Skip to main content

Elke keer als ik Nederlands elftal kijk via de tv app op mijn samsung tv, dramatisch beeld. Is nooit zo tijdens eredivisie. Blijkbaar is de stream gewoon niet goed als er veel mensen kijken. Dat zou niet mogen. Tv ligt aan ethernet kabel. 

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Zelfde probleem als vis37 hier. Kpn app op samsung tv aan een ethernet kabel. Gebeurd doorgaans alleen met voetbal. 


Hier gisteravond via de (gelukkig) nog aanwezige Ziggo kabel op NPO1 voetbal moeten kijken. LG tv met KPNTV app hapert en beeldkwaliteit die we zelfs in de jaren '60 als slecht zouden betitelen.

1Gb glasvezel hier, LG via ethernet, en dan zulke kwaliteit moeten accepteren? Alle andere apps (NPO, Disney, Prime, Netflix etc.) leveren zelfs 4K kwaliteit, via dezelfde LG processor en ook het KPN kastje dat in de slaapkamer aan een oude Panasonic hangt levert prima beeld, dus het moet kunnen.

Wat gaan we eraan doen, meneer KPN, die mij de beste beeldkwaliteit en stabiele glasvezel verbinding beloofde? Of moet ik zo'n extra kastje huren en met 2 afstandbedieningen pielen om normaal TV te kunnen kijken?


Hier gisteravond via de (gelukkig) nog aanwezige Ziggo kabel op NPO1 voetbal moeten kijken. LG tv met KPNTV app hapert en beeldkwaliteit die we zelfs in de jaren '60 als slecht zouden betitelen.

1Gb glasvezel hier, LG via ethernet, en dan zulke kwaliteit moeten accepteren? Alle andere apps (NPO, Disney, Prime, Netflix etc.) leveren zelfs 4K kwaliteit, via dezelfde LG processor en ook het KPN kastje dat in de slaapkamer aan een oude Panasonic hangt levert prima beeld, dus het moet kunnen.

Wat gaan we eraan doen, meneer KPN, die mij de beste beeldkwaliteit en stabiele glasvezel verbinding beloofde? Of moet ik zo'n extra kastje huren en met 2 afstandbedieningen pielen om normaal TV te kunnen kijken?

Daar lijkt het idd verdacht veel op; slechte kwaliteit leveren op de tv app, zodat je dan toch een tweede kastje wilt. Benieuwd naar reactie van Kpn…


Hoi @Vis37, slechte kwaliteit beeld en dan met name bij het Nederlands elftal op NPO. Je kijkt via de Smarttv/Android app. Dit is nog steeds geen volwaardige vervanger van de tv ontvanger.  Via de ontvanger is het wel fijn begrijp ik. Dat is dus goed. 
Ik ben nu verder wel benieuwd of het enkel via de smart tv app is, of dat het beeld ook slecht is via ITV Online

 


Hoi @Vis37, slechte kwaliteit beeld en dan met name bij het Nederlands elftal op NPO. Je kijkt via de Smarttv/Android app. Dit is nog steeds geen volwaardige vervanger van de tv ontvanger.  Via de ontvanger is het wel fijn begrijp ik. Dat is dus goed. 
Ik ben nu verder wel benieuwd of het enkel via de smart tv app is, of dat het beeld ook slecht is via ITV Online

 

Goedemiddag, bedankt voor het antwoord. Ook rtl7 met Champions League is slecht. Bijzonder dat een app geen vervanger is, waarvoor maak je anders een app? De kwaliteit verspringt regelmatig en is dan ook het aankijken niet waard. Maar waarvoor is de app dan bedoeld?


Ik zei niet dat het geen vervanger is. Maar geen volwaardige vervanger. Het is nog steeds een beta versie. Wil je dus echt nog via de beste kwaliteit tv kijken dan raad ik je toch aan via de ontvanger te kijken. 

Je feedback neem ik verder wel mee. Bedankt. 


Ik zei niet dat het geen vervanger is. Maar geen volwaardige vervanger. Het is nog steeds een beta versie. Wil je dus echt nog via de beste kwaliteit tv kijken dan raad ik je toch aan via de ontvanger te kijken. 

Je feedback neem ik verder wel mee. Bedankt. 

Dank voor het antwoord. Hoelang blijft het nog een beta versie?


Daar heb ik zo geen antwoord op. Die informatie heb ik niet beschikbaar. Maar als daar verandering in komt zullen we dat zeker delen. 


Een app moet het gewoon doen, dat verwachtten mijn klanten ook als we opleverden.

Dit app probleem lijkt mij geen “app probleem” maar met de capaciteit van het kpn netwerk te maken te hebben (veel kijkers, slecht beeld), want normaal is het beeld via de app aanvaardbaar.


Een app moet het gewoon doen, dat verwachtten mijn klanten ook als we opleverden.

Dit app probleem lijkt mij geen “app probleem” maar met de capaciteit van het kpn netwerk te maken te hebben (veel kijkers, slecht beeld), want normaal is het beeld via de app aanvaardbaar.

Klopt, het beeld is altijd prima, behalve hij voetbal op de open zenders; als er dus veel tegelijk kijken. Dit heeft dus idd met capaciteit te maken en is gemakkelijk op te lossen. 


Vandaag is het ook niet best. De kwaliteit van de beelden bij RTL 7 bij de Champions League zijn non stop dramatisch!


Betreft een probleem op div platforms waar de app op draait. Samsung smart tv. En nieuwe philips andriod tv. 

Zeer slechte kwaliteit. Zelfs bij viaplay was het niet zo slecht. 


Een app moet het gewoon doen, dat verwachtten mijn klanten ook als we opleverden.

Precies. En natuurlijk niet jaren in beta zijn. Op De Smart TV app van KPN van april 2019 (!) trouwens geen woord over beta, en op kpn.com/smarttv moet je in de FAQ kijken om daar iets over te lezen. De afdeling Marketing mag wel wat minder enthousiast doen, vind ik.