Skip to main content
Beantwoord

Smart TV app op Samsung Tizen heeft steeds minder opties

• October 12, 2025
  • 9 reacties
  • 102 keer bekeken

Kpn app (op samsung tizen tv)werkte eerst opzich prima maar kan sinds een tijdje in tvgids niet meer het genre films kiezen.

Verder geeft hij in het menu start niet meer weer als "populair" en "gisteren populair", voorheen stond er nog wel "gemist", "voor u interessant" en "films terugkijken" (en wel meer maar dat gebruikten we toch niet). Bij instellingen is alleen kinderslot en uitloggen te vinden, herstart en opnieuw inloggen geen verschil,  app op mobiel werkt daarin beter

Beste antwoord door PeterG

Je TV is te oud. Die is uit 2017 en heeft Tizen 3.0.

Vanaf Tizen 5.0, bouwjaar 2019, heb je de meest “recente*” app. 3.0.25. Zie m'n screenshots.

De nieuwe app is er zo'n beetje vanaf zomer 2026. Dat zal vanaf Tizen 6.0, dus minimaal bouwjaar 2021 werken. 

Dus op jouw tv is het sowieso de laatste benen voor de app.

Ik adviseer je om lekker de kpn ontvanger te gebruiken. Eén exemplaar is zelfs gratis in het abonnement.

Met een los streaming apparaatje (of de allernieuwste Sagemcom DIW7022 van kpn, is élke tv weer een moderne smart-tv. Zelfs m'n domme Samsung uit 2006 en m'n 2 veel te verouderde smart tv's uit 2012 en 2016.

*recent is relatief. De recente app voor Samsung, ondersteund vanaf Tizen 5.0, is van 2023 en is een aanpassing van de Android TV OS app van 2021.

9 reacties

PeterG
Superuser
  • 65685 reacties
  • October 12, 2025

Hmm, vreemd. Hier is dat alles nog wel op m'n Samsung. Zelf gebruik ik echter de ontvanger. Waar heb jij die?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • October 12, 2025

Hmm, vreemd. Hier is dat alles nog wel op m'n Samsung. Zelf gebruik ik echter de ontvanger. Waar heb jij die?

Geen idee, ik heb kpn alleen nog maar gebruikt op de tv

PeterG
Superuser
  • 65685 reacties
  • October 13, 2025

Nog een vraagje ​@Nick77 . Welke versie staat er rechtsonder bij jou vermeld bij de instellingen (tandwiel).

Je beschrijving klinkt als een oude(re) versie. Het zou 3.0.25 moeten zijn; zie mijn foto.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • October 14, 2025

Nog een vraagje ​@Nick77 . Welke versie staat er rechtsonder bij jou vermeld bij de instellingen (tandwiel).

Je beschrijving klinkt als een oude(re) versie. Het zou 3.0.25 moeten zijn; zie mijn foto.

Exxuus voor late reactie,  ik heb idd een oudere versie, en helaas geen update te vinden.

PeterG
Superuser
  • 65685 reacties
  • October 14, 2025

Van welk bouwjaar is je tv?

Geef eens het type?

De ondersteuning op Samsung van 2020 en ouder loopt trouwens ten einde. Helaas. Ook voor mijn toestel uit 2019 eindigt het. Over ongeveer een jaar.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • October 14, 2025

UE55MU7000

Bouwjaar weet ik zo niet, maar ben bang dat ie wel ouder is dan 5 jaar, ben ook niet van plan elke 5 jaar een nieuwe tv te halen😂

PeterG
Superuser
  • 65685 reacties
  • Antwoord
  • October 14, 2025

Je TV is te oud. Die is uit 2017 en heeft Tizen 3.0.

Vanaf Tizen 5.0, bouwjaar 2019, heb je de meest “recente*” app. 3.0.25. Zie m'n screenshots.

De nieuwe app is er zo'n beetje vanaf zomer 2026. Dat zal vanaf Tizen 6.0, dus minimaal bouwjaar 2021 werken. 

Dus op jouw tv is het sowieso de laatste benen voor de app.

Ik adviseer je om lekker de kpn ontvanger te gebruiken. Eén exemplaar is zelfs gratis in het abonnement.

Met een los streaming apparaatje (of de allernieuwste Sagemcom DIW7022 van kpn, is élke tv weer een moderne smart-tv. Zelfs m'n domme Samsung uit 2006 en m'n 2 veel te verouderde smart tv's uit 2012 en 2016.

*recent is relatief. De recente app voor Samsung, ondersteund vanaf Tizen 5.0, is van 2023 en is een aanpassing van de Android TV OS app van 2021.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • October 14, 2025

In elk geval dank voor de reacties!!👍

Wel jammer dat de oude versie steeds minder werkt.

Mn kpn abb is dit jaar toch ten einde, kijken wie straks weer de beste aanbieding heeft

PeterG
Superuser
  • 65685 reacties
  • October 14, 2025

Mn kpn abb is dit jaar toch ten einde, kijken wie straks weer de beste aanbieding heeft

Dat zal voor een televisie app niet uitmaken. Ziggo ondersteunt Tizen 3.0 al helemaal niet bijvoorbeeld. ​@Nick77 . En ik vermoed ook zomaar dat je die van Odido ook niet op Tizen 3.0 kunt gebruiken.

Bij overstappen én over een jaartje bij kpn zul je met deze tv toch echt de losse door de provider geleverde ontvanger moeten gebruiken.