Skip to main content

Vanaf half november hebben wij zonnepanelen vanaf dat moment hebben wij op onze 2e tv in de slaapkamer een slecht en haperend beeld en geluid ,in de woonkamer is alles prima en geen last hiervan

Hoe kan ik dit oplossen alle opties die jullie op de site aangeven al geprobeerd,maar lost niets op

Ā 

Gr,Henk

Heeft u Devolo powerline adapters in huis? Witte blokken met eenĀ wit of rood lichtje die in stopcontact zit.


Hi @Halt1Ā en welkom op het forum!

Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe de tweede tv-ontvanger aangesloten is. Als dit inderdaad via de Devolo gaat dan gaat de verbinding via het stroomnetwerk.Ā 
Omvormers voor zonnepanelen kunnen daarin nog wel eens roet in het eten gooien en dan hapert het beeld/geluid.Ā 

Je kunt de ontvanger tijdelijk bekabeld aansluiten (als dit mogelijk is) om te testen of het dan wel goed gaat.Ā 
Een alternatief is om deĀ Smart TV AppĀ te gebruiken als de tweede TV een Smart TV is, of je kunt de iTV app gebruiken en deze casten naar je TV (via een Chromecast bijvoorbeeld).Ā 


Geachte

Nee wij hebben boven geen smart tv en ook geen devola adapters, maar het kan toch niet zo zijn dat van de ene op de andere dag de tv begint te haperen,m.n als ik een programma wil terug kijken bij bv MTV TLC os SBS


Dus de tv ontvanger is met een kabel direct aangesloten op het modem?