Skip to main content

Sinds we een nieuw kastje hebben (kpn+) is het geluid bij de ene zender zacht, en bij de andere zender keihard. 

Ook merken we dat als we bijvoorbeeld doorspoelen of terugspoelen hij ineens hard is.

 

Wat kan dit zijn....nooit last van gehad....

Klopt. Live zijn veel zenders voorzien van Dolby 5.1 geluid. 

Dat is dik 16 dB zachter dan het stereo geluid. 

Ook de streams voor na pauzeren van live zijn, in tegenstelling tot die voor de oudere ontvangers, nog niet van Dolby voorzien. En het hardere stereo geluid. 

Bedoeling is om Dolby harder te krijgen maar is nog niet zo eenvoudig. 

Dolby 5.1 is normaal iets zachter dan stereo.  3 tot 6 dB. Maar niet zoveel als nu.

Het is bekend en heeft de aandacht. 

Oplossing voor nu: de volume knop 😉.

Update 20 maart: per deze datum is er een kleiner verschil.

 


Heb sinds gisteren ook een tv + kastje, het is bij mij ook ellende met het geluid, als ik het kastje naar fabrieksinstellingen terug zet is het geluid prima, en dan plots zonder een duidelijke reden is het geluid bij diverse zenders heel verschillend.


Hoi, @Michel nihot 

Bij zenders met Dolby geluid is het momenteel best zacht. Het is bekend en men hoopt het verschil met stereo zenders (met pcm geluid) te verkleinen.

Zenders met Dolby (bij de DIW7022 momenteel alleen in de live streams)

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/dolby-geluid-bij-kpn/ .


Oke dan wachten we gewoon even af, hoop wel dat het op redelijke tijd wordt opgelost, echter daar twijfel ik niet aan 


Oke ik begrijp dat we nog even geduld moeten hebben, maar om jullie wat meer info te geven

Het geluid gaat ook plots harder uit zich zelf

En ik heb het idee dat het ook reageert op de afstand bediening heen en terug schakelen

Schakelen tussen zenders.

Mvrgr 


Bij mij is het geluid van tv op zich prima maar is het geluid bij apps een stuk zachter. Het verschilt per app hoe zacht het geluid is. YouTube een stuk zachter dan tv en Netflix zo goed als onhoorbaar. De kpn afstandbediening is ingesteld op geluid van tv en in de instellingen dat afstandbediening handmatig koppelt en volume box op 100% zet.

 

Is dit ook een bekend probleem? 


Bij mij is het gewoon puin, geluid is de ene keer goed en dan plots is het geluid weg, dan moet ik schakelen tussen twee zenders, en dan is het weer even goed, of bij het opstarten van het kastje heb ik geen geluid dan moet ik weer opnieuw opstarten, hoop dat dit snel allemaal opgelost word, is echt geen doen, en dan moet ik er nog extra voor betalen ook😔


Sinds enkele Kpn. Prima beeld, geen klachten. Wel is het geluid zachter. Van 22 naar 38..


Misschien handiger geweest als jullie eerst het geluid probleem opgelost hadden en dan pas nieuwe kastjes op de markt. Die live tv is echt waardeloos kan bijna niks horen en volume staat op max99!  


Ik ben ook net overgestapt naar die nieuwe box. Wat een bagger. tv keiheid en kijk je netflix moet mijn tv van 15 naar 65 om wat te horen. Dat zoiets nou niet getest wordt. Overigens heeft de nieuwste firmware niet geholpen


Wij kijken tegenwoordig maar via de soundbar televisie. Anders is het niet te doen! Hopelijk komt hier een oplossing voor


Dus ik moet een soundbar gaan aanschaffen omdat KPN zijn ontwikkelteam prutsers zijn!

Raar hoor. Het oude systeem werkt naar behoren. Op mijn nvidia shield draait de app ook naar behoren. Maar via dat kpn rommelding niet.

 

Het is 8 maanden geleden. KPN gaat dat niet meer oplossen. Dat is met zekerheid te stellen.


Heb een soundbar maar geluid is echt zo zacht is gewoon irritant met het oude apparatuur nooit last van nu een week deze nieuwe apparaten verschrikkelijk hopen snel op een oplossing 


Bij mij is het geluid van tv op zich prima maar is het geluid bij apps een stuk zachter. Het verschilt per app hoe zacht het geluid is. YouTube een stuk zachter dan tv en Netflix zo goed als onhoorbaar. De kpn afstandbediening is ingesteld op geluid van tv en in de instellingen dat afstandbediening handmatig koppelt en volume box op 100% zet.

 

Is dit ook een bekend probleem? 
 

 

ik heb precies hetzelfde! Heb jij al een oplossing? Het is gewoon irritant!


Beste @Eliesdj, je kunt je geluidsinstellingen aanpassen:

Speel er eens mee, zodat je kunt kijken wat goed voor jou werkt. 

Ik herken inderdaad wel dat het erg vervelend kan zijn. Wij werken er nog steeds aan het geluid te verbeteren:

 


Reageer