Skip to main content

Met de overgang van telfort naar kpn moest ik de itv app downloaden. De app van telfort heb ik verwijderd.

Voorheen kon ik via de telfort app tv via chromecast kijken. Met de overgang naar kpn en dus nieuwe app werkt dat niet meer. 

Na het casten laat hij het gewenste programma in beeld zien om vervolgens op zwart te gaan. 

Is hier een oplossing voor? 

*admin: topic afgesplitst

@Foodcar zeeland 

Er is een storing met Chromecast. Hier werkt het ook niet en op het forum zijn er meerderen die dit opmerken. Ik kan van af de laptop zelfs helemaal niks meer casten, ook Netflix niet.

Zie mijn topic met links naar anderen.


Ik heb geen problemen met casten vanaf mijn android telefoon en tablet. Zowel naar een Chromecast 2 als naar een Sony Android TV werkt het probleemloos.


De NPO app werkt wel, YouTube ook. Alleen de kpn app niet. Toevallig op de overgang van telfort naar kpn.. 

 


Ben jij alleen administratief overgezet van Telfort naar KPN of ben je zelf een KPN Hussel abonnement aangegaan waardoor je technisch ook al overgezet bent?

Welke Experia Box heb je?

Gebruik je naast die Experia Box nog andere wifi toegangspunten?

Welke Chromecast versie heb je?


Hi wjb, 

Ik ben alleen administratief overgezet naar kpn. 

De experia box is de V10 en heb verder geen wifi toeganspunten. 

De chromecast is er een van 39,00 twee weken geleden aangeschaft en voldeed prima. 

Groet Rob 


Dat is dan een Chromecast 3.

Dat is interessant want ook @PeterG ervaart deze problemen en heeft ook een Chromecast 3 i.c.m. een Experia Box V10. Zelf heb ik een Chromecast 2 i.c.m. een EdgeRouter en wifi via accesspoints van EDIMAX en ervaar geen problemen.

Nu is de vraag of het probleem in de Chromecast 3 of in de V10 gezocht moet worden.


Hi, 

Wel vreemd dat hij het tot eergisteren perfect deed. Ik heb denk ik alles geprobeerd om hem aan de slag te krijgen. Ook vreemd dat het vanaf de overgang mis ging en dat ik youtube en npo wel kan casten. Ik dacht eigenlijk aan de app van kpn waar ik ook mijn inloggegevens steeds opnieuw moet invullen terwijl het vinkje onthouden op aan staat. Hoop op 'n wonder😊


Heb je toevallig de gastmodus aan staan op jouw Chromecast?

Dat zou namelijk kunnen verklaren waarom je nog wel kunt casten met YouTube en NPO Start maar niet met de iTV app. De iTV app ondersteunt de gastmodus niet.

Als je die aan hebt staan, zet die dan eens uit en kijk of je dan nog steeds kunt casten via YouTube en NPO Start.


Hi, 

Ben wat dat betreft niet zo onderlegd. Waar vind ik die gast modus? 


Met de app Google Home kan je de instellingen vsn jouw Chromecast bekijken.

Selecteer de Chromecast en druk op het tandwieltje.

 


Dankjewel, weer wat geleerd. 

De gastmodus staat /stond op uit.

Groet Rob 


De gastmodus staat /stond op uit.

Dan is de Chromecast dus wel zichtbaar via het LAN aangezien je wel met YouTube en NPO Start wel kunt casten. Als de gastmodus aan had gestaan dan hadden YouTube en NPO Start ook rechtstreeks met de Chromecast kunnen babbelen zonder dat de telefoon of tablet daarvoor op wifi aangesloten hoeft te zijn. (Voor gasten dus. :wink:


Tja, moet denk ik maar afwachten of 't ooit gewoon weer goed komt met een update ofzo. 

Heb alles al een keer gereset, apps vervangen maar helaas. 

Dankjewel voor je tijd 

Groet Rob 


Hier ook gastmodus uit.

Heb 't dingetje nog geen week en was er heel blij mee. Kan nu alleen nog een mooie ingebouwde diashow kijken. Of NPOstart via de app.

Maar via ITV online doet ie het ook niet meer via de app. En ook niet via de laptop. Daar kan ik ineens niets meer mee streamen. Na aanklikken van cast-symbool geen keuze meer voor de Chromecast.

eigen topic.


Dat klinkt 't zelfde, zou mooi zijn als kpn reageert. Kan alles streamen alleen de kpn itv niet meer van 't een op 't andere moment. Echt balen! 


Van af de laptop kan ik hier helemaal niets meer streamen. Ook Netflix niet.

Van af de smartphone kan ik KPN ITV niet meer streamen, wel verbinding maar beeld zwart en geluid mute.
De enige andere app daarop met die functie, NPOstart, doet het wel.

Had 't juist gekocht om v.a. de laptop sommige zenders en content naar de slaapkamer te streamen. Die content zit niet in de app op de phone.

Nog 24 uur en het dingetje verdwijnt maar in een la, denk ik.


Nog 24 uur en het dingetje verdwijnt maar in een la, denk ik.

Dat is nergens voor nodig, dit moet uiteraard gewoon verholpen worden.

Ik zal vanavond mij Chromecast 2 eens aan mijn V12 koppelen om te zien of ik dan wel dergelijke problemen ervaar.


Ik zal vanavond mij Chromecast 2 eens aan mijn V12 koppelen om te zien of ik dan wel dergelijke problemen ervaar.

Ik heb mijn Chromecast 2 met mijn V12 verbonden en ook daarmee werkt het probleemloos.


Tja, dan wordt het vrees ik lastig om te achterhalen waarom het bij een deel van de klanten nu niet werkt. KPN wil nog niet erg meewerken. Terwijl het probleem n.m.m. toch echt in hun netwerk zit.


Terwijl het probleem n.m.m. toch echt in hun netwerk zit.

Daar ben ik nog niet van overtuigd, met name omdat het nog geen frequent gemeld issue is.


Hi all, zoals al gezegd is was dit een storing aan onze kant. Dat had niets te maken met de overgang van Telfort naar KPN, het viel toevallig met elkaar samen. Hier is ook een centraal storingstopic voor: Storing chromecast zwart beeld. We hebben toevallig net de melding gekregen dat het is opgelost, dus als het goed is kan je nu weer casten :slight_smile: