Skip to main content

Ben sinds november overgestapt van Ziggo naar kpn glasvezel. Valt me op dat het geluid holler klinkt, zowel beneden als op de tv van de slaapkamer.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
 

Ben sinds november overgestapt van Ziggo naar kpn glasvezel. Valt me op dat het geluid holler klinkt, zowel beneden als op de tv van de slaapkamer.

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

En geluid via HDMI of Toslink?

 

Wij hebben de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en gelukkig geen geluidsproblemen.

 

En deze topic gaat over de geluidsproblemen met de Motorola 1853

Die wordt niet meer ondersteund.

En die kan je gratis vervangen, zie link boven.😉


Box12.


Box12.

 

BOX12 is de KPN modem / router.

De KPN tv ontvanger is het kleine zwarte kastje dat met de HDMI kabel met de tv is verbonden.

Onderop staat welke het is. 


Sagemcom


Sagemcom

 

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

  1. Via HDMI of Toslink?
  2. Soundbar of geluid via de tv?
  3. Welke instelling heb je voor geluid op de DIW7022? 

Hdmi, geen soundbar. DIW7022? Ben niet zo thuis in de materie. Alle varianten op mijn twee jaar oude lg geprobeerd. Staat nu gewoon op standaard. Heb het echter ook op mijn 7 jaar oude Samsung op de slaapkamer. Ziggo en kpn werken toch op een andere manier. Heb ergens iets gelezen over verschillende apparatuur. Wellicht past het beeld en geluid van Ziggo beter bij me.


Geluid op een platte tv is altijd minder van kwaliteit. 

Vandaar dat veel mensen een soundbar hebben en als je die neemt, neem er dan 1 met een subwoofer.

 

In de slaapkamer een LG 32” zonder soundbar en dat geluid is ok.

In de woonkamer LG Oled met Samsung soundbar en dat geluid is perfect.

 

Ziggo gaat zover ik heb gelezen ook langzaam over op IPTV i.p.v. DVB-C.

Maar voor het geluid mag dat niets uitmaken.

Beeld ook niet. 


Dank voor je reacties. Maar ik ben in november overgestapt en merk dus duidelijk verschil. Mijn tv hangt vrij aan de muur. Kabels verdwijnen in de muur erachter. Een soundbar er aan hangen lijkt me geen optie.


Zie ook hier. 


Mogelijk helpt het je om de geluidsinstellingen van de TV+ eens aan te passen. We hebben een artikel voor de geluidsinstellingen van de TV+ Box. Beetje spelen om te kijken of er iets tussen zit waardoor jouw geluid beter gaat klinken.


Reageer