Skip to main content
Beantwoord

Slechte ondertiteling via de KPN TV app op mijn LG smart tv

• December 10, 2025
  • 6 reacties
  • 45 keer bekeken

Ik lees veel problemen met de ondertiteling maar kan van de laatste stand van zaken geen wijs worden in de community.

De ondertiteling is ook bij mij zwart en vaak onleesbaar (door donkere achtergrond). Het was beter geweest als de kleur geel was gekozen vanaf de lancering van de app.

Mijn vraag: wordt hier wat aan gedaan en wanneer kan ik dan een verbetering verwachten?

Mijn TV: LG UK6300PLB (november 2018), Softwareversie: 05.50.70

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Roland1234 ,

Verwacht geen wijzigingen meer in de oude iTV-App. Er komt (waarschijnlijk ergens in 2026) een nieuwe KPN TV+-app voor LG TV's.

bron: 

De KPN TV+ Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement. De vernieuwde app is nu nog alleen beschikbaar in de Play Store voor Smart TV's met het Android TV-besturingssysteem. Momenteel werkt de app alleen op Smart TV's met Android TV 7.0 en hoger. Later worden ook andere platformen ondersteund, zoals LG (WebOS) en Samsung (Tizen). Tot die tijd kun je daar de oude KPN iTV app voor Smart TV blijven gebruiken.

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 10, 2025

Hallo ​@Roland1234 ,

Verwacht geen wijzigingen meer in de oude iTV-App. Er komt (waarschijnlijk ergens in 2026) een nieuwe KPN TV+-app voor LG TV's.

bron: 

De KPN TV+ Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement. De vernieuwde app is nu nog alleen beschikbaar in de Play Store voor Smart TV's met het Android TV-besturingssysteem. Momenteel werkt de app alleen op Smart TV's met Android TV 7.0 en hoger. Later worden ook andere platformen ondersteund, zoals LG (WebOS) en Samsung (Tizen). Tot die tijd kun je daar de oude KPN iTV app voor Smart TV blijven gebruiken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 10, 2025

In LG televisies van 2020 en ouder werkt de app niet (meer) goed. Onder andere de zwarte letters in de ondertiteling voor slechthorenden. 

Het advies is om de tv ontvanger te gebruiken. 

Het tv team geeft aan dat dit niet meer hersteld kan worden in de huidige app.

KPN Community | Letters in de ondertiteling zijn plotseling zwart na update 

Het is maar te hopen dat de nieuwe app straks op oudere toestellen nog ondersteund gaat worden. Bij Samsung is dat helaas niet het geval. Op mijne uit 2019 is met de wijziging naar de TV+ app helemaal geen app meer.

Ik zet dan automatisch updaten (van apps) uit en hoop dan nog zo lang mogelijk met de KPN iTV app te doen. Overige apps dan maar handmatig updaten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 11, 2025

Dank voor jullie antwoorden. 

Ik had gehoopt dat iemand van KPN zelf had geantwoord, dat valt dan weer een beetje tegen.

We kijken het een jaartje aan, en anders gaan we met het hele pakket weer weg bij KPN.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 11, 2025

Ik kan je alvast vermelden dat Ziggo geen app heeft die überhaupt werkt op een toestel ouder dan 2020.

Odido ondersteunt LG nu nog vanaf 2018. Ze zijn onlangs gestopt met ondersteuning van 2016 en 2017.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • December 12, 2025

Hi ​@Roland1234, dank allereerst aan de community voor de gegeven antwoorden. 

Over het algemeen reageert een moderator bijna altijd in een topic, dit wordt gedaan op basis van volgorde. Zoals je ziet zijn andere users ons vaak voor/ Dat is zeker niet verkeerd, dit is namelijk een community waar klanten ook andere klanten helpen. Klik vooral op de link hieronder om te lezen hoe wij werken. 😊

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 14, 2025

Ok Alex, dank voor je reactie. Ik was denk ik wat ongeduldig, sorry daarvoor. Maar wel fijn dat iemand van KPN e.e.a. kan bevestigen als het om ontwikkelingen gaat die door KPN nog gedaan gaan worden.