lezen dat dit kleurprobleem wel vaker voorkomt / voorgekomen is bij KPN.
KPN geeft aan dat er niets veranderd is. Je gaat bijna aan jezelf twijfelen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat ik de enige ben die kleurverschil signaleert.
Ik mag hopen dat mijn opmerking serieus genomen wordt……
Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic
Hoi @ruudforsthovel Ik had gehoopt dat het met de update opgelost zou zijn. Zoals aangegeven er is helemaal niks veranderd aan de manier waarop de kleuren worden doorgegeven met die update.
Heb jij ook nog andere apparaten aangesloten op die tv? Een spelcomputer? Of een mediaplayer? Zo ja, hoe is het daar met de kleuren? Heb je ook een andere HDMI poort geprobeerd en een andere HDMI kabel?
Als je wil kan ik je een nieuwe HDMI kabel sturen. Misschien is er - door toeval - een kink in de kabel of in de stekker gekomen?
Heb jij meerdere tuners in huis? Zo ja, geeft de andere tuner hetzelfde effect?
@Erwin van KPN Dag Erwin, dank dat je weer contact met mij opneemt.
Het euvel is niet nieuw. Ik zie dat er in het recente verleden zelfs door KPN is aangeboden om voor een abonnee die met dezelfde klacht kwam, de update terug te draaien.
En er staan nog meer soortgelijke klachten op het forum, vaak ontstaan na een update.
Ik heb alleen een BluRay - 4K DVD-speler aangesloten op mijn LG Oled Evo-tv en een Sonos Beam, geluidsinstallatie. Ik heb de HDMI-kabel al gewisseld voor een kwalitatief zeer goede kabel.
Wanneer ik via het SMART-onderdeel van mijn TV bijvoorbeeld een test-film bekijk via YouTube zijn de kleuren perfect en het beeld haarscherp.
Ik heb 2 Arris 4k - VIP 5202 - ontvangers. Ook deze heb ik omgewisseld. Geen enkel verschil, hetzelfde euvel.
Bij het installeren / vervangen van de software via het menu krijg ik voortdurend als eerste de foutcode DBL 307, ontvanger kan geen software ophalen. Ik moet dan even wachten alvorens de ontvanger alsnog de (nieuwe) software binnenhaalt.
Als jij denkt dat een nieuwe HDMI-kabel mogelijk een oplossing biedt dan mag je mij deze natuurlijk altijd toesturen.
Welnu, ik blijf natuurlijk zelf ook zoeken naar een oplossing. Tot zover bedankt.
@Erwin van KPN Dag Erwin, dank dat je weer contact met mij opneemt.
Het euvel is niet nieuw. Ik zie dat er in het recente verleden zelfs door KPN is aangeboden om voor een abonnee die met dezelfde klacht kwam, de update terug te draaien.
En er staan nog meer soortgelijke klachten op het forum, vaak ontstaan na een update.
Ik heb alleen een BluRay - 4K DVD-speler aangesloten op mijn LG Oled Evo-tv en een Sonos Beam, geluidsinstallatie. Ik heb de HDMI-kabel al gewisseld voor een kwalitatief zeer goede kabel.
Wanneer ik via het SMART-onderdeel van mijn TV bijvoorbeeld een test-film bekijk via YouTube zijn de kleuren perfect en het beeld haarscherp.
Ik heb 2 Arris 4k - VIP 5202 - ontvangers. Ook deze heb ik omgewisseld. Geen enkel verschil, hetzelfde euvel.
AANVULLEND: het betreft voornamelijk de kleuren rood, blauw en groen die onnatuurlijk overkomen.
Bij het installeren / vervangen van de software via het menu krijg ik voortdurend als eerste de foutcode DBL 307, ontvanger kan geen software ophalen. Ik moet dan even wachten alvorens de ontvanger alsnog de (nieuwe) software binnenhaalt.
Als jij denkt dat een nieuwe HDMI-kabel mogelijk een oplossing biedt dan mag je mij deze natuurlijk altijd toesturen.
Welnu, ik blijf natuurlijk zelf ook zoeken naar een oplossing. Tot zover bedankt.