Skip to main content
Vraag

Sommige opnames starten wel op iPad maar niet op tv-ontvanger

• November 30, 2025
  • 12 reacties
  • 22 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem met enkele opnames van SOKO Potsdam: S5 A6, S5 A7, S5 A9 (Net5).

NIet op tv-ontvanger, we op ipad.  Andere afleveringen van dit seizoen zijn niet aangetast.

identiek dezelfde verschijnselen als hierboven beschreven, ik heb ook alle mogelijke stappen gezet.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

12 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

Ik heb hetzelfde probleem met enkele opnames van SOKO Potsdam: S5 A6, S5 A7, S5 A9.

NIet op tv-ontvanger, we op ipad.  Andere afleveringen van dit seizoen zijn niet aangetast.

identiek dezelfde verschijnselen als hierboven beschreven, ik heb ook alle mogelijke stappen gezet.

Op welke zender zijn deze opnames gemaakt?

Je kan ze niet op de KPN tv ontvanger zien begrijp ik?

En welke KPN tv ontvanger heb je?

“we op ipad"”  ik denk dat je bedoelt “”Wel op Ipad”  😉

Ik ga ervan uit dat je een opgenomen programma bedoelt en niet terugkijken.

• Auteur
  • Topper
  • November 30, 2025

NET5, inderdaad ‘wel op ipad’, en ontvanger VIP2952.

• Auteur
  • Topper
  • November 30, 2025

Het gaat inderdaad om opgenomen programma’s.  En ik heb hetzelfde probleem op mijn beide ontvangers van hetzelfde type.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

De Arris VIP 2952 is ondertussen aardig oud.

Probeer een reset.

Spanning (met schakelaar achterop) voor minimaal 1 minuut eraf halen.

• Auteur
  • Topper
  • November 30, 2025

Heb ik al gedaan, helpt niet.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 1, 2025

Bel gratis 0800-0402

Waarschijnlijk is de Arris VIP 2952 niet goed meer.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Arnemuidenaar, welkom op onze community! Wat balen dat dit niet gelukt is. Heb je t ondertussen nog werkend kunnen krijgen? Ik weet niet of het anders lukt vanaf je iPad te casten naar de TV? Kreeg je ook een specifieke foutcode?

• Auteur
  • Topper
  • December 2, 2025

Nee, nog steeds hetzelfde, en geen foutmelding.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 2, 2025

In september en oktober heb ik dit ook gezien bij enkele specifieke opnames - wel afspeelbaar op mobiele tv+ app en te chromecasten, maar niet op mijn iTV (Arris) tv ontvanger.  Dit bleken storingen in die opnames die nog door het tv team hersteld konden worden.

Omgekeerd kwam trouwens ook voor(met andere opnames, specifiek op 2 en 16 november): niet af te spelen op tv+ maar wel op iTV. Die opnames konden helaas niet hersteld worden voor afspelen op tv+ heb ik begrepen.

Er lijkt dus soms iets fout gegaan te zijn in het centrale opname systeem. Hopelijk is de structurele oorzaak inmiddels gevonden en hersteld…

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 2, 2025

Overigens staat het verkeerd om in de afgesplitste titel: moet zijn “wel op iPad maar niet op tv ontvanger”.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb de titel nog even aangepast. Volgens mij was hier inderdaad een issue mee, hoewel het toen andersom was en de opnames wél werkten op het oude platform. Dat stond toen in dit topic.

We zijn er in ieder geval druk mee bezig!

S5 A6 van Soko Potsdam is inmiddels helaas gewist, maar S5 A7 (20 september) en S5 A9 (27 september) zal ik laten staan.