Skip to main content

Vandaag interactieve tv van KPN geïnstalleerd. Overgestapt ivm gratis Viaplay. We komen van ziggo.

Hieronder wat ervaringen. 
Wat een bedroevende, ouderwetse methode om te ondertitelen. Niet meer van deze tijd. Net zoals het niet faciliteren van de NPO start app, niet werken met andere apparatuur (Denon), in een vicieuze cirkel te belanden voor KPN veilig (werkt nog niet). En dat allemaal na 1 dag 😳

 

Als dit niet snel veranderd denk ik dat we na het formule 1 seizoen met formule 1 snelheid weer naar ziggo gaan. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

En zo is het overal wat. We zien ook mensen terug komen van ziggo die zeggen dat nooit meer. Snap het hele overstappen nooit zo goed als je tevreden bent.


Natuurlijk heeft elke provider zijn voor- en nadelen maar, ondanks de zeer hoge internetsnelheid ivm glasvezel zijn de mogelijkheden van iTV van KPN wel erg veel beperkt. En dat terwijl de normale abonnementsprijs niet lager is dan ziggo. Ik ben uitsluitend overgestapt ivm gratis Viaplay.

 

  • Waarom is de NPO start app niet opgenomen?
    of als dat technisch niet kan (we leven tenslotte maar in 2022) waarom zit het niet in het standaard zenderpakket (zoals bij ziggo).
  • Waarom is de ondertiteling zo amateuristisch? Via teletekst kan je op bbc of elk ander buitenlands kanaal geen NL krijgen. En daarvoor ondertitelen we toch? Of is KPN meer een onderwijsinstelling 😉
  • Waarom wordt er niet iets gedaan met opmerkingen vanuit de gebruikers zoals dat bij ziggo wel gebeurt? Het lijkt zo nog precies dat logge ambtelijke apparaat als voor de privatisering waarbij ze denken dat wat ze zelf bedenken wel goed is voor de gebruikers (niet dus 😢).
  • Waarom moet ik nu voor alle apparatuur weer hun afstandsbediening op tafel hebben liggen?

 

En wederom, dat alles na 1 (!) dag. 
 

 


En aanvullend:

Viaplay is gratis maar waarom zo beperkt dat je niet de vrijdagtrainingen mag zien? Wat een betutteling zeg. 


En zo is het overal wat. We zien ook mensen terug komen van ziggo die zeggen dat nooit meer. Snap het hele overstappen nooit zo goed als je tevreden bent.

Klopt helemaal!!! Je bent ergens een tientje goedkoper, maar voor honderd euro ellende… If it’s not broken, don’t fix it…!


@Joep1965 @driemaster 

is dit nu de manier om iedereen de mond te snoeren die ook maar iets van kritiek heeft op KPN? 


Wat een bedroevende, ouderwetse methode om te ondertitelen. Niet meer van deze tijd.

Welk probleem ervaar je dan met de ondertiteling?


Viaplay is gratis maar waarom zo beperkt dat je niet de vrijdagtrainingen mag zien? 

Wie weerhoudt je er dan van om de vrijdag-trainingen te bekijken, dat kan toch gewoon?


Wat een bedroevende, ouderwetse methode om te ondertitelen. Niet meer van deze tijd.

Welk probleem ervaar je dan met de ondertiteling?

Je kan geen ondertiteling zien zonder teletekst. Nadeel is dat je bij veranderen van kanaal je altijd eerst teletekst moet uitzitten. Daarnaast ben je afhankelijk of er wel teletekst is en daarbij of er ondertiteling bij zit.

ik zou haast zeggen, kijk eens bij ziggo en een wereld van ondertiteling gaat voor je open. 


Je kan geen ondertiteling zien zonder teletekst.

Wil de dan ondertiteling bij Nederlands gesproken uitzendingen?


Hallo @wjb , jij weet ook dat de manier van ondertitelen bij KPN heel anders werkt dat bij Ziggo, bij Ziggo werkt dat inderdaad 10x beter.

Je snapt de kern van de vraag van @RO2B toch, stel dan niet van die onnozele vragen aan @RO2B of hij/zij ondertiteling wil hebben op de NL-zenders, topicstarter kan wel doof of slechthorend zijn.

 


Hallo @wjb , jij weet ook dat de manier van ondertitelen bij KPN heel anders werkt dat bij Ziggo, bij Ziggo werkt dat inderdaad 10x beter.

Ik weet absoluut niet hoe ondertitelen werkt bij Ziggo, de laatste keer dat ik via Casema televisie heb gekeken is vele vele jaren terug.

 

Je snapt de kern van de vraag van @RO2B toch, stel dan niet van die onnozele vragen aan @RO2B of hij/zij ondertiteling wil hebben op de NL-zenders, topicstarter kan wel doof of slechthorend zijn.

