Skip to main content
Beantwoord

Smart TV+ App werkt niet op Aiwa smart tv

• June 4, 2025
  • 9 reacties
  • 84 keer bekeken

Te tv+app werkt niet met mijn Aiwa 32AN4504HD. Dat is vreemd want KPN belooft dat alle actuele android smart tv's met de tv+app werken. Ik heb een bestaand tv abonnement maar ook dat zou goed gaan, belooft KPN. Gaat het met de tv+box wel werken. (moet ik wel een duurder abonnement nemen, wat ook weer bijzonder is).)

Beste antwoord door Denise van KPN

Ik zie dat onze community al geprobeerd heeft om je verder te helpen, ​@dw7, heel fijn. Goed om te weten: je bent nu op de KPN Community. Dit is een plek waar klanten vooral elkaar helpen. Moderators begeleiden hierbij en grijpen in waar nodig.

Ik begrijp dat jij graag bevestiging vanuit KPN wilt. Komt ‘ie: In principe werkt de KPN TV+ app voor Smart TV op Android TV 7.0 en hoger. Heb je dit? Dan ben je al een heel eind op weg! Maar helaas zien we dat de app nog niet op alle Smart TV's met Android TV werkt. Ons TV Team is hiermee bekend en werkt hard om de app op iedere TV werkende te krijgen.

Als het trouwens bij het inloggen mis gaat, dan zou je nog onderstaande kunnen proberen:

• Log in op tv.kpn.com 
  • Ga naar ‘Profiel’
  • Ga naar ‘Apparaatbeheer’
  • Verwijder daar alle apparaten waarop je bent ingelogd
  • Probeer opnieuw in te loggen op de Smart TV

Of de TV+ Box dan wel gaat werken op jouw TV? Ik zie geen reden waarom niet. Zolang jouw TV een HDMI-poort heeft waarop je de TV+ Box kunt aansluiten (zonder HDMI Switch), dan zou het gewoon moeten werken. Als het onverhoopt toch niet werkt, dan gaan we samen op zoek naar een oplossing.

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 4, 2025

Beste ​@dw7 een tv-decoder van KPN kan op ieder beeldscherm of tv aangesloten worden, mits deze voorzien is van een HDMI-poort.

De verschillende tv-apps van KPN kunnen (nog) niet op iedere smart-tv werken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 4, 2025

Dat van die hdmi vemoedde ik al. Wel irritant dat KPN zelf geen antwoord geeft op die vraag. Ook in de winkel werd me verteld dat ze niet kunnen garanderen dat de box werkt. Dit forum is leuk maar ik zou liever een antwoord van KPN hebben. Dan kan ik ze er aan houden. Zie maar eens iemand te bereiken.   Bij Ziggo zit je direct in een chat met iemand die je vragen snel en goed beantwoord. En met de chat heb je het ook zwart op wit. Mijn wantrouwen is natuurlijk ook gevoed doordat KPN belooft dat de tv+app werkt op een actuele smart-android tv. Maar als je dan een nieuwe android tv koopt en de app niet werkt (inloggen lukt niet) is het antwoord doodleuk dat het aan de tv ligt. Dat is pertinent niet zo. Andere apps werken perfect. Of je krijgt inderdaad een antwoord zoals boven; het werkt niet op alle android tv's. Maar dat zegt KPN er niet bij in de promotie. Dus als de app niet deugt wie zegt me dan dat ik straks niet met een box zit die het niet goed doet.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • June 4, 2025

Probeer je in te loggen met tv abonnementsnummer + pincode?

of met kpn id + password?

oud of nieuw abonnement maakt (bij mijn weten) niet uit wat betreft werking van de app.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 5, 2025

Alles geprobeerd ook in overleg met telefonische ondersteuning van kpn. Ik zie inmiddels ook op internet dat meer mensen problemen hebben met de app. Verder wacht ik in deze community op een reactie van kpn. Die zijn aan zet.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik zie dat onze community al geprobeerd heeft om je verder te helpen, ​@dw7, heel fijn. Goed om te weten: je bent nu op de KPN Community. Dit is een plek waar klanten vooral elkaar helpen. Moderators begeleiden hierbij en grijpen in waar nodig.

Ik begrijp dat jij graag bevestiging vanuit KPN wilt. Komt ‘ie: In principe werkt de KPN TV+ app voor Smart TV op Android TV 7.0 en hoger. Heb je dit? Dan ben je al een heel eind op weg! Maar helaas zien we dat de app nog niet op alle Smart TV's met Android TV werkt. Ons TV Team is hiermee bekend en werkt hard om de app op iedere TV werkende te krijgen.

