Skip to main content

Vond et geluid beroerd gister op TV538 koningsdag zang was nauwelijks te horen dit viel weg steeds (naar achtergrond) en instrumenten kwamen beter door zoals de gitaren en drumstel het maakte niet uit wat voor instelling ik koos automatisch of pass through of stereo of dolby bleef gewoon slecht.

heb zelf verder gekeken op de youtube app op de kpn box toen was geluid meteen goed en veel voller ook van geluid.

Dit had ik trouwens op al me tv+boxen in huis (3) 

Ben bij me buurman gaan luisteren (Odido) en daar was het wel goed ligt dus echt aan de KPN TV+ app op de box.

Ook omdat de TV+ App van KPN op me tablet het wel goed deed met geluid ea angezien het via Youtube meteen vol van geluid was en goed te verstaan trek ik de conclusie dat het de TV+ app op de box is.

 

Update: me ouders ervaarde het zelfde gister

Misschien even de geluidsinstellingen nakijken van de kpn box. Mijne staat op “Passthrough” omdat ik een soundbar heb.

Ik heb overigens geen TV538 gekeken dus kan daar niks over zeggen.


Ik heb niet live gekeken maar nu op TV538 heeft de herhaling geen gezang issues (TV+box op Onkyo Receiver). Misschien was een fout van de zender zelfs bij live uitzending


Ik heb niet live gekeken maar nu op TV538 heeft de herhaling geen gezang issues (TV+box op Onkyo Receiver). Misschien was een fout van de zender zelfs bij live uitzending

Dan alleen wel bij KPN alleen.

Zoals gezegd de tv+ app als YouTube waren prima.

 


@MennoG78 heb jij bepaalde momenten die je kan doorgeven dat het geluid slecht was? Ik heb een stuk live gekeken en ik heb het opgenomen, maar ik ervaar niet echt heel slecht geluid hier op de TV+ box.

Van 12.00u. tot 17.00u. was het ook op SBS6 te zien.

Er waren wel wat momenten dat bij sommige artiesten het geluid wel wat beter kon bij de zang en de juiste toonhoogte, maar die kunnen live niet zo goed zingen ☺️

Ik heb het geluid op Dolby staan wat bij TV538 aanwezig is. Ik geef wel toe dat Stereo beter zou klinken voor muziek. Dolby zou in principe niet hoeven.

Maar Di-rect was echt helemaal top om te zien en te horen.


Bij mij viel gewoon elke keer de stem weg bij direct ook en Davina Michelle ook.

Switchte ik naar Youtube was het meteen top het geluid en zang.

SBS6 heb ik ook gekeken maar was ook zelfde.

Heb nu meerdere gesproken waarbij het niet te verstaan was steeds.

Ik laat het even voor wat het is nu.

 

Als ik nu terug kijk heb je nergens langs van met de opnames dan is het wel goed wel apart.


Toch niet meer te veranderen.

Probleem zal in multicast stream gezeten hebben denk ik zo. 

Zelf had ik 'm aan via unicast (TV+) en dat was live prima. Keek op '538'.

Waarom unicast? Had kort na aanzetten even gepauzeerd. 


Ah ja had ik ook nog kunnen testen wat jij nu zegt.

volgende keer beter


Reageer