Skip to main content
Beantwoord

Sinds overstap op glasvezel steeds foutmelding: STB-zap-03

• May 7, 2025
  • 8 reacties
  • 75 keer bekeken

Elke keer als ik iets wil terugkijken dan krijg ik de melding zoals in het onderwerp beschreven. Pas als ik een frisse start doe dan kan ik vaak wel weer terugkijken. Alleen het probleem blijft zich voordoen. Overigens doet het probleem zich voor sinds ik over ben op glasvezel.

Beste antwoord door Gamechanic

Dat is goed. Het is sinds de overstap op glasvezel zeg je. Is er veel veranderd in je thuisnetwerk wat betreft bekabeling of is er naast een glasvezelkastje nog andere apparatuur bijgekomen of verwisseld?

Iets wat je tussendoor alvast zou kunnen proberen:

• TV ontvanger, modem en glasvezel kastje tegelijkertijd 1 minuut van de stroom. Daarna weer aansluiten en stuk voor stuk laten opstarten (glas eerst, dan modem, dan tv ontvanger).

Echt even de stekker uit het stopcontact. Mooiste is natuurlijk wel netjes uitzetten waar dat kan ;-)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Gamechanic
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • May 7, 2025

• Auteur
  • Topper
  • May 7, 2025

Jazeker ​@Gamechanic , dat moet ik elke keer doen als ik iets wil terugkijken. 

Gamechanic
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • Antwoord
  • May 7, 2025

Dat is goed. Het is sinds de overstap op glasvezel zeg je. Is er veel veranderd in je thuisnetwerk wat betreft bekabeling of is er naast een glasvezelkastje nog andere apparatuur bijgekomen of verwisseld?

Iets wat je tussendoor alvast zou kunnen proberen:

• TV ontvanger, modem en glasvezel kastje tegelijkertijd 1 minuut van de stroom. Daarna weer aansluiten en stuk voor stuk laten opstarten (glas eerst, dan modem, dan tv ontvanger).

Echt even de stekker uit het stopcontact. Mooiste is natuurlijk wel netjes uitzetten waar dat kan ;-)

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Een goede tip van ​@Gamechanic! Heb je hier al naar gekeken, ​@Jan 2492?

• Auteur
  • Topper
  • May 9, 2025

Ja ik heb er naar gekeken en ook uitgevoerd en de melding blijft terugkomen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Oke. Hoe heb je de tv-box aangesloten op het modem? Als je wifi gebruikt, wil je dan eens kijken of het beter wordt als je een kabel gebruikt? Als je al een kabel gebruikt, dan wil ik je vragen eens een andere kabel te testen.

• Auteur
  • Topper
  • May 12, 2025

Alles is bekabeld. Voordat glasvezel werd aangesloten werkte het vlekkeloos 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het kan toeval zijn dat je sinds glasvezel problemen ervaart. Ik wil je daarom toch vragen om de kabel eens te vervangen.