Skip to main content
Beantwoord

Slechte communicatie over oplossen van storing

  • January 31, 2020
  • 3 reacties
  • 57 keer bekeken

Ferdy en Miranda
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Geen verbinding meer sinds 1 jan. Tv en internet. Vervangend Wifi gehad ma a r nu bericht om terug te sturen. En het doet het nog niet. Graag reactie of het al gemaakt is.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi @Ferdy en Miranda, welkom op het forum, hoewel de aanleiding minder leuk is.

Je geeft aan dat jullie al vanaf 1 januari zonder werkende diensten zitten maar wel een bericht ontvangen dat jullie de vervangende apparatuur terug moeten sturen. Als ik jullie storingsbon bekijk, zie ik dat er op de 16e een gereedmelding is geweest, dat de storingsafdeling jullie hier niet over te pakken heeft kunnen krijgen omdat er een nummer bij ons bekend was dat niet van jullie zelf was. Daarnaast zie ik dat er op de 24e wél contact is geweest en dat toen aan is gegeven dat jullie weer konden verbinden met jullie eigen modem. Daardoor is de storingsbon gesloten, aangezien het probleem helemaal opgelost bleek te zijn. Zelf zie ik ook geen belemmeringen meer op jullie lijn. Het modem heeft een keurige verbinding en de wifi wordt uitgezonden (met de wifi naam die op het stickertje van het modem staat). 

Ik ben nu dus benieuwd naar welke problemen jullie nog ervaren waardoor jullie denken dat de storing nog gaande is. Wat kunnen jullie op dit moment wel en wat lukt er niet? Zouden jullie de volgende vragen willen beantwoorden?

  • Als tv kijken niet lukt, hoe is de tv-ontvanger aangesloten op het modem? Is dat door middel van een rechtstreekse kabel? Of maken jullie gebruik van een draadloze verbindingsset (dat zijn van die witte adapters in het stopcontact)
  • Hebben jullie ook een laptop of pc die met een kabel verbonden is met het modem, en werkt het internet daarop wel?
  • Kunnen jullie in het lijstje met beschikbare wifi netwerken, wel de naam van jullie eigen netwerk zien staan? Je vindt die achter ‘SSID” op het stickertje van het KPN modem.

Hoor het graag zodat ik weet hoe de vork in de steel steekt en hoe ik jullie het best verder kan helpen!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 3, 2020

Hi @Ferdy en Miranda, welkom op het forum, hoewel de aanleiding minder leuk is.

Je geeft aan dat jullie al vanaf 1 januari zonder werkende diensten zitten maar wel een bericht ontvangen dat jullie de vervangende apparatuur terug moeten sturen. Als ik jullie storingsbon bekijk, zie ik dat er op de 16e een gereedmelding is geweest, dat de storingsafdeling jullie hier niet over te pakken heeft kunnen krijgen omdat er een nummer bij ons bekend was dat niet van jullie zelf was. Daarnaast zie ik dat er op de 24e wél contact is geweest en dat toen aan is gegeven dat jullie weer konden verbinden met jullie eigen modem. Daardoor is de storingsbon gesloten, aangezien het probleem helemaal opgelost bleek te zijn. Zelf zie ik ook geen belemmeringen meer op jullie lijn. Het modem heeft een keurige verbinding en de wifi wordt uitgezonden (met de wifi naam die op het stickertje van het modem staat). 

Ik ben nu dus benieuwd naar welke problemen jullie nog ervaren waardoor jullie denken dat de storing nog gaande is. Wat kunnen jullie op dit moment wel en wat lukt er niet? Zouden jullie de volgende vragen willen beantwoorden?

  • Als tv kijken niet lukt, hoe is de tv-ontvanger aangesloten op het modem? Is dat door middel van een rechtstreekse kabel? Of maken jullie gebruik van een draadloze verbindingsset (dat zijn van die witte adapters in het stopcontact)
  • Hebben jullie ook een laptop of pc die met een kabel verbonden is met het modem, en werkt het internet daarop wel?
  • Kunnen jullie in het lijstje met beschikbare wifi netwerken, wel de naam van jullie eigen netwerk zien staan? Je vindt die achter ‘SSID” op het stickertje van het KPN modem.

Hoor het graag zodat ik weet hoe de vork in de steel steekt en hoe ik jullie het best verder kan helpen!


Ferdy en Miranda
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Beste KPN,

 

ik heb alles over nieuw nog een keer opgestart en nu is alles weer functioneel.

vorige keer hadden WIFI en telefoon, nu doet de TV het ook weer.

Bedankt voor het oplossen en de tijdelijk verbinding die we kregen.

spullen stuur ik zo gauw mogelijk weer retour.

G. 

Ferdy en Miranda


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 3, 2020

Wat een goed nieuws!

Heel fijn dat alles weer naar behoren werkt, graag gedaan en we zien de spullen wel verschijnen :slight_smile: