Skip to main content

Mijn eerste vraag op dit forum (sinds kort KPN klant, voorheen Ziggo). Ik heb een Sennheiser Accentum bluetooth koptelefoon die ik gekoppeld heb aan de KPN TV+ box (koppelen aan mijn Nokia TV lukte namelijk niet). 

In basis werkt het netjes, alleen in sommige gevallen krijg ik geen geluid op de koptelefoon terwijl de tv wel geluid geeft. In de Disney+ app krijg ik bijvoorbeeld bij de serie Bones geen geluid terwijl andere series wel geluid geven. Ook heb ik Plex en een van dvd geripte aflevering van De legende van de Bokkerijders (met ac3 geluid) geeft op de koptelefoon geen geluid.

Iemand enig idee of dit aan de (net nieuw gekochte) koptelefoon ligt of dat het de software van de box is?

@PeterG weet hier veel van @zanco48 , die wil je misschien wel helpen. Ik heb hem even ingeseind.

 


Daar ben ik. Goedemorgen.

Meestal kunnen die BT koptelefoons overweg met deze: PCM (stereo), Dolby Digital 2.0 en 5.1. Waarbij die laatste weer gedowngrade wordt naar stereo. Dolby Digital Plus (7.1) en andere als zeker ac3 zullen ze niet herkennen.

Als jeniet ook een 5.1 of meerkanaals geluidsinstallatie kan jehet eens proberen met de geluids instelling PCM stereo op de box.

(ff uit m'n hoofd)

tandwiel - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid


Daar ben ik. Goedemorgen.

Meestal kunnen die BT koptelefoons overweg met deze: PCM (stereo), Dolby Digital 2.0 en 5.1. Waarbij die laatste weer gedowngrade wordt naar stereo. Dolby Digital Plus (7.1) en andere als zeker ac3 zullen ze niet herkennen.

Als jeniet ook een 5.1 of meerkanaals geluidsinstallatie kan jehet eens proberen met de geluids instelling PCM stereo op de box.

(ff uit m'n hoofd)

tandwiel - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid

Dankjewel @PeterG dank voor je reactie. Ik ga deze instelling proberen en zal het resultaat hier melden. Ook dank aan @Nomen Nominandum voor de doorverwijzing


Graag gedaan @zanco48 ik hoop dat je samen met @PeterG tot een oplossing kunt komen.

 


@PeterG ik heb zojuist alle audio-opties van de box getest met zowel Disney+ (Bones met 5.1 geluid) en Plex met dvd-rip van legende van de Bokkerijders (met ac3 geluid) en in alle gevallen krijg ik helaas geen geluid op de koptelefoon.

In de stand automatisch krijg ik wel geluid op mijn TV (Nokia QLED 55 inch) en de daarop optisch aangesloten soundbar (Bose Solo 5). 

Wanneer ik tijd heb ga ik nog een nieuwe poging doen de koptelefoon met de TV te koppelen maar die lijkt hem niet meer te herkennen. Is wel verbonden geweest maar door een fout van mij uit de lijst verdwenen maar misschien op de achtergrond nog ergens aanwezig.


ik heb zojuist alle audio-opties van de box getest met zowel Disney+ (Bones met 5.1 geluid) en Plex met dvd-rip van legende van de Bokkerijders (met ac3 geluid) en in alle gevallen krijg ik helaas geen geluid op de koptelefoon.

Dan kan ik het ook niet verder verklaren. Tenzij je de Disney+ app en Plex via de tv zélf gebruikt en niet via de TV+ box natuurlijk.


In elk geval dank voor je tijd @PeterG , en ter info: ik draai alles via de KPN box.


Even een 'gerelateerde’ vraag.

Een kennis van mij heeft twee hoortoestellen, die geschikt zijn voor gebruik met bluetooth. Nu heeft hij een aparte TV Connector hiervoor die is aangesloten op de tv. Als hij een KPN TV+-box heeft, kan hij dan zijn hoortoestellen via bluetooth koppelen met deze box? De TV Connector wordt dan overbodig, toch?

Iemand ervaring mee?

Piet.


Hoorapparaten zijn niet rechtstreeks te koppelen aan een STB @Piet van der Vooren .

Bluetooth is 2-richtingsverkeer, een verzoek tot koppelen moet bevestigd worden en hoorapparaten kunnen in dit geval niet bevestigen, er behoort altijd een interface tussen te zitten waarmee dat wèl kan is mijn persoonlijke ervaring.

Misschien dat de allernieuwste hoorapparaten die voorzien zijn van allerlei (te) dure toeters en bellen dat wèl kunnen, maar dat weet ik niet.

 


Hoorapparaten zijn niet rechtstreeks te koppelen aan een STB @Piet van der Vooren .

Bluetooth is 2-richtingsverkeer, een verzoek tot koppelen moet bevestigd worden en hoorapparaten kunnen in dit geval niet bevestigen, er behoort altijd een interface tussen te zitten waarmee dat wèl kan is mijn persoonlijke ervaring.

Misschien dat de allernieuwste hoorapparaten die voorzien zijn van allerlei (te) dure toeters en bellen dat wèl kunnen, maar dat weet ik niet.

 

De door mij genoemde hoortoestellen moeten ook gekoppeld worden met bluetooth van de speciale TV Connector, dus dan lijkt het me dat dat ook mogelijk zou moeten zijn met andere toestellen zoals een STB, toch?

Piet.


Hoorapparaten zijn niet rechtstreeks te koppelen aan een STB @Piet van der Vooren .

Bluetooth is 2-richtingsverkeer, een verzoek tot koppelen moet bevestigd worden en hoorapparaten kunnen in dit geval niet bevestigen, er behoort altijd een interface tussen te zitten waarmee dat wèl kan is mijn persoonlijke ervaring.

Misschien dat de allernieuwste hoorapparaten die voorzien zijn van allerlei (te) dure toeters en bellen dat wèl kunnen, maar dat weet ik niet.

 

De door mij genoemde hoortoestellen moeten ook gekoppeld worden met bluetooth van de speciale TV Connector, dus dan lijkt het me dat dat ook mogelijk zou moeten zijn met andere toestellen zoals een STB, toch?

Piet.

Hoi @Piet van der Vooren, ik zou het eerlijk gezegd ook niet zo durven te zeggen. Het komt mij in ieder geval niet bekend voor. Ik zal het eens voor je navragen!


@Jan van KPN Ik wacht je antwoord graag af, Jan.

Piet.


@Jan van KPN Ik wacht je antwoord graag af, Jan.

Piet.

Goedemorgen @Piet van der Vooren, ik heb inmiddels terugkoppeling mogen ontvangen en dit zou inderdaad 'gewoon' mogelijk moeten zijn!


@Jan van KPN Ik wacht je antwoord graag af, Jan.

Piet.

Goedemorgen @Piet van der Vooren, ik heb inmiddels terugkoppeling mogen ontvangen en dit zou inderdaad 'gewoon' mogelijk moeten zijn!

Da's mooi, @Jan van KPN! Ik ga de boodschap overbrengen.

Dank!

Piet.


@Jan van KPN Ik wacht je antwoord graag af, Jan.

Piet.

Goedemorgen @Piet van der Vooren, ik heb inmiddels terugkoppeling mogen ontvangen en dit zou inderdaad 'gewoon' mogelijk moeten zijn!

Da's mooi, @Jan van KPN! Ik ga de boodschap overbrengen.

Dank!

Piet.

Heel erg graag gedaan @Piet van der Vooren  :)