Skip to main content

Ik wordt ondertussen behoorlijk gek van kpn spullen die niet naar behoren werken. Stroomstoringen die leiden tot glasvezel koppeling met wijkcentrale die wegvalt (en alleen via monteur is te herstellen), tv boxen die niet werken en nu - na een update van kpn - de melding stb-zap-03 / 3 hal layer. Oftewel geen terugkijken, pauzeren en kijken vanaf begin niet meer mogelijk. Voor het beste netwerk van Nederland gaat er de laatste tijd toch behoorlijk wat mis. Worden updates niet getest voor ze in productie gaan? Of interesseert het kpn geen fluit wat er bij haar eigen klanten gebeurt als gevolg van een update waar ik in ieder geval niet om gevraagd heb?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor vraag aangemaakt

@janor 

Welke KPN tv decoder heb je?

EN

Hoe is de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox of Box12?  (of te wel, wat zit daar allemaal tussen).

 

En alsjeblieft, hou het netjes.


Experia box v12. Uitdaging zit in de 2 switches (2.5G unmanaged switch) en de deco x60 in router modus. Glasvezelpunt gaat via experiabox naar deco en dan naar switch die weer doorlust naar oa switch bij tv waar tvbox, ps5 en 2e deco op zitten. Route via eerste deco is nodig om andere deco’s in huis bekabeld in routermodus te kunnen krijgen.
 

Klaarblijkelijk kan de nieuwe software van kpn geen doorlussen via deco’s / meerdere switsches aan waar dat tot eergisteren voor de update nog wel kon. Geen idee wat de update voor verbeteringen heeft gebracht, maar in mijn geval wel een flink nadeel.

 

Netjes blijven is natuurlijk altijd belangrijk .


@janor 

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Box 12 is de KPN modem / router. 

 

Die switches kunnen het probleem zijn.

Ondersteunen deze wel IGMP snooping? (dat is heel erg belangrijk. 


Tv decoder is een Aris VIP2952 en v12 experia box

De switches hebben lang probleemloos gewerkt en nu na de update niet meer. Vind ik maar merkwaardig.


@janor

Welke update bedoel je en voor welk apparaat? 


Beste klant, vannacht krijgt je modem een update. Laat daarom je modem aanstaan. Controleer morgen of je telefoon, zorg- of alarmlijn nog werkt. Voor meer informatie, kijk op kpn.com/update. Groet, KPN


@janor 

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.😉

 

Wat je kan proberen is:

Haal de spanning (volksmond stroom) voor 2 minuten van de Arris VIP 2952 af.

(met de schakelaar achterop de KPN tv decoder Arris 2952)

Zet hem daarna weer aan en laat hem opstarten.Â