Skip to main content

KPN tv+ app - versie. 08.69.01 (null) op een chromecast  OSversie van Android tv 12

op het moment dat een uitzending bijna is afgelopen en de overgang, volgens de gids, naar de nieuwe uitzending is, stopt de streamer. Je moet vervolgens handmatig naar de nieuwe uitzending gaan en deze weer starten. De streamer loopt niet door.

Het viel mij vanavond op dat het niet gebeurd. Op RTL7 ging 2 films geruisloos over, maar op RTL4 stopte de uitzending van één tegen honderd en most Lubach handmatig opstarten.

Ook ik ervaar deze klacht. Ik ervaar dit als zeer storend.

Is er een oplossing voor? 

Ik kan me voorstellen dat dit niet erg ontspannen televisie kijken is, ​@Arnold Franken en ​@Eliska. Het probleem komt me niet direct bekend voor, dus ik ontvang graag meer informatie.

Jullie geven aan dat de stream stopt. Wat bedoelen jullie hier precies mee? Hoe stopt het? Staat het beeld stil, krijg je een error of krijg je een zwart beeld? Of juist iets anders?

Hebben jullie de Chromecast ook al eens volledig opnieuw opgestart? Dit wil vaak helpen.

@Arnold Franken Heel fijn dat je aangeeft welke versie van de KPN TV+ voor Smart TV app jij hebt. Heb je misschien ook nog meer informatie over de Chromecast versie? ​@Eliska Kan jij dit ook aangeven?

Ook ik ervaar deze klacht. Ik ervaar dit als zeer storend.

Is er een oplossing voor? 

Ja. 2

Niet “kijken vanaf begin” gebruiken om een hele avond te kijken. De app kan daarbij niet automatisch naar de volgende "band” doorlopen. De app speelt alleen het gekozen programma vanaf het begin. Na de 15 minuten uitloop stopt het dus. Dat is vaak wel al een stukje van de volgende uitzending.

Wil je die toch doorkijken stop dan direct na, in dit voorbeeld, één tegen honderd en kies in de gids lubach en start opnieuw kijk vanaf begin.

Andere oplossing: de ontvanger gebruiken. Die kan wel door naar de volgende opname.

Oh Denise van KPN. Kijken vanaf begin start in de android-tv app nog steeds niet vóór het begin. Maar ongeveer een seconde of 30 in de uitzending. En je kunt dat stukje niet terug. Ook irritant.

@Denise van KPN ik heb een Chromecast 4K met Google TV

Ik heb de Chromecast ook al gereset maar dat heeft niet mogen helpen. Het vreemde is ook dat het tussen bepaalde programma's wel goed gaat en tussen andere programma's weer niet. Er is geen consistentie in te ontdekken

Als de stream stopt kom je weer in het start scherm van de uitzending, het scherm wat je ook krijgt als je een programma selecteert om te bekijken. Als je klikt om te kijken, begint de stream weer bij het begin van de uitzending. Je moet dit scherm echt verlaten, volgende programma in de gids selecteren en dan starten met kijken.

@PeterG het punt is dat het programma vaak stopt voor het einde van het programma. Voor het eind van het programma moet je dus middels de gids naar het volgende programma om het eind van het vorige programma te kunnen kijken.

het punt is dat het programma vaak stopt voor het einde van het programma.

Ik denk dat dat maar zo lijkt. Het programma wat je gestart hebt met “kijk vanaf begin” staat er tot en met het einde op. Daarna loopt de opname nog 15 minuten door, dus kapt af in het volgende programma.

Ik gebruik de functie echter héél zelden want ik heb opname mogelijkheid.

@PeterG dit gedrag wat jij beschrijft ken ik ook. Het gedrag dat ik beschrijf is als je normaal zit te kijken naar een programma, dat dan de stream stopt en dat je dan handmatig naar het volgende programma blok in de gids moet gaan om verder te kijken. Heeft niets met “vanaf begin kijken” te maken.

ik heb inmiddels alles opnieuw opgestart, de app opnieuw , de Google Chrome…en voor vanavond geen klachten. 
succes Arnold 

@Arnold Franken Als ik het goed begrijp, gaat het programma dus automatisch over naar het startscherm van de uitzending. 

Maakt het ook nog verschil of je via Nu op TV of via de Gids een programma kijkt?

@Denise van KPN wij kijken nooit via "Nu op TV" maar altijd via de gids.

