Skip to main content
Beantwoord

Sinds twee weken ineens problemen met Draadloze Verbindingsset

• December 3, 2024
  • 6 reacties
  • 69 keer bekeken

Afgelopen 2 weken, uit het niets, haperende beeld- en geluidproblemen op beide tv's, die met Telfort DVS MT2537 aangesloten zijn, Zijn werkelijk al jaren op deze wijze aangesloten zonder problemen. In huis niets gewijzigd, geen moeilijke apparaten of kerstverlichting aangesloten. 

Inmiddels 2 dagen lang alle hersteloplossingen van de KPN website meerdere malen doorlopen, zoals veel anderen hier ook gemeld hebben, zonder merkbaar resultaat. Ik heb de chatfunctie geprobeerd, die óf mijn vraag niet begrijpt, óf de standaard antwoorden geeft die ik al op de site las. Volstrekt zinloze functie op deze site.

Het probleem blijft dus, ondanks dat met deze DVS, voor ruim € 60/maand een stabiele verbinding beloofd wordt. Een beetje jammer dat in veel reacties het advies terugkomt om toch maar een kabel te trekken.. Als dat bij mij makkelijk zou gaan, had ik geen DVS aangevraagd.

Samenvattend:

Nog steeds geen TV-programma is normaal te volgen, ondanks inmiddels dagenlang aanklooien met opnieuw opstarten, stekkers er in en er uit, Absoluut hopeloos geknoei, zonder een adequate oplossing.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Fred Smit, welkom bij onze community. 
Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Wat je in ieder geval nog kunt proberen is om de draadloze verbingsset opnieuw te koppelen mocht dit weer gebeuren, ik lees dat het nu weer normaal werkt. Hieronder kun je lezen hoe je dit kunt doen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Wifilosoof
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN Monteur
  • December 4, 2024

Hoi ​@Fred Smit 

Ik lees je verhaal over de problemen met de DVS en wil daar graag wat duidelijkheid over geven. Een DVS (powerline adapter) is inderdaad een handige oplossing in sommige situaties, maar het is een storingsgevoelig systeem. Dit komt doordat het elektriciteitsnetwerk in huis wordt gebruikt om de verbinding door te geven, en dat netwerk kan verstoord worden door allerlei apparaten, zoals een tv, koelkast, magnetron of zelfs een apparaat dat je helemaal niet recent hebt verplaatst of veranderd.

Het is belangrijk om te begrijpen dat er niets visueels in je huis hoeft te veranderen om storingen te veroorzaken. Zelfs een lichte storing op het energienetwerk kan ervoor zorgen dat de DVS niet goed functioneert en je daardoor internetpakketjes verliest.

KPN belooft een stabiele verbinding tot aan de modem. Alles wat daarachter gebeurt – dus je interne netwerk – is voor eigen verantwoordelijkheid. Als je echt een stabiele verbinding wilt, adviseer ik je om de DVS te vervangen en je interne netwerk via vaste kabels op orde te maken. Dat voorkomt dit soort problemen en zorgt ervoor dat je overal een betrouwbare verbinding hebt.

Hopelijk helpt dit je verder!

Groet.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 4, 2024

Wifilosoof,

Deze reactie kom ik bij alle DVS-problemen tegen. Natuurlijk helpt deze informatie niet.

De DVS is aangeboden en gekocht bij het afsluiten van het abonnement. Het was "netjes" geweest als  ik op dat moment geïnformeerd zou zijn over de storingsgevoeligheid en dat de bedrijfszekerheid daarvan volledig eigen verantwoordelijkheid is. Of domweg zo'n product niet leveren en aan de mediamarkt e.d. over laten.

Overigens, zonder aanleiding of begrijpelijke reden, doet de TV het op dit moment redelijke normaal. Net zo spontaan als dat een storing uit het niets ontstaat.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 4, 2024

De dvs verstuurd data via het electriciteitsnetwerk. Dat is er helemaal niet voor gemaakt maar het werkte. Nu alles sneller gaat en het electriciteitsnetwerk overbelast is komen de problemen.  Voor data is een utp kabel nodig of wifi. Al het andere zijn houtje touwtje oplossingen. Dus aan de slag!!

wjb
Wijsgeer
  • December 4, 2024

Overigens, zonder aanleiding of begrijpelijke reden, doet de TV het op dit moment redelijke normaal. Net zo spontaan als dat een storing uit het niets ontstaat.

Dat kan inderdaad heel goed. Een storend ledlampje of telefoonadapter kan al de oorzaak zijn. En je kunt er donder op zeggen dat het aantal meldingen van dergelijke problemen in de komende tijd weer hoger zal zijn met al die storende kerstverlichting.

Mijn advies: Kijk of het mogelijk is om een netwerkkabel te gebruiken i.p.v. een "draadloze" verbindingsset.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 4, 2024

Het 230 volt netwerk is helemaal niet gemaakt om internet over heen te sturen.

Dat hel (soms) wel werkt is meegenomen.

Maar diverse storingen kunnen ervoor zorgen dat het soms of helemaal niet werkt.

De veroorzaakte storingen hoeven niet door je eigen netwerkt veroorzaakt te worden. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 9, 2024

Hi ​@Fred Smit, welkom bij onze community. 
Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Wat je in ieder geval nog kunt proberen is om de draadloze verbingsset opnieuw te koppelen mocht dit weer gebeuren, ik lees dat het nu weer normaal werkt. Hieronder kun je lezen hoe je dit kunt doen.