Skip to main content

Beste, 

Ik krijg sinds dit weekend regelmatig dat de ITV app vast loopt met melding Sorry kan de video niet afspelen.

Hierna moet ik de app steeds opnieuw instaleren. 

Is hier iets tegen te doen? 

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Ook hier al een tijd problemen met een Samsung The Frame van 2022. Heel vaak beeld wat even 1 tot 2 seconden bevriest en ook erg vaak "Oeps kan de video niet laden". Alles al geüpdate, app opnieuw geïnstalleerd. Blijft ellende.


Hier hetzelfde met de app ivm Samsung the frame uit 2022. Heel vervelend


Sinds KPN storing app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, werkte even maar nu iedere keer ‘ kan video niet laden’ . Alle andere apps werken wel naar chromecast.

app verwijderd en werkt dan slechts een keer. Bij iedere keer casten app opnieuw installeren? Waardeloos! 
Oude app op IPhone van mijn vrouw werkt wel gewoon

 

graag definitieve oplossing 


Hier hetzelfde probleem: nieuwe app laadt niet ( via chromecast naar oude Philips tv ) , oude app op iPhone van partner wel.

opnieuw installeren helpt een keer daarna onmogelijk om te casten

alle overige apps werken vlekkeloos 

sinds grote storing kpn. Waardeloos!


Hoi @66320 

Dit topic betreft de app in de smart-tv

Jij hebt het over de (nieuwe) app in de smartphone. 

Daarvoor kun je hier terecht. 

 


Hier sinds kort exact hetzelfde probleem. Ik heb telefonisch met de KPN helpdesk gesproken. Het probleem wordt herkend, en blijkbaar wordt er hard gewerkt aan een oplossing. Hopelijk snel nieuws want momenteel is TV kijken op app van een smart-tv nagenoeg onmogelijk.

 

 


Hier ook dezelfde problemen. Heb alles geprobeerd maar op willekeurige momenten komt de melding sorry….. kan video niet laden.

app sluiten en opnieuw starten is dan de enige oplossing.

onvoorstelbaar dat dit niet op te lossen is. Overweeg NL ZIET te gebruiken want die doet het vlekkeloos. 
app versie 3.0.22

samsung tv QE55LS03AAUXXH THE FRAME TV

 

 


Bij mij werkt nieuwe app naar chromecast sinds vanavond weer. Hopelijk probleem definitief opgelost 


@66320 heb je een nieuwe app geïnstalleerd?


Nee gisteren 3x zonder resultaat en vandaag was het probleem over


Heerlijk 🙃

Hier lopen 2 dingen door elkaar. 

@66320  heeft het over casten vanaf de telefoon. 

Maar het topic gaat over de app in een Samsung smart televisie. 


Weet ik, ben er al op gewezen. Neemt niet weg dat de kpn app na de serverstoring niet meer werkte en kpn niet communiceert over een oplossing behalve de dooddoeners als opnieuw installeren en router opstarten. Succes met jullie Samsung 


In dit topic graag inderdaad alleen verder aangaande de smarttv app op Samsung of eventueel LG (of Android/GoogleTV). Deze hebben app versie 3.0.22 op enkele jaartallen na. Versie is te vinden in de app onder Instellingen.

TV+ app en chromecast issues en problemen andere apps graag in de desbetreffende topics bespreken of zelf een eigen topic aanmaken.

Ten aanzien van de beschreven problemen van de afgelopen week of weken: het issue zoals deze speelde in februari en maart en opgelost gemeld is op 13 maart, deze zien we in de afgelopen weken niet. Het issue lijkt er gezien de beschrijvingen veel op (de impact is hetzelfde), maar is het niet.

Vandaar dat we toch weer om hulp vragen voor details en patronen. Zo gaf iemand al aan dat het ook om 05:40 was bijvoorbeeld… de load op het platform is dan echt nihil vergeleken met prime-time. Meer van zulke voorbeelden (dus buitend de avond), is zéér nuttige info. Maar als het bij een enkele melding blijft, dan kan dat ook een incident zijn. 