Precies, vandaar ook mijn vraag.

 

Zelf zouden wij juist de ondertiteling uit willen kunnen zetten bij Engels en Duits gesproken uitzendingen.


Hallo @wjb , ik zie jou ook op het Ziggo-forum, vandaar dat ik dacht dat jij daar ook alles van weet.

Binnen de decoders bij Ziggo kun je de ondertiteling aan- of uitzetten en krijg je dus een veel betere kwaliteit (om te zien) ondertiteling. 


Hallo @wjb , ik zie jou ook op het Ziggo-forum, vandaar dat ik dacht dat jij daar ook alles van weet.

Ik heb zakelijk Internet Pro abonnement bij Ziggo. Daar zit geen televisie bij.


Hallo @wjb , ik zie jou ook op het Ziggo-forum, vandaar dat ik dacht dat jij daar ook alles van weet.

Ik heb zakelijk Internet Pro abonnement bij Ziggo. Daar zit geen televisie bij.

Oké, duidelijk. Fijne dag verder.

 


Je kan geen ondertiteling zien zonder teletekst.

Wil de dan ondertiteling bij Nederlands gesproken uitzendingen?

Ja, dat kan soms handig zijn als er in de kamer ook lawaai wordt gemaakt. Maar ook als je wat dover wordt natuurlijk. 


Dan hoop ik dat een moderator dit eens als verbeterpunt bij het betreffende developmentteam neer zou willen leggen.


Ik heb Ziggo gehad en vond de ondertitels daar ook handiger werken en mooier om te zien. Maar ben inmiddels al lang gewend om via teletekst ondertitels aan te zetten. Probleem is dat ondertitels via DVB-C (Ziggo) heel anders werken dan bij IPTV (KPN). Maar er moet vast wel iets mogelijk zijn.

De beeldkwaliteit van de HD Glaszenders bij KPN vind ik overigens  weee mooier dan bij Ziggo. En ook vind ik de gebruikersinterface van iTV prettiger werken dan die van de Mediabox Next.

De apps op de tv-ontvanger gebruik ik vrijwel nooit. Heb een Apple TV waar ik NPO Startt op kan kijken en het kan ook rechtstreeks op mijn SONY tv.  Zou prima zijn als KPN die app toevoegt, maar ik zie het persoonlijk niet als een gemis dat deze er nog niet is.

KPN Veilig gebruik ik niet. De antivirussoftware die Ziggo aanbiedt heb ik laatst nog bij iemand in werking gezien. Vond ook dat erg ongebruiksvriendelijk. Geef mij maar Windows Defender in combinatie met Panda antivirus.

De internetverbinding via KPN glasvezel vind ik vele malen beter (stabieler en sneller) dan wat we bij Ziggo hadden. Dus alleen al daarom zal ik niet terug naar Ziggo willen.

@RO2B Behalve die ondertiteling zijn er voor de andere punten die je noemt wel oplossingen te bedenken.

 


Viaplay is gratis maar waarom zo beperkt dat je niet de vrijdagtrainingen mag zien? Wat een betutteling zeg.

Viaplay heeft de deelnemend providers alleen toestemming gegeven voor de zater- en zondagen van de raceweekenden. Dat is bij Ziggo niet anders!

Verder moet je niet op dat kanaal zijn voor AL het overige sport-, film- en serie-aanbod. Maar via de app. De Vrije Trainingen van vrijdag kan je gewoon via de app zien. Gewoon in je Smart-tv van Samsung, Sony, Philips, LG of TCL. (allen modellen v.a. 2016). Of met je smartphone en dan casten naar de tv met chromecast. Onder meer.

Kanaal Viaplay Xtra is er alleen op zaterdag en zondag en maar tot 31 juli. Omdat Viaplay op die dagen meer kijkers en dus mogelijk streaming problemen verwacht en enkele maanden een '’uitwijk'’ wil bieden aan kijkers.

Waarom wordt er niet iets gedaan met opmerkingen vanuit de gebruikers zoals dat bij ziggo wel gebeurt?

Oh ja joh? Nou ik lees mee op  het forum van Ziggo en lees daar toch hele andere ervaringen.

Hier 2 voorbeelden van tenenkrommende opmerkingen van ZIGGO MEDEWERKERS.

Meer zenders in HD .

CNN in HD .

Waarom is de NPO start app niet opgenomen?

Die kan je gewoon via internet van kpn gebruiken natuurlijk. Je hebt het over gebruiken van eigen apparatuur: dus koop een streaming apparaat en je bent niet meer afhankelijk van de apps die je provider op de box zet. Of gebruik je smart-tv ten volle 😉 . Ook bij Ziggo is bv de HBOmax, Disney+, Discovery+, NLziet en andere apps niet beschikbaar.

Veel apps zijn daar alleen op de Next box en niet op andere!