Als het trouwens bij het inloggen mis gaat, dan zou je nog onderstaande kunnen proberen:

• Log in op tv.kpn.com 
  • Ga naar ‘Profiel’
  • Ga naar ‘Apparaatbeheer’
  • Verwijder daar alle apparaten waarop je bent ingelogd
  • Probeer opnieuw in te loggen op de Smart TV

Of de TV+ Box dan wel gaat werken op jouw TV? Ik zie geen reden waarom niet. Zolang jouw TV een HDMI-poort heeft waarop je de TV+ Box kunt aansluiten (zonder HDMI Switch), dan zou het gewoon moeten werken. Als het onverhoopt toch niet werkt, dan gaan we samen op zoek naar een oplossing.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 7, 2025

Bij je huidige tv abonnement zit zeker één kpn tv ontvanger. Gebruik je die op een andere televisie​​​​​?

Tv ontvanger gaat voorlopig zeker werken op je televisie via de hdmi ingang. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 13, 2025

@Denise van KPN 
Toch een erg onbevredigend antwoord. Het probleem is simpel. Ik wil af van de kabels. KPN belooft dat dit kan met de tv+app. Mits ik een android tv 7.0 of hoger koop. Dat doe ik. Het werkt niet. Zoals gezegd, met telefonische hulp van KPN technische ondersteuning lukt het ook niet. Als dan het antwoord is “je bent al een heel eind op weg” denk ik> WHAT ? > Ben IK al een heel eind op weg ? Ik denk dat KPN nog een heel eind niet op weg is! Je antwoord komt direct uit de cursus positief communiceren maar is beledigend voor de klant. Het is het omdraaien van de logica van degene die het probleem moet oplossen. De bal ligt bij KPN. KPN doet niet wat het belooft.  Ik zit met een tv waar ik niets mee kan. En als ik dan uit nood maar met de box zou gaan werken, zit ik alsnog met de kabels en moet ik ook een tv+ abonnement nemen waardoor ik mijn oude korting verlies. Ben ik honderd euro per jaar meer kwijt en heb ik nog steeds niet wat ik wil. Het kan toch niet waar zijn dat KPN nog steeds op internet stelt dat iedere actuele android tv geschikt is terwijl de medewerkers nu moeten toegeven dat het een bekend probleem is. Het is nogal wat als je op advies van KPN een tv koopt waarvoor de app van diezelfde KPN niet blijkt te werken. Dat kun je toch niet afdoen met “ons team werkt er hard aan"? 

screenshot KPN site

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik snap je frustratie, ​@dw7. Toch kan ik de situatie niet anders maken dan ‘ie nu is.

In theorie zou de Smart TV app moeten werken op een Android TV met Android 7.0 of hoger. Daarmee is het hebben van een Android TV met Android 7.0 of hoger dus een belangrijke stap. Maar in de praktijk zien we dat deze op een kleine percentage van de Android TV's niet werkt. Dit ervaar jij nu ook.

Dit is bekend bij ons TV Team en er wordt had gewerkt aan een oplossing. Wanneer deze komt, kan ik je alleen niet zeggen.

Ik snap dat je in de tussentijd wel televisie wilt kunnen kijken. Daarvoor heb je de volgende alternatieven:

• Je kan weer de tv-ontvanger aansluiten. De oude tv-ontvangers zijn alleen niet draadloos en dus zal je de tv-ontvanger met een kabel moeten verbinden. Je zou dan kunnen overwegen om SuperWifi te gebruiken. Je zou dan een SuperWifi punt naast de tv-ontvanger zetten en vanaf daar een kabel naar de tv-ontvanger trekken. Dan heb je minder kabels dan wanneer je het hele huis door moet.
  • Een andere optie is om vanaf jouw telefoon of een tablet te casten naar jouw TV. De meeste Android TV's beschikken tegenwoordig over een ingebouwde Chromecast.
  • Als laatste zou je nog kunnen overwegen om een Chromecast TV Streamer aan te schaffen. Hiermee kan je van elke TV een Smart TV maken. En ik weet dat de Smart TV app sowieso op de Chromecast werkt.

Waarschijnlijk is dit alsnog niet het antwoord waar je op had gehoopt, maar ik kan het niet anders maken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 16, 2025

Op de 32AN45…. serie werkt de app helaas al enkele maanden niet. Inloggen lukt zelfs niet. 

Dit topic is van 30 maart 2025

Tip: Heb je videoland? Daarin zitten ook de RTL zenders live.

En met het gratis NPO Start kijk je naar de 6 NPO tv zenders (in HD tegenwoordig).