Skip to main content

Vanaf mei 2022 problemen  met de draadloze verbinding. Iedere keer opnieuw opstarten. Is hier geen oplossing voor?

Dag @Oost Bakker daar is niet echt een oplossing voor.  De draadloze verbindingssets versturen data via het electriciteitsnetwerk. Zoals je wellicht weet is het electriciteitsnetwerk overbelast en daar kunnen ze slecht tegen. Het ziet er niet naar uit dat hier verandering in komt. Een kabel trekken is eigenlijk de beste optie. 


Een DVS is zo wie zo vragen om problemen.

Het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

En door de steeds grotere verstoring op het 230 volt netwerk, werken de DVS’en steeds slechter.

 

Het beste is en blijft een UTP kabel van de KPN tv decoder naar de Experaibox of Box12.

 

Met de nieuwe KPN tv decoder Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) kan je ook via WIFI werken. 


Als je geen kabel kunt trekken kun je ook nog 2 superwifi 2 punten bestellen via de wifi manager voor 99 euro. Je tv kastje kun je dan bekabeld aansluiten op 1 van de superwifi punten. Het andere superwifi punt kun je het beste bekabeld aansluiten achter je modem.


@pietheingrun en @Oost Bakker 

 

Op de Experiabox V10 heb je er 2 nodig.

Omdat de V10 het multicast signaal niet mee zend.

Sluit de eerste met een UTP kabel aan op de Experiabox V10 en de tweede zet je bij de KPN tv decoder en sluit je met de UTP kabel aan op de box.

zie hier voor 1 stuks (€ 99,50)

En hier voor 2 stuks (199,--)

Je koopt ze in eigendom. 

(de KPN tv decoder en KPN modem / router heb je in bruikleen).

 

Als je overstapt naar KPN tv+ abonnement, krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en die werkt op WIFI en dan is de eerste alleen nodig op de Experiabox. 

 

Heb je de Box12, dan heb je bij de “oudere” KPN tv decoders alleen 1 stuks nodig bij de KPN tv decoder.

 

Heb je de Box12 samen met de DIW7022, dan heb je (als het WIFI signaal sterk genoeg is) helemaal geen Super WIFI nodig. 

 

Het beste is en blijft een UTP kabel vanaf de Experiabox of Box12 naar de KPN tv decoder (geld voor alle modellen). 


@joop2011  jouw info klopt niet. Via de MijnKPN wifimanager kun je als kpn klant er voordelig 2 kopen voor 99 euro.

Daarnaast geef ik ook aan dat je 1 superwifi het best bekabeld kan aansluiten. Bij de box 12 is dat optioneel. Bij de v10 moet dat verplicht. Maar ook bij de box 12 werkt het het best om 1 superwifi bekabeld aan te sluiten en de wifi op de box 12 uit te zetten.


@joop2011  jouw info klopt niet. Via de MijnKPN wifimanager kun je als kpn klant er voordelig 2 kopen voor 99 euro.

Daarnaast geef ik ook aan dat je 1 superwifi het best bekabeld kan aansluiten. Bij de box 12 is dat optioneel. Bij de v10 moet dat verplicht. Maar ook bij de box 12 werkt het het best om 1 superwifi bekabeld aan te sluiten en de wifi op de box 12 uit te zetten.

 

Ik heb de link erbij gedaan van de KPN online winkel.

Heb je ook in het winkelmandje gekeken als je hem op 2 zet?

Ik zie graag jouw link tegemoet voor 2 stuks voor € 99,00.

 

De rest klopt zo wie zo wat ik heb getypt.😉


Daar is geen link van. Je logt in op MijnKPN app en gaat naar de wifi manager. Vervolgens doe je een speedtest op de plek in je huis met het slechtste bereik. Aan de hand daarvan krijg je 2 superwifi 2 punten aangeboden voor samen 99 euro.

 Zo hebben al veel klanten er 2 gekregen voor 99 euro, oa ik.


Hallo allemaal, om even duidelijkheid te scheppen: Via de monteur en via de Wifi manager kun je de Superwifi punten voor een lager bedrag krijgen dan via de KPN webshop.