Oke, duidelijk. Ik herken het probleem zo niet. Ik kijk zelf ook veel via de Smart TV app, maar heb geen problemen dat de stream niet doorloopt. Dus je stelt me wel even voor een raadsel.

Heb je de app ook al eens opnieuw geïnstalleerd?

@Denise van KPN dat heb ik.nog niet gedaan, ik kan dat in ieder geval doen. Je hoort van.mij.

Graag! Ik wacht je berichtje af. :)

Is het nog gelukt, ​@Arnold Franken?

@Denise van KPN helaas, we hebben gemerkt dat het nog steeds doet. Wat wel opvalt dat als goed gaat, de programma s lopen door, dan blijft het goed gaan . Als het eenmaal fout gaat, blijft het fout gaan.

Bij sommige programma's zijn er geen rechten voor 'terugkijken’. Als je dan een voorgaand programma met terugkijken hebt gekeken én je laat het doorlopen, dan stopt het.

@PeterG maar we zijn niet aan terugkijken 

Als je via de app ook maar 1 seconde de live uitzending hebt gepauzeerd dan wel.

Als ik, live, via de app kijk kachelt het uren door. Programma na programma. Uiteraard als je al die uren 1 zender aan hebt. Onlangs nog bemerkt toen ik vergeten was de tv in de slaapkamer uit te zetten.

In de woonkamer kijk ik, uiteraard, via de kpn ontvanger. Die heeft gewoon meer mogelijkheden. En werkt sneller. Ook zappen is veel sneller dan met de app.

Als je via de app ook maar 1 seconde de live uitzending hebt gepauzeerd dan wel.

Een terechte opmerking van ​@PeterG. Kan het zijn dat je even pauzeert en dan verder kijkt, ​@Arnold Franken?

Ik ervaar exact dezelfde klacht als Arnold. De ene keer kun je de hele tijd normaal TV kijken, een andere keer stopt de uitzending nadat de tijdsbalk in de gids is afgelopen. Ik kijk ook via een Google chromecast 4K en heb daarop de KPN TV app versie 08.70.03 draaien.

Je kunt van alles proberen, app opnieuw installeren, chromecast resetten, tv uit en aan zetten. Maar het is niet te reproduceren. Het ene moment werkt het goed, het andere moment niet. En dan heb ik het over live TV kijken, zonder ook maar enig moment te stoppen.

Wat mij ook opvalt; als je in de gids naar NU gaat en vervolgens scroll je naar beneden dat je niet automatisch naar de onderliggende programma’s van dat moment gaat.

Naar mijn mening werkt de app nog niet naar behoren en zitten er meerdere bugs in. Bij het opnieuw installeren van de app leek het een tijdje goed te gaan, maar na verloop van tijd ontstaat dezelfde klacht.

@Jo. G. idd de overige klachten die jij beschrijft ervaar ik ook, precies zoals jij beschrijft

Ik ervaar ook dezelfde klachten als die Arnold en Jo hierboven beschrijven. Dit is sinds de laatste update die ik vorige week heb gekregen. Daarvoor werkte alles prima en kon ik uren naar dezelfde zender blijven kijken in de app. 

Ik weet niet wat kpn veranderd heeft maar fijn is het zeker niet.

Hopelijk komen jullie met een oplossing.

@Hannekepooh Dat is inderdaad niet fijn. Kan je vertellen welke Chromecast jij hebt en welke software versie hierop draait? Ook ben ik benieuwd welke versie van de KPN TV+ app je hierop hebt staan.

Verder heb ik voor jou en de anderen ​(@Arnold Franken ​@Jo. G.) ook nog de volgende vragen:

• Gebeurt dit alleen op specifieke zenders of kan het op elke zender voorkomen?
  • Zijn het bepaalde tijdstippen waarop dit voor komt? Bijvoorbeeld ochtend, avond of middag?
  • Maakt het verschil of jullie Multimedia Tunneling aan- of uitzetten? Dit pas je aan onder instellingen en dan apparaat instellingen.

Hoe meer informatie ik heb, hoe beter.

@Denise van KPN wij zien het vaak bij SBS6, maar ook wel bij andere zenders. Het gebeurt net bij RTL Z, The cruise: all at sea.
Wij constateren het alleen ‘s avonds, we kijken ‘s morgens en ‘s middags geen televisie.

Dat maakt niets uit, die optie had ik al geprobeerd. 

Reageer