Skip to main content

Echt werkelijk ALLES doet het in huis (internet + wifi). Behalve de TV. Ik luister Radio via TV, kijk YouTube of Netflix zonder problemen op de TV. Gisterenavond gewoon TV gekeken en uit gezet. Maar vandaag zet ik het aan en krijg voor een paar seconden haperend geluid, soms beeld die vastloopt en dan meteen de melding met foutcode stb-nmc-400. Al meerdere malen, van zenders gewisseld, modem opnieuw opgestart, de TV ontvanger zelf, alles harde resets gegeven, stroom er af, kabels er uit/in, de probleemoplossers in de app meerdere malen doorlopen, software opnieuw geinstalleerd van de TV ontvanger, en dat alles x 10 maal zo onderhand. TV blijft hetzelfde doen en dezelfde code geven. Volgens mij is mijn TV ontvanger zwaar verouderd. Nieuw modem heb ik al, alles werkt als een zonnetje, behalve de TV :(

Zit er misschien een switch in het netwerk?


Nope geen switch in het netwerk


Heb je die ontvanger dan rechtstreeks (via een kabel) aan het modem aangesloten of zit er nog een DVS of iets anders tussen?


De tv kabel zit in de tv ontvanger en de tv ontvanger zit in mijn modem. Is nooit anders geweest, gisteravond nog gewoon tv gekeken, uitgezet. Vanmorgen weer aan en geen tv


Er zit niks tussen de ontvanger en de modem. 1 rechtstreekse kabel. (Ik zie trouwens op de sticker op mijn ontvanger staan "fabricated in 2002 🤣


Hoi @IngelPing, welkom op het forum. Die foutmelding geeft aan dat er iets niet goed gaat in het signaal naar de tv-ontvanger. Dat zit vaak in het netwerk in huis, maar niet altijd. Blijft de rest van de verbinding wel werken als je die foutmelding? 

Als de tv helemaal niet meer terugkomt kan het ook de moeite zijn om ons te bellen (0800-0402), via die weg kan er direct met je meegekeken worden.