Skip to main content

Als ik een programma dat nog live loopt vanaf het begin wil terugkijken, of dat ik een gepauzeerde live stream wil voortzetten krijg ik een verschrikkelijk slecht beeld qua resolutie te zien. Feitelijk heb ik niets aan deze beide functies. Is dit een bekend probleem en zo ja, wat is de oplossing?

Hoi, dat is niet leuk. 

Is dit via een ontvanger of via de app in je tv?

Gisteren was er een storing met de online streams. Dus onder andere ook op de tv+ box uitgezonderd live multicast. 


Via de box, ben uiteindelijk maar overgestapt op de app. Dus er was een storing?


Gisteravond was er storing.

Via de TV + Box was het daardoor alleen live goed. Via de app zakte het ook live regelmatig in elkaar. 

Als er voetbal is op RTL7 of Veronica zijn de servers ook flink belast. Maar dat zou in hè tc centrum gecompenseerd worden. Gisteren werkte dat niet door een technisch probleem ofwel storing. 

En... app op tv, verbind de tv met ethernet kabel. Of hij moet best dicht bij het modem staan. Bij 75 % wifi sterkte is bij mij de kpn app al wat instabiel. 


Oké, dank voor de info. Ik heb nog een paar maanden voordat ik eventueel weer terug kan naar Ziggo, waar de tv altijd van prima kwaliteit was. Zal het nog even aanzien of de TV+ zich verbetert.


Met de Next en de Next Mini had Ziggo ook ruim een jaar opstart problemen.

Als je over enkele maanden teruggaat naar Ziggo kan dat alleen met de Next Mini. Die heeft geen coax/antenne aansluiting meer. Maar gaat net als bij KPN via internet. Hoe dat allemaal loopt volg ik niet zo heel erg. Via de Ziggo Community.

Groot nadeel vind ik dat de Next Mini ook geen audio aansluiting heeft. Alleen 1 HDMI.