Skip to main content
Beantwoord

Smart TV app kijken via een mobiel hotspot lukt niet

• October 26, 2025
  • 16 reacties
  • 139 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Heb door een storing al dagen geen internet dus ook geen tv. Om toch tv te kunnen kijken heb ik tijdelijk extra 100 GB op mijn mobielnummer. Ik wil nu tv kijken via de hotspot van mobiel. Maar de KPN tv-app op mijn Sony tv zegt dat dat alleen via het thuisnetwerk kan. Wat kan ik hier aan doen, want zo kan ik nog geen tv kijken.

Ps. Op de slaapkamer (TCL tv) doet de KPN-app het wel via de hotspot

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Wim79, het klopt inderdaad dat de TV+ App voor je smart-tv alleen bedoeld is om via je vaste thuisnetwerk te gebruiken. Dat die het op de TCL wel doet via een hotspot is gek, die zou het ook niet moeten doen. Het kan zijn dat die versie een update nodig heeft, en het daarna daar ook niet meer werkt.

De mobiele en tablet versie van de app is een betere optie in dit geval, zodat je daarmee kunt kijken. De race in Mexico had genoeg actie, ik hoop dat je het allemaal mee hebt kunnen krijgen.

Maar de oorzaak waardoor je dit merkt is natuurlijk dat het internet het niet doet, dat is waar het mis gaat. Is daarvoor al iets in gang gezet om de verbinding te herstellen?

16 reacties

Dat klopt de KPN TV + app werkt alleen via thuisnetwerk. Op TCL waarschijnlijk de oude app.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 26, 2025

Waarom op Sony tv niet en Tcl tv wel?

Sorry casten gaat zonder wifi niet inderdaad. Maar komt doordat de nieuwe kpn tv + app alleen werkt via eigen netwerk. Oude app kon wel.

Leen59
Wijsgeer
  • October 26, 2025

Misschien de Sony eerst verbinden met de hotspot?

Misschien de Sony eerst verbinden met de hotspot?

Ja dat zou moeten kunnen, dus Sony verbinden met hotspot van je telefoon en dan casten van je telefoon naar de tv.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 26, 2025

Casten werkt ook niet, vind geen apparaat. Dan heb ik ook niet echt veel aan die 100GB extra. Blij maken met een dode mus! Heet dat

• October 26, 2025

Tv verbinden met hotspot. Laptop, pc, tablet of andere smartfoon verbinden met dezelfde hotspot. Dan kan je daar vanaf casten naar tv.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 26, 2025

Oh

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 26, 2025

Marion, als ik dat zou doen (als ik al een tweede telefoon had) hoe dat kunnen, immers de telefoon waar ik de extra MBs op heb, wordt ook gebruikt als hotspot

• October 26, 2025

Marion, als ik dat zou doen (als ik al een tweede telefoon had) hoe dat kunnen, immers de telefoon waar ik de extra MBs op heb, wordt ook gebruikt als hotspot

Je moet een 2de telefoon hebben. Dat mag een oude zijn zonder simkaart.

Maar je hebt toch ook wel een laptop ofzo?

Leen59
Wijsgeer
  • October 26, 2025

Het ziet er naar uit dat ik F1 straks met mijn bezoek op bed moet gaan kijken☹️

Zet die tv dan beneden, dan heb je iig iets.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 26, 2025

Ja tablet die ligt nu op te laden, kan straks proberen

Leen59
Wijsgeer
  • October 26, 2025

Kan ook tijdens het opladen hoor 😎

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 26, 2025

Was je in de app op de Sony al ingelogd via je vaste netwerk?

Sony is net als TCL Android-TV.  Maar je moet wel al ingelogd zijn op de app via je vaste netwerk. Daarna werkt het, inderdaad, ook via 4G Hotspot. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 26, 2025

Hoi ​@Wim79 

De app van Viaplay of F1TV werkt gewoon via een andere wifi hoor!!!

Die kan je gewoon in de huiskamer kijken. 

Even proefdraaien! Dan sta je niet voor verrassingen. 

Was je in de app op de Sony al ingelogd via je vaste netwerk?

Sony is net als TCL Android-TV.  Maar je moet wel al ingelogd zijn op de app via je vaste netwerk. Daarna werkt het, inderdaad, ook via 4G Hotspot. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 28, 2025

Hoi ​@Wim79, het klopt inderdaad dat de TV+ App voor je smart-tv alleen bedoeld is om via je vaste thuisnetwerk te gebruiken. Dat die het op de TCL wel doet via een hotspot is gek, die zou het ook niet moeten doen. Het kan zijn dat die versie een update nodig heeft, en het daarna daar ook niet meer werkt.

De mobiele en tablet versie van de app is een betere optie in dit geval, zodat je daarmee kunt kijken. De race in Mexico had genoeg actie, ik hoop dat je het allemaal mee hebt kunnen krijgen.

Maar de oorzaak waardoor je dit merkt is natuurlijk dat het internet het niet doet, dat is waar het mis gaat. Is daarvoor al iets in gang gezet om de verbinding te herstellen?