Skip to main content
Vraag

Sommige opnames geven een KPN logo in het overzicht, in plaats van de uitzending zelf

• February 9, 2026
  • 5 reacties
  • 54 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

goede morgen , 

Gisteravond kwam in deze afbeeldingen in het opgeslagen opnames overzicht.

Na herstarten was het probleem niet weg  , , moest dat later op de avond weer doen en toen zag alles er weer “normaal “uit

5 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Oberon 5, dat ziet er inderdaad raar uit! Aan de hand van de plaatjes kan je normaal altijd snel zien wat het is, maar als alles hetzelfde KPN logo toomt wordt dat lastig natuurlijk. Het werd uiteindelijk wel weer normaal begrijp ik, maar na een eerste herstart werd het dus nog niet beter. Als een herstart niet werkt kan een reset van de TV+ Box soms ook helpen. In je handtekening zeg je al dat je alles bekabeld hebt aangesloten, dat geldt ook voor de TV+ Box neem ik aan?

Op het moment dat je deze logo's zag, had je toen ook geprobeerd om een opname af te spelen? Ik ben benieuwd of dat op dat moment wel ging, als dat ook niet ging zou het kunnen zijn dat er even geen (goede) verbinding was met de server waardoor het niet volledig werd geladen.

Doordat het nu weer werkt is het moeilijk met zekerheid te zeggen waardoor het niet werkte. Hou het voor de zekerheid even in de gaten en laat het weten als het weer voorkomt. Dan kunnen we op dat moment verder met je meedenken. Al hoop ik natuurlijk dat dat niet gaat gebeuren 😉

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • February 11, 2026

@Jasper van KPN 

Hoi Jasper  alles is bekabeld , wel een switch tussen modem naar de TV+ box.

Internetverbinding is glasvezel 200Mb , speedtest gemeten met het tooltje in de tv+ box kom uit op

83 / 92  .  dus lijkt mij voldoende.

Wat die avond wel opviel  en niet alleen nu maar ook zodra er veel evenementen op tv zijn zoals nu de Olympische spelen een haperend beeld  bij het afspelen van opnames , dat is bij elke opname.

Na een herstart van de ontvanger zijn die haperingen weg .

die vreemde storing is niet meer voorbij gekomen

***************************************************************************************************

Off topic  , als de programmagids is geopend staat de “cursor”niet op de geselecteerde zender maar bovenin dus bij bijvoorbeeld  zenders  8 , 15, 22    

Komen er nog updates of is de TV+ box nu “klaar 

Jasper van KPN
Moderator

De aansluiting klinkt goed inderdaad. De switch die je in je handtekening noemt beschikt ook over IGMP-snooping dus die is ook goed. Als de haperingen en rare weergave nu weg zijn blijven we er vanaf, zodat je lekker kunt blijven kijken 😉

​ Komen er nog updates of is de TV+ box nu “klaar 

Dat blijft doorgaan, zoiets is niet snel klaar. In verband met de winterspelen doen we nu even geen update, maar als dat klaar is zullen er weer nieuwe updates komen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 11, 2026

Kijk maar naar de computer (Windows of Apple), je mobiele telefoon (Android of Apple), Smart tv, etc.

Ook deze krijgen continue updates.

En de belangrijkste update voor de DIW7022 is Android tv versie 14

Hopelijk staat die er snel op.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 11, 2026

Ik denk dat er een storing was met de server waar die plaatjes op staan. Bij mij ontbraken er ook een paar. Ik besteed er al geen aandacht meer aan...