Skip to main content

Beste, 

Ik krijg sinds dit weekend regelmatig dat de ITV app vast loopt met melding Sorry kan de video niet afspelen.

Hierna moet ik de app steeds opnieuw instaleren. 

Is hier iets tegen te doen? 

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Ook vanavond wederom geen problemen, alles werkt perfect geen 1 keer een melding gekregen blijf het toch vreemd vinden dat alles weer werkt beter natuurlijk maar toch


Rond 19:00 weer op rtl4, meteen bij het aanzetten. Net het perfecte plaatje op reis aan het terugkijken en op 3 kwart even op pauze, aanzetten en we kunnen weer opnieuw gaan beginnen.


 

Alweer de 3de keer deze ochtend... nu gaat het geluid gewoon door maar dit beeld blijft en je kunt ook niet terug in de app 🤦‍♂️ 


 

Alweer de 3de keer deze ochtend... nu gaat het geluid gewoon door maar dit beeld blijft en je kunt ook niet terug in de app 🤦‍♂️ 

Dank! Dus ochtend net zo goed. 
-Welke zender was dat?
-Meestal stopt het geluid, maar deze keer bleef het doorlopen? Lang? (meer dan 20 sec)
-Niet terug naar de app klinkt dus als een bevroren app (maar met geluid). Tip: back/terug ingedrukt houden sluit een app geforceerd, scheelt herinstalleren.
-Wat is het modelnummer van de TV?
-Wat is de softwareversie die geïnstalleerd is op de TV?


Klopt, meer dan een minuut wel, tot ik de tv helemaal uit deed. Was rtl 4. Het betreft een samsung type zal ik moeten nazien. Uhd 65 inch, met de laatste software. 


Hier ook continu de melding, opvallend genoeg minder bij NPO dan bij RTL. Nog een situatie waarbij de melding continu terugkomt is als ik van kanaal wissel met de plus of min knop. Als ik van RTL4 baar RTL5 schakel direct een fout.. terug naar het menu, dan rechtstreeks RTL5 openen en hij doet het wel. Schakel ik vervolgens door naar SBS met het plusje channel up direct weer de foutmelding. Druk ik op de terug knop en ga ik rechtstreeks uit de gids naar SBS6 doet ie het wel. S’avonds is het echt een hel, we kunnen al weken lang helemaal geen televisie kijken, alleen geluid en de foutmelding in beeld. 
Televisie is een Samsung QE43Q60CAU net aangeschaft…


Hier ook continu de melding, opvallend genoeg minder bij NPO dan bij RTL. Nog een situatie waarbij de melding continu terugkomt is als ik van kanaal wissel met de plus of min knop. Als ik van RTL4 baar RTL5 schakel direct een fout.. terug naar het menu, dan rechtstreeks RTL5 openen en hij doet het wel. Schakel ik vervolgens door naar SBS met het plusje channel up direct weer de foutmelding. Druk ik op de terug knop en ga ik rechtstreeks uit de gids naar SBS6 doet ie het wel. S’avonds is het echt een hel, we kunnen al weken lang helemaal geen televisie kijken, alleen geluid en de foutmelding in beeld. 
Televisie is een Samsung QE43Q60CAU net aangeschaft…

Details die echt heel handig zijn, dank! Paar doorvragen:
-Dat wisselen van RTL4 naar RTL5 via P+ en dan “Sorry,..”, is dat écht elke keer zo als je het zo doet? Of gaat het ook wel eens goed? 
-Dat wisselen met P+ en dan fout, ook overdag en ochtend?
-Herkennen andere gebruikers dit of kunnen dit reproduceren? Of juist niet? Dit is een Samsung 2023 model, misschien alleen op die 2023 modellen…
-Vanuit Gids of Nu-op-TV krijg je de “Sorry,..” melding nooit? Of soms ook wel… 

-NPO geeft nooit die melding denk ik? Of toch ook echt wel eens op NPO gezien? Zo ja, voorbeeld datum+tijdstip graag (en je forumprofiel ingevuld indien niet reeds gedaan, anders kunnen we dat event niet vinden in onze gegevens). Dank!
 


Op mijn Samsung 50Q64A (2021) bij P+ nog nooit gehad. Tot nu toe alleen tijdens een uitzending kijken. 


