Skip to main content
Vraag

Slecht geluid bij terugkijken en doorspoelen Arris 2952

• July 21, 2026
  • 3 reacties
  • 82 keer bekeken

Ik heb ook een Arris Vip 2952 en problemen sinds de laatste update. Het ging de laatste tijd  juist zo goed en als compleet digibeet/a-technisch persoon is het fijn als het gewoon werkt! 

Maar nu is het geluid bij het kijken van opnames en terugkijken via de tvgids veel zachter en ook doffer, geen heldere tonen. 

Ook het spoelen is een drama geworden. Als ik vooruit spoel, verdwijnt eerst het geluid, maar het beeld speelt nog even door.  Dan gaat het schokkerig vooruit spoelen, maar als je stopt, dan springt het beeld weer een paar minuten terug. Meestal loopt het geheel echter helemaal vast en ik doe niks anders dan het kastje opnieuw opgestarten of resetten.  En als ik op pauze druk, dan pauzeert het wel, maar geregeld begint het dan na ca 30 seconden vanzelf weer verder te spelen. 

Ik lees dat meerdere mensen hier problemen mee hebben, wordt dit opgelost of is de enige manier een nieuw kastje???  Kan die update voor de Arris Vip 2952 niet terug gedraaid worden?  Als je er totaal geen verstand van hebt zoals ik, dan is het erg frustrerend dat na een update alles in de soep loopt en ik niet weet hoe ik dit op moet lossen. 

Mvg Roos

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

3 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2026

Ik zie dat dit nu verplaatst is naar een "eigen topic", maar omdat meerdere mensen hier last van hebben, is het toch logischer om dat als 1 onderwerp te behandelen? Zodat iedereen met dit probleem er wat aan heeft, ipv iedereen een eigen topic te geven wat naar de achtergrond verdwijnt.....

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Roosje1978, welkom bij de community! 😊

Ik snap heel goed dat je dat denkt. We splitsen dit soort berichten echter bewust op in een eigen topic. Zo houden we de community overzichtelijk en kunnen we beter bijhouden hoeveel meldingen er over een bepaald probleem binnenkomen. Dat helpt ons om sneller te signaleren wanneer er sprake is van een grotere storing of een breder probleem.

Goed om te weten is dat we het probleem inmiddels meerdere keren hebben gesignaleerd. Onze ontwikkelaars werken op dit moment aan een oplossing.

Zodra er een oplossing beschikbaar is, laat ik dat uiteraard in dit topic weten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 24, 2026

Bedankt  voor je reactie en fijn te lezen dat er aan gewerkt wordt. Ik wacht af.