Skip to main content
Vraag

SmartTV+ app geeft geen vloeiend beeld op TLC TV

• February 1, 2025
  • 17 reacties
  • 216 keer bekeken

Nieuwe Android tv gekocht van het merk TCL , voor de slaapkamer.

De nieuwe KPN TV+ app geinstalleerd , maar het geeft geen vloeiend beeld bij tv kijken.

Wat is hiervan de oorzaak. het geeft een beetje vertraagt stotterend beeld.

Hoe los ik dit op?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 2, 2025

Hallo ​@Jantje 64 ,

Het lijkt erop dat de WiFi daar niet sterk genoeg  is. Mogelijke oplossingen zijn een bekabelde verbinding aanleggen vanuit jouw modem. Of een WiFi-versterker plaatsen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2025

Ik heb internet ook bekabeld aangesloten, maar dat maakt geen enkel verschil.

De nederlandse zenders spelen wel goed .

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2025

Ik heb deze android tv speciaal gekocht voor kleinkind om zonder extra kastje tv te kunnen kijken via de nieuwe KPN TV+ app.

wjb
Wijsgeer
  • February 2, 2025

De nederlandse zenders spelen wel goed .

Dat is een interessante constatering. Is het altijd zo dat NPO 1, 2 en 3 wel vloeiend beeld geven terwijl de commerciële zenders haperen. Als dat namelijk zo is dan zou dat duiden op een probleem met DRM en dat zou wel eens interessante informatie voor het developmentteam kunnen zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2025

Het wisselen van zenders gaat ook uitermate traag!

Als ik de tv beneden aansluit via Het kpn kastje, en internetkabel gaat het wel snel, dus ligt het niet aan de tv.

wjb
Wijsgeer
  • February 2, 2025

Het lijkt erop dat de WiFi daar niet sterk genoeg  is.

De kans dat dat de oorzaak is is uitermate klein. Anno 2025 is de wifi in veruit de meeste woningen krachtig genoeg voor de smart-TV+ app van KPN. Je kunt ook heel makkelijk bepalen of wifi hier wel of niet een rol in speelt door met een andere streamingdienst zoals Netflix of YouTube te testen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2025

Van zender wisselen gaat veel te traag, er staat een rondje wel 15-20 sec. te draaien.

De tv is dan bekabeld aangesloten op internet.

Bij de commerciele zenders krijg je dan haperend beeld, wat na ca. 1 minuut wat beter wordt.

NPO 1-2-3 hebben dat niet.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Jantje 64, dat is inderdaad wel gek. 15-20 seconden om een zender te wijzigen is ook erg lang. Heb je dat bij bepaalde zenders, of kan het bij alle zenders buiten 1-2-3 voorkomen? Had je het ook met andere streamingdiensten kunnen proberen, om te kijken hoe dat gaat?

En wat voor TCL tv is het precies, wat is het typenummer?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 3, 2025

Bedankt voor uw reactie!

Het Beteft een toestel voor mijn kleinkind op haar slaapkamer.

Het typenummer: TCL 32S5403AF

Net nogmaals getest, draait op KPN TV+ app , nu op wifi beneden, ( naast het KPN wifipunt) zender 1-2-3 duurt ca 5-6 seconden, alle andere zenders ca 8 seconden, maar dit is nog lang als je steeds moet wachten.

Netflix geeft geen problemen

Aangesloten op het KPN kastje is alles perfect, alleen via de KPN TV+ app niet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 3, 2025

Op dit moment werkt alles voor geen meter, beeld staat gewoon lange tijd stil op alle zenders!

Het lijkt wel of er aan gewerkt wordt.

Op mijn eigen tv via KPN kastje totaal geen problemen?

Heeft KPN hier een verklaring voor?

wjb
Wijsgeer
  • February 3, 2025

Op mijn eigen tv via KPN kastje totaal geen problemen?

Bedoel je dan dat je gewoon de TV ontvanger gebruikt en niet de smart-TV+ app die je ook op jouw TCL gebruikt?

Die twee zijn niet te vergelijken, de smart-TV+ is echt een heel andere app met zijn eigen problemen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 3, 2025

Weet ik, ik wil alleen aangeven dat het volgens mij niet aan de TCL tv ligt.

Ook die heb ik gisteren aan de TV ontvanger aangesloten. Dan werkt ook alles super snel zonder vertraging.

wjb
Wijsgeer
  • February 3, 2025

Ook die heb ik gisteren aan de TV ontvanger aangesloten. Dan werkt ook alles super snel zonder vertraging.

Maar ook dat mag je niet met elkaar vergelijken. Als je via jouw TV ontvanger kijkt dan hoeft jouw televise enkel dat hdmi signaal "op jouw scherm te smijten" en dat is heel wat anders dan het decoderen van de TV stream wat door de smart-TV+ app uitgevoerd/aangestuurd moet worden.

Jasper van KPN
Moderator

Er zit inderdaad wel een verschil in wat de tv doet met het beeld, tussen beide opties. Neemt niet weg dat het goed moet gaan met beide mogelijkheden natuurlijk. In de instellingen van de TV+ Smart TV app staat onder Apparaat instellingen een optie voor Multimedia tunneling. Die staat standaard uit, zou je kunnen kijken of het verschil maakt om die aan te zetten? Als je daarmee helemaal geen beeld meer hebt of een raar beeld, kan je het weer uitzetten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2025

Die instellingsmogelijkheid had ik al aangezet, en was al duidelijk een verbetering!

Na het selecteren van een zender duurt het nog steeds 8-15 seconden tot de zender in beeld komt, en dan heb ik nog beeld wat steeds hapert. Dat duurt soms wel 30-40 sec. tot dat haperen weg is. dan is het wel goed vloeiend beeld.

Hopelijk kunt u hier iets mee.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2025

Wat ik wel graag wil weten, Kan KPN hier iets aan verbeteren, of is dit duidelijk een tekortkoming aan deze tv? Ik kan de tv namelijk nog omruilen voor een andere tv bij Cool Bleu.

Jasper van KPN
Moderator

Dat durf ik niet te zeggen Jantje, ik geef het model en je ervaringen door aan de ontwikkelaars zodat zij het mee kunnen nemen. Als je een andere tv in huis hebt met Android TV kan je daar de app ook op installeren, en kijken hoe het daarop gaat.