Hier ook continu de melding, opvallend genoeg minder bij NPO dan bij RTL. Nog een situatie waarbij de melding continu terugkomt is als ik van kanaal wissel met de plus of min knop. Als ik van RTL4 baar RTL5 schakel direct een fout.. terug naar het menu, dan rechtstreeks RTL5 openen en hij doet het wel. Schakel ik vervolgens door naar SBS met het plusje channel up direct weer de foutmelding. Druk ik op de terug knop en ga ik rechtstreeks uit de gids naar SBS6 doet ie het wel. S’avonds is het echt een hel, we kunnen al weken lang helemaal geen televisie kijken, alleen geluid en de foutmelding in beeld. 
Televisie is een Samsung QE43Q60CAU net aangeschaft…

Details die echt heel handig zijn, dank! Paar doorvragen:
-Dat wisselen van RTL4 naar RTL5 via P+ en dan “Sorry,..”, is dat écht elke keer zo als je het zo doet? Of gaat het ook wel eens goed? 
-Dat wisselen met P+ en dan fout, ook overdag en ochtend?
-Herkennen andere gebruikers dit of kunnen dit reproduceren? Of juist niet? Dit is een Samsung 2023 model, misschien alleen op die 2023 modellen…
-Vanuit Gids of Nu-op-TV krijg je de “Sorry,..” melding nooit? Of soms ook wel… 

-NPO geeft nooit die melding denk ik? Of toch ook echt wel eens op NPO gezien? Zo ja, voorbeeld datum+tijdstip graag (en je forumprofiel ingevuld indien niet reeds gedaan, anders kunnen we dat event niet vinden in onze gegevens). Dank!
 


Zojuist dreef TV aangezet; KPN app geopend, hij stond nog op SBS6 en die deed het. Vervolgens Channel+ gedrukt, gelijk weer de melding. Op Ok gedrukt en daarmee terug naar de gids gegaan, geprobeerd RTL7 te kijken, bam gelijk weer de melding. Nu reageert zelfs de hele app niet meer! 
App geforceerd afgesloten met de terug toets 5 sec inhouden, via nu op tv naar RTL7, die doet het nu wel. 
Channel+ naar NET5, foutmelding… terugknop naar nu op tv rechtstreeks naar NET5, dat werkt wel! Channel+ naar Veronica, foutmelding! Terug, rechtstreeks via de gids doet ie het wel weer. Channel+ RTL8, foutmelding! Etc. permanent probleem dus bij channel+. Grappig genoeg werkt het bij channel- beter, pas na 4x channel- kreeg ik de foutmelding, zou het kunnen zijn omdat ik die zenders net allemaal wel succesvol heb gestreamd via het menu en dat die nog in een buffer zitten?

Nog een usecase alle kanalen die ik net succesvol met channel- langs heb zien komen ben ik met channel+ weer omhoog gaan zappen, doen het allemaal goed tot ik een kanaal tegenkom die ik nog niet gehad had via de gids.. in dit geval ging het dus mis bij 11, RTLZ, daar was ik net gebleven. Nu weer dezelfde foutmeldingen bij channel+ voor alle kanalen die ik nog niet gehad heb eerder. 
Het lijkt echt een verbindingsprobleem, alsof hij de stream niet kan starten als hij niet in de buffer zit?
 


@Kenny Willems @DennisN77 @PVO en @ezwart, we hebben aan aanpassing gedaan voor de streams richting jullie smarttv app(s) op jullie aansluiting zojuist. Dit kon, omdat jullie het forumprofiel volledig ingevuld hebben en actief meldingen doen en er veel last van hebben.

Verzoek aan jullie is om vanaf nu (16-05 ~17 uur) vooral op te letten of het issue nog voorkomt (daar waar mogelijk).. of dat het is opgelost of ten minste veranderd (ander gedrag). We kunnen daarmee in ieder geval hopelijk iets uitsluiten (bij gebrek aan een TV met hetzelfde euvel).
Hopelijk brengt ons dat info in de goede richting. Let wel, het probleem kan net zo goed nog aanwezig zijn, we verwachten zelfs van wel, maar willen iets uitsluiten.
 
Deze aanpassing is tijdelijk, ter geruststelling. We melden het weer als dit is teruggedraaid.

Andere gebruikers, blijf vooral melden, als niemand meer zich meldt en deze vier gebruikers ook niet, is het nog steeds onduidelijk.

@Henhol Waarom het issue ineens weg is bij je, dat kan toeval zijn geweest. Hopelijk niet, maar toch kans dat het zo ineens weer terug is tot wij het euvel gevonden hebben natuurlijk.


Nog even een aanvulling, wat ook vaak gebeurd is dat het beeld en geluid even blijft hangen, en daarna weer verder gaat. Wellicht heeft dit met hetzelfde probleem te maken. Net als dat, als ik de app open en iets aanklik onder 'momenteel best bekeken' dan krijg ik ook vaak de melding dat het niet geladen kan worden. 


De melding die Robert Munneke zojuist maakte komt bij mij ook geregeld voor, dat beeld en geluid even blijft hangen.

Misschien na jullie aanpassing van vandaag niet meer. Heb ik nog niet ervaren. Ik zal nu extra opletten.


Dat doet hij inderdaad ook bij mij is wel heel kort misschien 2 seconden maar dan blijft het beeld stilstaan niks doen gaat vanzelf weer verder op het punt waar hij stopte gebeurd ongeveer 2 keer per avond


@TV Apps Team Heb vanaf 18:00 tot 19:45 geen enkele probleem gehad. Nog geen hapering of crash. 

