Skip to main content
Vraag

Smart functies op mijn Home Cinema Set doen het niet meer

• January 30, 2025
  • 4 reacties
  • 26 keer bekeken

Dick Markwat
Nieuwkomer

ik heb tv met home cinema set. 

dit al vele jaren. dus de kpn vebinding loopt via deze set. nu heb ik glasvezel en de smartfuncties doen het niet meer ( netfix , youtube, etc) . De home cinema is 15 jaar oud of zo. met kpn heb ik een uur aan de lijn gezeten en van alles getest. alles werkt. 

Kan het zijn dat de home cinema set, niet in staat is de glasvezel info te verwerken?

Met ik de home cinema set resetten ? of zo?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 30, 2025

Beste ​@Dick Markwat de set heeft nog nooit met glasvezel gewerkt en gaat dat ook nooit doen.

De fysieke glasvezel eindigt bij je glasvezelkast en binnenshuis werkt alles draadloos en/of bekabeld.

Welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen en hoe is je home-set aangesloten op de tv-decoder?

Dick Markwat
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 30, 2025

Kpn modem 12b. Deze zit aan dvs650 (apparaat in stopcontact) in woonkamer ook dvs 650 en vandaar internetkabel naar een kastje. Dat kastje zit weer aan mijn pionier homecinema. Vanuit kastje een hdmi naar tv (arc) ,en vanuit homecinema gaat ook hdmi en optische kabel naar tv. Dit heeft altijd gewerkt tot glasvezel.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 31, 2025

Hi ​@Dick Markwat, welkom bij onze community. 

Om alles duidelijk te krijgen, jij gebruikt dus apps op de home cinema set zelf? Of doe je dit via de de ontvanger van KPN? Zouden wij ook mogen weten welke home cinema je precies hebt? Merk en modelnummer? En ook welke tv ontvanger je van KPN hebt?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 31, 2025

Heb je nu het nieuwste tv kastje, de DIW7022?

Een 15 jaar oude HCS kan, via HDMI, hooguit 1080i verwerken. Soms 1080p/50. Ook gaat het vaak fout met de kopieerbeveiling HDCP van media streamers, als dus de kpn ontvanger.

Sluit de HDMI eens direct op de tv aan, dan heb je vast wel beeld.

Hier staat een Pioneer VSX-919AH uit 2009. De tv ontvanger van kpn laat ik niet via de hdmi van die lopen. Want geeft problemen. KPN ontvanger → hdmi → direct in tv.

Voor audio naar de surround ;) gaat een optische kabel van de ontvanger naar de Pioneer.

Overige HDMI apparatuur, zoals de DVD/BRD/SuperAudio speler zijn wel met HDMI naar de versterker verbonden. En de versterker op zijn beurt ook met HDMI naar de TV.