Skip to main content

Ik krijg heel vaak als ik de tv box en tv aan zet een sneeuw beeld 

En als ik dan dw stekker uit de tvbox haal en er weer in doe dan start de box op

Dit heb ik na de laatste update

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dat is lastig. De tv herkent het signaal dan niet. 

Wat je niet vermeld:

Welke tv ontvanger het is

Welke tv merk en type. 

Hoi ​@Hoogeveen68, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Dat is natuurlijk verre van ideaal dus goed dat je dit aankaart. In principe zou een 'sneeuw beeld' inhouden dat de tv op dat moment niet naar het juiste invoerkanaal van je tv kijkt (bijvoorbeeld HDMI1).

Dat is lastig. De tv herkent het signaal dan niet. 

Wat je niet vermeld:

Welke tv ontvanger het is

Welke tv merk en type. 

Om je goed verder te kunnen helpen, ben ik ook benieuwd naar de antwoorden op bovenstaande vragen!

Sneeuw via HDMI is wel degelijk mogelijk ​@Jan van KPN .

Als jij dat zegt, geloof ik dat direct ​@PeterG!

Ik ben het nog niet eerder tegengekomen maar dat wil natuurlijk ook niet alles zeggen. Ik twijfelde wel een beetje omdat topicstarter aangeeft dat wanneer hij de stekker eruit haalt er daarna wel weer beeld is. Op dit moment nog geen idee wat er gaande is maar daar gaan we hopelijk wel snel achter komen🙏🏻

Ik twijfelde wel een beetje omdat topicstarter aangeeft dat wanneer hij de stekker eruit haalt er daarna wel weer beeld is.

Klopt ​@Jan van KPN . Dan gaat de ontvanger helemaal uit. En is er even opnieuw communicatie met de tv over het aan te bieden signaal. Resolutie, hdr enzo.

Ik vermoed dat ​@Hoogeveen68 een wat oudere tv heeft in combinatie met Arris of Arcadyan op snelle start. Met die combi had ik het wel eens.

Bij een Linux op snelle start blijft de ontvanger hdmi signaal geven. 

Bedankt voor de heldere toelichting ​@PeterG, ik sla het op :) 

Reageer