Voor nieuwe lezers: vul ook vooral je forumprofiel aan met gegevens, zodat we gericht kunnen zoeken als je een voorbeeldmoment hebt. Wat we dan per voorbeeld altijd zouden willen weten:
-datum + tijdstip (op de minuut)
-welke zender live
-welk model TV (exacte modelnummer zodat we bouwjaar kunnen vasstellen, best vaak anders dan jaar van aanschaf)

Een paar opvallendheden of andere meldingen die we inmiddels ontvangen hebben, wat reactie met hulpvolle info kan triggeren:
-als de ‘Sorry,...’ melding voordoet, is de app dan vastgelopen/bevroren? Reageert nergens meer op, of zappen naar NPO1 lost het probleem dan b.v. altijd op?
-alleen RTL4, RTL5, SBS6 en RTL7 zijn geraakt, andere zenders gebeurt het niet structureel op. Correct?

In principe kan veel weer worden teruggekeken. Ofwel vanuit live-buffer als het programma nog niet is afgelopen, ofwel via Terugkijken 20min na einde programma. Indien iemand tijdens live het issue had en vervolgens gaat terugkijken en op zelfde moment in de uitzending bij Terugkijken (of Opname), dan zijn we zeker naar zo'n voorbeeld op zoek!!

Merk je het een avond duidelijk meer, meldt het a.u.b. 


Dank voor de update. Ik kan in ieder geval melden dat ik de laatste 1,5 week in de avond tussen 22 en 23:30 iedere dag problemen heb ondervonden. Heel eerlijk vind ik het ondertussen onacceptabel worden.

 

Voor de duidelijkheid; de problemen bij mij ontstaan tijdens het kijken van tv via de kpn app op mijn Samsung smart tv (QE43Q64BAUXXN).


Het valt mij wel op dat ik de app versie 3.0.16 heb, terwijl de tv aangeeft dat er geen recentere versies zijn. Ook het deïnstalleren en opnieuw installeren geeft mij geen nieuwere versie.

 

Ik zal eens proberen de details te gaan bijhouden. 


Hoi @Niek5 

Het gaat om de versie aanduiding in de app zelf.

In de Samsung app store staat inderdaad 3.0.16.

De app zelf is als het goed is 3.0.22. Zie helemaal rechtsonder bij instellingen. 

 

 


Dank @PeterG , dit verklaart het verschil m.b.t app versie. In de KPN app staat bij mij wel 3.0.22.

 

 


Dit speelt nog steeds!

 


Vanavond 4x dat de app stopte, gewoon willekeurig met tijd. 


Graag on-topic houden: dit topic gaat over "Sorry, kan de video niet laden” in de KPN smarttv apps op Samsung TV's, LG TV's of GoogleTV/AndroidTV apparaten bij het kijken van live tv, op willekeurige momenten.

Andere issues (chromecast, TV+ app, of helemaal niet kunnen opstarten van de smarttv app) horen of in een eigen topic, of andere topics. Dat zijn andere problemen die eigen aandacht verdienen.

Na onze post van gisteren hadden we heel wat (relevante) reacties verwacht, maar die bleven uit tot nog toe. Ook dat is informatie.

@Niek5 @Jduits @Peterluijten @Appie2005 @DennisN77 @G. Kuus @Kenny Willems @L82 , zie deze post van gisteren eventueel nog even terug. Maar geen issues meer? Aanvullingen, correcties?
Maar dan vooral van nieuwe voorbeelden van afgelopen dagen, laten we stellen: vanaf maandag 6 mei?

Indien die structurele "Sorry,…”meldingen wegblijven sinds het weekend van 4/5 mei, is dat ook nuttige info namelijk.


Vanavond 4x dat de app stopte, gewoon willekeurig met tijd. 

Stopte als in: je kon de app niet meer gebruiken, terwijl de melding er stond: “Sorry, kan de video niet laden...” waarbij je app geforceerd moest sluiten? Of kon je wel zappen naar andere zenders.
Welke kanalen keek je toen dat gebeurde?


Excuus. Ik wilde het even opsparen. Gistermiddag (6-5) enkele uren zonder problemen gekeken. In de avond uiteindelijk maar 30 min gekeken. Toen wel de melding gehad om 22:55 op RTL4.

 

Vandaag nog geen TV aan gehad.


Wederom zijn de app problemen terug, zelfde die ik eerst had. 

Bij mij al maanden op LG smartvTV

 


Kijk dit moment Rtl4, de app stopt en moet hem dan weer forceren op nieuw te starten.

Vorige keer was het net na aan het aan schakelen van ee tv, een keer of 3 a 4 daarna geen probleem.

 

Nu random. 


Vanavond (7-5) alweer twee keer nadat wij tv 30 minuten geleden hebben aangezet. Exacte tijdstip gemist maar ergens rond 22:30 op sbs6.


Wederom: 22:56 op RTL4