Skip to main content
Beantwoord

Slecht starten KPN iTV App: krijg een een foutmelding

• January 26, 2026
  • 10 reacties
  • 93 keer bekeken

Wij kijken TV via de KPN-App.

Bij opstarten app staat er onder in beeld een E+nummer (Foutmelding of error?). Van dat scherm kom ik niet af. Oplossing: uitzetten en opnieuw proberen. Vaak twee of drie keer, daarna gaat app wél aan.

Bij opstarten app krijgen wij ook vaak melding, dat we moeten inloggen. App herkent vervolgens inloggegevens niet.

Oplossing tot nu toe: uitzetten, en opnieuw opstarten. Bij de derde of vierde poging lukt het in de regel wel, om in één keer TV te krijgen.

Beste antwoord door joop2011

Even op Google gekeken. i.v.m. melding E ARC

Als ik het goed begrijp is dit een melding van de LG tv zelf.

Heb je op HDMI 2 (EARC) een soundbar?

Waarschijnlijk kan hij daar dan geen verbinding mee maken.

Kijk in de LG tv of de luidsprekers ingesteld staan op “externe luidsprekers” als er een soundbar op HDMI poort 2 zit (daar hoort hij ook, want dat is de Earc poort bij LG)

10 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026
  1. Welke TV heb je? 
  2. Welke foutmelding krijg je? (volledige code)

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Ja Fo, welkom op de community. Net als Joop ben ik ook benieuwd op wat voor apparaat je precies probeert te kijken (merk en model) en welke foutmelding je precies krijgt. De melding geeft vaak iets aan wat er aan de hand is, daarom is het weten van de specifieke code van belang.

Aanvullend ben ik ook benieuwd welke versie van de tv app je hebt geïnstalleerd op jouw apparaat.

Kan je er meer over vertellen, zodat we met je mee kunnen denken?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 27, 2026

Jasper en Joop, dank voor jullie reactie.

Mijn TV: LG OLED EVO 77G55LW (2025).

De melding als de app niet werkt is: E ARC

Ik weet niet waar ik de versie van de app kan zien. Hij is geïnstalleerd in juni 2025.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Alvast dank!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 27, 2026

Gevonden! 

De versie 3.0.25

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 27, 2026

Even op Google gekeken. i.v.m. melding E ARC

Als ik het goed begrijp is dit een melding van de LG tv zelf.

Heb je op HDMI 2 (EARC) een soundbar?

Waarschijnlijk kan hij daar dan geen verbinding mee maken.

Kijk in de LG tv of de luidsprekers ingesteld staan op “externe luidsprekers” als er een soundbar op HDMI poort 2 zit (daar hoort hij ook, want dat is de Earc poort bij LG)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

Gevonden! 

De versie 3.0.25

Op de LG kan je helaas nog niet de KPN tv+ app instelleren.

Dit is nog een oude versie.

Als ik het goed heb, is KPN bezig om de KPN tv+ app voor LG en Samsung snel te maken of te lanceren.

Mooiste beeld, vooral op een LG Oled tv, heb je met een KPN tv ontvanger.

Vooral met de nieuwe Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Jasper van KPN
Moderator

De TV+ App is er nog niet voor LG inderdaad. TV+ is op dit moment alleen beschikbaar op Android, iOS en AndroidTV. Er wordt gemaakt aan meer platformen. Wanneer die komen is nog niet bekend, laten we nog niet vooruitlopen op wanneer die er zijn.

De huidige app voor LG, de iTV App, krijgt geen updates meer maar moet nog wel werken. De foutmelding die je krijgt komt me niet bekend voor als een melding van de app. Hoe ziet die foutmelding eruit, heb je een screenshot van de melding? Dan kunnen we kijken of het met de iTV app te maken heeft of mogelijk met de tv zelf. De tips van Joop over de Earc poort kan je ook proberen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 28, 2026

Jasper en Joop,

dank voor jullie reacties. 

De  EARC zit in HDMI2 . De instellingen staan ook goed. Als de TV eenmaal aan staat, doet alles het ook gewoon. Om de paar weken krijg ik de E-ARC-foutmelding. Ik zal de leverancier van de TV vragen er eens naar te kijken.

Ik zou ook liever kijken met de KPN-ontvanger (ik heb het nieuwste model). Maar de TV hangt vrij aan een wand, en kastje en kabels zij nogal ontsierend.  Ik wacht de release van de KPN+ app voor LG wel af. Duurt het te lang kan ik altijd nog de ontvanger installeren.

Nogmaals veel dank voor jullie inbreng. Het heeft me geholpen het beter te begrijpen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 28, 2026

De bediening van de Sagemcom DIW7022 is via BleuTooth.

Het is een Bleutooth ab

Dus je kan het kastje (Sagemcom DIW7022) achter de tv plaatsen. (als daar voldoende ruimte voor is.

Jasper van KPN
Moderator

Als er genoeg ruimte achter de tv is zou de TV+ Box daar mooi weggewerkt kunnen worden inderdaad. Het kan ook in een tv meubel achter een gesloten deurtje verstopt worden, maar zo'n meubel is er bij jou niet begrijp ik 🙂