Skip to main content
Beantwoord

Sinds update van ontvanger haperend beeld bij BBC First

• February 6, 2025
  • 31 reacties
  • 699 keer bekeken

Na upgrade krijg ik bbc first soms blokken stilstaand en verspringend beeld.

Ik krijg ook het kastje niet aan de gang of tewel start niet op stekker er uit en doet ie het maar alles weer opstarten.Daar wordt ik een beetje moe van is er wat aan te doen?

Heb alles al geprobeerd zoniet dan ga ik eens verder kijken betaal genoeg

Groet

A van Es

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Goed nieuws: 

Zojuist de terugkoppeling ontvangen dat kwaliteitsproblemen met betrekking tot beeld en geluid op BBC First zijn opgelost.

Opnames op BBC First gemaakt na gisteren (4 maart 2025) om 14:00 uur werken ook weer goed.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

31 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@doppi1949, dat kijkt natuurlijk niet fijn naar o.a. de detective series die BBC First uitzendt. Van wek type tv-ontvanger maak jij gebruik? Doet het haperende beeld zich voor bij live tv kijken of bij opnames? Of bij allebei?

Ik stel deze vragen zodat er gericht gekeken kan worden naar een oplossing. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 8, 2025

Hoi

Hab kastje hmb 2260 en deze moet ik nu elke dag opstarten ongeacht s,avond uitzetten of niet.En het blokken en stilstaand beeld is bij live Misschien kastje vervangen?

Groet

A van Es

• Deelnemer
  • February 8, 2025

Hallo kpn ik heb hetzelfde probleem heb de experiabox opieuw gestart maar bbc first blijt haperen. Wellicht het aan iets anders. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Het stotterende beeld is enkel bij BBC First? ​@MacMee & ​@doppi1949 

• Deelnemer
  • February 10, 2025

Beste Jeroen 

inderdaad alleen bij bbc first. Bij mij dus. 

machiel 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 10, 2025

Yep en ook bij skyshow Jeroen en kastje wat daarmee?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hier zal de onze technische dienst naar moeten kijken ​@doppi1949 & ​@MacMee. Zouden jullie het community profiel in willen vullen? 
Kunnen jullie enkele voorbeelden geven van tijdstippen en welk programma er op dat moment werd getoond waarbij het beeld ging haperen. 

• Deelnemer
  • February 12, 2025

Tijdstip maakt niet uit het gebeurt 3 a 4 keer per uur 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 12, 2025

Yep dat klopt zowel s,avonds als op dag

I have had this problem for months now with BBC first and had contact with KPN time and time again until I am totally sick of phoning them, and now I stumble across this group which means KPN are aware of the problem, but have made me believe that I am the only one and that they don't have a clue what the problem is, so knowing KPN  the way I do probably means they will be dumping BBC first and can't be bothered to either do anything about the problem if it is in their control, so long as we keep paying our bills or contact the appropriate people to do something about the problem.

Forum|alt.badge.img+5

​@Jeroen van KPN 

Ik zie ook blokvorming/storing als ik opnames van bbc first bekijk via  tv+ box

En de storing is in de opname want als ik terugspoel dan krijg ik de storing weer.

kan niet bepalen iof het aan de uizending of aan het opnemen ligt 

Matthijs Peters ik krijg het met live en opgenomen een ik heb dit probleem sinds oktober 2024 kpn heb ook iemand gestuurd om te kijken maar het doet het niet als hij hier was maar 10 minuten naar zijn vertrek doet het nog 

• Nieuwkomer
  • February 13, 2025

Wij hebben precies ditzelfde probleem, sinds kort. 

• Nieuwkomer
  • February 13, 2025

Ook hier alleen bbc first. Na update van t systeem

• Nieuwkomer
  • February 16, 2025

Hier ook na de nieuwe update haperingen in live tv op BBC first. Geluid valt soms weg en beeld haperingen. Na opnieuw opstarten werkt alles weer een tijdje, maar komt na verloop van tijd weer terug.

• Nieuwkomer
  • February 16, 2025

Eigenlijk wel apart dat alleen bbc first dit probleem heeft. Als het aan het modem  zou liggen moet dan niet iedere zender er last van hebben?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 16, 2025

Ff vraag zwarte kastje deze start niet op elke ochtend stroom eraf dan gaat ie weer alles installeren .en daar wordt ik moe van moet ik gaan bellen? Hopen dat ze wat aan dat blokken en stoppen doen op bbc first 

Groetjes 

Sad

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 16, 2025

Ff vraag zwarte kastje deze start niet op elke ochtend stroom eraf dan gaat ie weer alles installeren .en daar wordt ik moe van moet ik gaan bellen? Hopen dat ze wat aan dat blokken en stoppen doen op bbc first 

Groetjes 

Aad

• Nieuwkomer
  • February 16, 2025

Ik ondervindt dit ook bij opgenomen programmas van BBC first. Beeld blijft even stilstaan, maar geluid gaat wel verder. Als ik het terugspoel, hetzelfde probleem.

Zie dat er meer mensen last van hebben, kunnen jullie dit nou niet oplossen?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De meldingen zijn doorgezet naar de technische dienst voor onderzoek, zodat er een oplossing kan komen en er weer normaal naar BBC First gekeken kan worden. 

vankol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • February 17, 2025

Gisteren BBC First teruggekeken, soms last van blokjes, geen vastloper ook niet met vooruit spoelen.

Verder geen problemen.

Andere zenders geen last.

• Nieuwkomer
  • March 1, 2025

Hallo kpn ik heb hetzelfde probleem heb de experiabox opieuw gestart maar bbc first blijt haperen. Wellicht het aan iets anders. 

Ik heb dat ook . Schokkerig beeld. Dacht eerst dat het aan een bepaalde serie lag . Kijk eigenlijk bijna nooit BBC FIRST maar nu naar The Hardacres serie .

Vind het nogal storend .🫤

• Deelnemer
  • March 2, 2025

En is er al een oplossing? Het wordt er niet beter op eerder slechter. 

Ik denk niemand van KPN leest dit, omdat het is niet alleen KPN, maar Ziggo en andere ook, ik heb een email gestuurd naar BBC FIRST die is in België maar ik heb niets terug gekregen. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De verwachting was dat in week 9 opgelost zou worden. Dat was dus afgelopen week. Uit jullie reacties begrijp ik dat het nog steeds niet gaat, om op een normale manier naar BBC First te kijken ​@English woman abroad & ​@BrigittekeÂ