Skip to main content

Ik heb een LG OLED tv.

De LG OLED48C16LA (2021)

De KPN tv decoder op deze tv is de Arris VIP 2952

 

Nu heb ik deze week een paar keer een zwart beeld gehad.

In beeld krijg ik dan de melding of ik de setup box wil koppelen (of zo).

Bij ja doet alles het weer en bij nee krijg ik niets en moet ik hem uitzetten of via input even naar andere HDMI ingang en daarna weer naar HDMI ingang 1 en dan zie ik de melding weer en op ja klikken.

Daarna werkt alles weer en blijft het ook werken.

 

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

 

Alvast mijn hartelijke dank,

 

Joop

Hoi @joop2011 ,

Het lijkt aan de verbinding te liggen tussen ontvanger en TV. Heb je al een andere HDMI-kabel geprobeerd? En zit de HDMI-kabel goed stevig vast in beide apparaten? 


Hoi @joop2011 ,

Als je de hmb2260 op de plek neerzet van de vip2952, helpt dat?Je zou daarnaast een nieuwe hdmi kabel kunnen proberen en de tv(dus niet de ontvanger) terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen.


@Noordzee en @martijn197108 

Beide hartelijk dank.

Ik ga het met een andere HDMI kabel proberen, moet hem wel eerst kopen.

 

Nu staat de tv aan met de ontvanger 2952 en werkt goed.

Mijn vrouw kijkt een opname.

De HDMI kabel is dan waarschijnlijk goed (denk ik). 

 

Maar ik ga het uitproberen.

 

P.S.

Kan de Arris VIP 5202 een oplossing zijn?

Zo ja, dan neem ik voor een half jaar het 4K pakket.


 

Kan de Arris VIP 5202 een oplossing zijn?

Zo ja, dan neem ik voor een half jaar het 4K pakket.

Die kans acht ik 0.1% :)Misschien is er met je specifieke vip2952 wat mis, maar dan kan je hem gewoon omwisselen voor je hmb2260.


Hier hetzelfde probleem, een paar keer per week, gaat heel eventjes het beeld op zwart. HDMI kabels verwisselen heeft m.i. geen zin. Het is de verbinding naar het KPN netwerk die wegvalt. Maar helaas KPN doet daar niks aan.


Hier hetzelfde probleem, een paar keer per week, gaat heel eventjes het beeld op zwart. HDMI kabels verwisselen heeft m.i. geen zin. Het is de verbinding naar het KPN netwerk die wegvalt. Maar helaas KPN doet daar niks aan.

 

Dat dacht ik zelf ook, het is inderdaad een hele korte onderbreking.

Vanmorgen 0 problemen.

Ik heb glasvezel van KPN.

De HDMI kabel zit er goed in, maar die ga ik t.z.t. wel vervangen.

 

En @martijn197108 dank, dan ga ik geen 4K abonnement nemen. 

14 jaar geleden had ik een HD abonnement bij Ziggo voor 4 HD kanalen. Zoiets ga ik nooit meer doen.

KPN ITV heb ik nu ongeveer 10 jaar. 

Decoder omwisselen kan ik ook proberen, maar omdat de ruimte in de tv kast krap is (118 cm breedte en tv is 107 cm breed met een lage voet) doe ik het als het echt nodig is. 

 

 

Ik wacht ook even op een reactie van een moderator. 


@joop2011 heb je nog de oude of de nieuwste software?Op mijn ontvanger staat de 203 versie en ervaar geen problemen.Misschien zit er een bug in de nieuwste versie.


@joop2011 heb je nog de oude of de nieuwste software?Op mijn ontvanger staat de 203 versie en ervaar geen problemen. Misschien zit er een bug in de nieuwste versie.

 

Ik heb: 4.141.205

Het is inderdaad pas deze week ontstaan.

Dus waarschijnlijk een bug in de nieuwe versie, zal best wel eens mogelijk kunnen zijn.

En @MelskeH heeft het ook. Welke versie heb jij @MelskeH ? En ook pas het probleem vanaf deze week?

 

Kan een moderator hierop terugkomen? 


Zie hier.

Ik heb het hier gemeld en nu afwachten op antwoord van de moderator. 


Top!Hopelijk kunnen ze het fixen…

Zodra ik de 205 versie heb zal ik laten weten of ik hetzelfde ervaar(net ontvanger nog gereset maar hij blijft op 203).


Dank voor de melding, @joop2011. Die foutmelding die je krijgt, en jij ook @MelskeH, is dat de stb-nmc-400 melding?


Dank voor de melding, @joop2011. Die foutmelding die je krijgt, en jij ook @MelskeH, is dat de stb-nmc-400 melding?

Nee, bij ons is het een fractie van een sec. dat het beeld eventjes zwaRT wordt.


Dank voor de melding, @joop2011. Die foutmelding die je krijgt, en jij ook @MelskeH, is dat de stb-nmc-400 melding?

 

Nee, de melding is ook van de tv zelf.

Die zegt dat de setupbox gekoppeld moet worden.

Als je dat niet doet, dan geeft hij aan “geen signaal”

Dit heb ik vrijdag maar gedaan (dus op ok geklikt met de LG AB) en sindsdien niet meer gehad.

Hopelijk blijft dat zo.


Hier ben ik weer! We hebben dit voorgelegd aan de tv mensen en die geven aan dat er afgelopen week wat issues waren met een onderdeel van het tv platform. Dit kan de onderbrekingen veroorzaakt hebben. De problemen zijn verholpen, dus als het goed is blijven de onderbrekingen bij jullie nu ook weg. Als dit niet zo is, laat het weten. Dan kijken we individueel even verder.


Hier ben ik weer! We hebben dit voorgelegd aan de tv mensen en die geven aan dat er afgelopen week wat issues waren met een onderdeel van het tv platform. Dit kan de onderbrekingen veroorzaakt hebben. De problemen zijn verholpen, dus als het goed is blijven de onderbrekingen bij jullie nu ook weg. Als dit niet zo is, laat het weten. Dan kijken we individueel even verder.

 

Nadat ik op de tv accoord ging dat de KPN tv decoder (setupbox) mag worden gekoppeld, heb ik de melding niet meer gekregen.

Ik denk dat de tv na de update van de setupbox dacht dat het een nieuw product was.

Het beeld blijft nu perfect goed doorlopen. 

@Erik_  hartelijk dank voor het meedenken. 😉