Skip to main content

Sinds de laatste update is de tv ontvanger, en dan met name de gids, erg traag. Super vervelend en eigenlijk gewoon slecht. 

Hoi ​@A3aantjuh .

Ik ervaar dat niet zo. Met de TV+ ontvanger Sagemcom DIW7022. 

Zowel door de programma's als de zenders gaat het hier vlot.

Uw reactie voegt 0,0 toe. 

Welk type ontvanger heb je?

Sinds de laatste update is de tv ontvanger, en dan met name de gids, erg traag. Super vervelend en eigenlijk gewoon slecht. 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Ik heb, net zoals Peter, de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

En gelukkig gaat alles nog snel.

Wat wel eens wil helpen na een update is het volgende:

Houd de kpn toets op de KPN ab (rechtsboven) ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies daarna voor opnieuw opstarten en laat hem rustig opnieuw opstarten.

Tot nu toe heeft dit bij mij (gelukkig) steeds geholpen.

Volgens mij voegt het wel wat toe. We weten namelijk helemaal niets van je situatie: welke tv ontvanger heb je? Is deze bekabeld aangesloten?

Of gaat de laatste update over de router? En zo ja, welke?

Ik heb een update gehad van de experia V10 en heb als tv ontvanger de VIP5202 en die gaat juist als de brandweer de laatste tijd.

We hebben hier een vrij nieuwe setup met de Sagecom diw7022 ontvanger, box v14 modem en het nokia glasvezelkastje met een 4gbit verbinding en alles is bekabeld in huis. 2 netgear switches. Die ik altijd meeneem in de reset cyclus stroom af en op.

Beneden in de huiskamer wel een wat oudere tv inmiddels 8 jaar oud. Een philips ambilight. Echter doordat het probleem zich echt is gaan voordoen na de meest recente update, wat overigens een bugfix leek van de update een week eerder, enorme traagheid in de gids en soms zelfs unresponsive. Dat ik de tv echt uit en aan moet zetten omdat de ontvangen blijft hangen. 

Een switch moet Igmp snooping ondersteunen. Doen ze dat? Welke switch heb je?

Deze ook.

Netgear prosafe plus switch gs105e x 2 uit de bus van de kpn monteur

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Ik heb, net zoals Peter, de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

En gelukkig gaat alles nog snel.

Wat wel eens wil helpen na een update is het volgende:

Houd de kpn toets op de KPN ab (rechtsboven) ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies daarna voor opnieuw opstarten en laat hem rustig opnieuw opstarten.

Tot nu toe heeft dit bij mij (gelukkig) steeds geholpen.

Dit geprobeerd en het lijkt nu inderdaad wat beter/soepeler te werken. Grappige is dat heel de android besturing hiermee is gereboot en niet enke de tv ontvanger geloof ik te hebben gezien. 

Dank. 

Reageer