Dus jullie hebben iets gefixed 

 


Wat ik  wel nu merk dat het zoeken nu langer duurt dan de afgelopen 2 dagen ongeveer 4 seconden en dan pakt hij het programma maar vooralsnog geen fout meldingen 


TV half uur geleden aangezet, begon met een foutmelding, deze keer echter inclusief een code, die zag ik voor het eerst! Zie screenshot hieronder! App afgesloten en opnieuw opgestart en nu kan ik zappen en kijken zonder problemen! 
 

 


22:11 foutmelding zonder code op alle kanalen behalve NPO zowel met zappen als via de gids. 

app opnieuw gestart en alles werkt weer.. 


Hier ook melding om 22:11 op sbs6.


Nu bij mij de hele avond de melding niet gehad. Terwijl ik de afgelopen periode die meerdere keren per avond had. Alleen 2 keer korte hapering van beeld en geluid. 


0 storingen vandaag 👍


De melding die Robert Munneke zojuist maakte komt bij mij ook geregeld voor, dat beeld en geluid even blijft hangen.

Misschien na jullie aanpassing van vandaag niet meer. Heb ik nog niet ervaren. Ik zal nu extra opletten.

De willekeurige korte bevriezingen en dan weer vanzelf doorspelen is een ander issue en heeft voor nu een andere prioriteit. Dat speelt ook al veel langer. Tenzij jullie aangeven dat dát issue nu ook duidelijker veelvuldiger voorkomt vanaf half april b.v.? (of juist minder) Maargoed, nu wordt er natuurlijk met argusogen gekeken, wat verder helemaal goed is! Maar dan vallen ineens soms dingen sneller/meer op dan anders terwijl de frequentie gelijk is. De oorzaak van dit kan overigens wél heel dichtbij de “Sorry, ..” meldingen liggen.

Hoe ging het verder gisterenavond (16 mei) met de “Sorry,..” melding @PVO ? Net als @Kenny Willems nul keer die melding gehad?
Idem voor @ezwart en @DennisN77 . Indien jullie gekeken hebben natuurlijk, we zijn heel benieuwd...

De melding uit het screenshot van @Ivo_nl onderzoeken we ook, die zien we wel netjes terug in de monitoring. In ieder geval totaal ongerelateerd gelukkig, komt uit compleet ander domein.


Gisteravond,  nogmaals het perfecte plaatje op reis terug gekeken. Nu wel af kunnen kijken zonder de bekende foutmelding. Maar wel de hele tijd met een bevroren tijdbalk in beeld.

 


Gisteravond,  nogmaals het perfecte plaatje op reis terug gekeken. Nu wel af kunnen kijken zonder de bekende foutmelding. Maar wel de hele tijd met een bevroren tijdbalk in beeld.

 

Helder. Bij Terugkijken en Opnames heeft niemand nog die ‘Sorry,...’ melding, dat is echt iets alleen bij live en Begin Gemist/Startover het geval deze keer. In tegenstelling tot de ‘Sorry,..’ melding van februari, waar dit topic toen mee begon, toen was het bij alle video types.
In dit geval keek je echt terug (het programma was al ruimschoots afgelopen, immers van een andere dag) en was het logisch dat je geen melding kreeg.
Is het einde van het programma nog niet bereikt, dan noemen we dat Begin Gemist, dan kijk je technisch gewoon nog live, uit het live buffer. Dat is echt een hele andere bron dan Terugkijken en Opnames. Voor jullie niet zo interessant, maar voor ons bij troubleshooting wel een essentieel verschil. 😉

De bevroren tijdsbalk is wel een dingetje dan. Heel soms krijgen we daar signalen van. Eigenlijk apart topic waardig als je dit op zeer regelmatige basis krijgt, om dit topic zo clean mogelijk te houden. Advies hoe dan ook: app even echt afsluiten. D.m.v. het menu in de app, of terug/back ingedrukt te houden. Dan start de app clean op en hoort ie het niet meer te doen.

​​​​​@Kenny Willems , @ezwart , @PVO en @DennisN77, we houden de aanpassing nog even een aantal dagen vast voor jullie streams. We zijn dus benieuwd naar de ervaringen met live kijken over komend weekend. Indien bij live helemaal niet meer aanwezig bij jullie en bij anderen nog wel, zitten we in de goede hoek. 


Hallo,

Heb afgelopen dagen geen tv gekeken. Vanavond een uurtje gekeken en express veel gezapt. Tot nu toe geen enkele (fout) melding gekregen.

 

Wat betreft het bevriezen van het beeld, dat gebeurt nog. Ook op NPO.

Tot zover. Groetjes


Net na het switchen van een andere app naar de KPN app om 19:36 de melding op alle kanalen. App herstarten lost het op.