Als dit niet snel veranderd 

Het verzoek voor andere manier van TT888 staat al zo'n 10 jaar…. Probleem is dat het indertijd, toen IPTV ontwikkeld werd, over het hoofd is gezien. Er is daardoor geen norm voor en dat zit de ontwikkeling in de weg. KPN moet het wiel uitvinden en dat lijkt lastig.

Voor DVB-C is er wel een '’in beeld'’ ondertitelnorm voor TT888.

denk ik dat we na het formule 1 seizoen met formule 1 snelheid weer naar ziggo gaan.

Je bent welkom bij de kpn familie met lekker veel HD.

Ik ben uitsluitend overgestapt ivm gratis Viaplay.

Tikkie sneu, dat is maar 1 jaar '’uitstel van betaling'’…. Volgend jaar is het overal gewoon € 13,99 per maand.


En zo is het overal wat. We zien ook mensen terug komen van ziggo die zeggen dat nooit meer. Snap het hele overstappen nooit zo goed als je tevreden bent.

Klopt helemaal!!! Je bent ergens een tientje goedkoper, maar voor honderd euro ellende… If it’s not broken, don’t fix it…!

Een tientje, bij Ziggo heb je nu 12 maanden 50% korting, scheelt mij maar 350 euro voor een jaar, zit er aan te denken om het te proberen.


@RO2B Laat ik voorop stellen dat ik niemand heb willen kwetsen met mijn opmerking over overstappen. Dat is een keuze en dat respecteer ik, echter ik lees al jaren het forum van KPN dat het binnen 1 dag vlekkeloos moet zijn. Helaas, op vele vlakken lukt dat nu eenmaal niet, dus ook niet bij KPN. F1 ziet nu eenmaal bij een andere partij dit jaar en helaas heeft dat voor ons allen nogal consequenties of we willen of niet…


@RO2B Laat ik voorop stellen dat ik niemand heb willen kwetsen met mijn opmerking over overstappen. Dat is een keuze en dat respecteer ik, echter ik lees al jaren het forum van KPN dat het binnen 1 dag vlekkeloos moet zijn. Helaas, op vele vlakken lukt dat nu eenmaal niet ……

Ik ben niet gekwetst hoor 😉

En inderdaad lukt niet alles gelijk op dag 1 maar op sommige onderdelen lijkt het wel of de tijd bij KPN heeft stilgestaan, zoals dat wel vaker gebeurt bij een bedrijf dat voortkomt uit een (semi) ambtelijke organisatie. Die cultuur is langzaam en moeilijk te veranderen. 10 jaar terug was het ondertitelingsitem al onderwerp van gesprek (aldus elders op dit forum) en nu is er nog niets veranderd 😂 of de Arris Tv-ontvanger die een minimale HDMI-CEC ondersteunt 😳. Het is gewoon niet van deze tijd.

Maar ach, het is wat het is en komend weekend heerlijk F1 kijken ☺️

 


Hoi @RO2B, jammer dat je het zo inziet.

De wens voor ondertiteling is bekend inderdaad. Dit speelt al een tijd en is ook al bekend. 

NPO Start is verder via andere wegen te kijken. Via SmartTV, te casten via Chromecast bijvoorbeeld. 

Verder zijn wij blij met de feedback van onze klanten, die nemen wij zeker mee. 

Ik zie dat je voor de receiver al een ander topic hebt gestart. Hopelijk kom je er daar mee uit. 


Ik snap inderdaad het verschil met de ondertiteling van Ziggo en KPN. Als je de Next had bijv. kon je kiezen tussen teletext of dvb-c ondertiteling. Het fijne was ook dat je bij teletext ondertiteling de zwarte achtergrond transparanter kon maken in etapes of helemaal geen zwarte achtergrond. Dat heb ik bij KPN nog niet kunnen vinden. Ik moet wel wennen aan het trager reageren met vooruit en terugspoelen van opnames. Ach alles moet even wennen 😊


Continu slechte verbinding met chromecast

.En dan het continu inloggen! 

Goedkoper,maar niet echt blij mee.


Continu slechte verbinding met chromecast

.En dan het continu inloggen! 

Goedkoper,maar niet echt blij mee.

Heb je dit zelfde probleem ook als je bijvoorbeeld youtube of netflix streamt via de chromecast?

Denk dat dit een makkelijke check is om een Wifi probleem uit te sluiten.

 

Heb sinds gisteren ook itv, en merkte dit probleem bij mijn dochter op. Maar dit gebeurde ook met Netflix.

Probleem was overigens dat de TV (ingebouwde chromecast) niet te veel van wifi roaming snapt en telkens switchte van AP naar AP. Waarbij de een net te ver buiten bereik is voor voldoende bandbreedte. Dus in de wifi setup de TV gepind aan de juiste AP. Sindsdien geen problemen meer.