Skip to main content

Sinds vandaag ineens vastlopen van beeld met multicast streams. 
Er is niets aan het netwerk of aansluitingen veranderd. 
Is er een storing ergens?

KPN tv+ aangesloten via tplink Deco in accespoint modus. 
kpn modem 12 ziet ook dat tv box is aangesloten. 

Hoi ​@Danny881. Dat is niet fijn tv-kijken als de boel telkens vastloopt. 

Er is op dit moment geen landelijke tv-storing met tv en afgelopen weekend ook niet als ik het goed heb. Je zou zeggen dat je met TP link Deco's in AP modus goed zit, maar ik ben toch bang dat er iets in je netwerk misgaat met de doorgifte van multicast. Wat je kunt doen is (tijdelijk) een internetkabel tussen het modem en de tv ontvanger leggen en dan controleren of de verbinding stabiel blijft. Als het dan ook begint te haperen, dan gaat er wellicht iets in de KPN verbinding mis. Dan raad ik je aan om een terugbelafspraak te maken, zodat je verbinding doorgemeten kan worden. Mocht je dan niet tegen storingen aanlopen, dan raad ik je aan om je TP-Link Deco's te resetten en opnieuw te verbinden. 

Rechtstreeks op de modem is er geen probleem. 

Deco opnieuw op fabrieksinstellingen gezet en alles opnieuw aangemeld. 
nu werkt het weer. 
maar waarom het in een keer niet meer werkte is een raadsel. 

Een tv ontvanger van KPN op de Deco aansluiten is eigenlijk iets wat sowieso gewoon helemaal niet werkt. Want IGMP Snooping/multicast van KPN werkt niet via de Deco.

maar waarom het in een keer niet meer werkte is een raadsel. 

Je kan beter de vraag stellen waarom het überhaupt ooit gewerkt heeft. 

Je kunt de TV+ ontvanger in unicast mode zetten. Dan werkt het wel. En ik denk dat die dat soms automatisch zelf doet. Vandaar dat het soms werkt. Denk ik.

Reageer