Skip to main content
Beantwoord

Soms voor meerdere seconden zwart beeld bij gebruik van de KPN tv-ontvanger

• March 22, 2026
  • 5 reacties
  • 108 keer bekeken

Cleanduck
Deelnemer

tv ontvanger zorgt voor tikkend geluid in tv speakers en beeld wordt soms voor seconden zwart. Ontvanger is model HMB2260 productie 2014. Nieuwe Hdmi kabel leek te helpen. Geen tikkende geluiden meer maar beeld blijft random op zwart gaan. Frisse reset naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Cleanduck ,

Jij hebt al een wat ouder model TV-ontvanger. Via de klantenservice kun je jouw model omwisselen voor een goed werkende ontvanger.  

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 22, 2026

Hallo ​@Cleanduck ,

Jij hebt al een wat ouder model TV-ontvanger. Via de klantenservice kun je jouw model omwisselen voor een goed werkende ontvanger.  

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Cleanduck, welkom bij de community! 🙂 Aangezien je een ouder model TV-ontvanger (HMB2260 uit 2014) gebruikt en je nog steeds last hebt van zwart beeld, lijkt het inderdaad dat de ontvanger zelf de oorzaak is. Deze modellen zijn inmiddels wat verouderd en kunnen dit soort klachten gaan geven. Ik sluit me daarom aan bij het advies van ​@Noordzee om de TV-ontvanger om te laten wisselen. Dat is in dit geval waarschijnlijk de beste en snelste oplossing.

Je kunt hiervoor het beste een belafspraak maken met de klantenservice. Zij kunnen direct met je meekijken en een vervangende ontvanger voor je regelen. Hopelijk is het daarna weer helemaal opgelost! Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten. 😊

Cleanduck
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 24, 2026

Bedankt voor jullie reacties. Er is  inmiddels een verse ontvanger onderweg. Die zou ik vanmiddag moeten ontvangen. Ik laat jullie weten of daarmee het probleem opgelost is. 

groet

Rob

Cleanduck
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 26, 2026

Met de nieuwe ontvanger verdween het probleem niet, werd wel minder. Kwam er wel achter dat als het beeld op zwart ging rechtsboven tijdelijk de letters HDR verschenen. Het betreft een LG OLED van enkele jaren oud. Na in de TV wat instellingen bij ‘beeld’ te hebben veranderd komt het op zwart gaan niet meer voor. 

lijkt dus opgelost met nieuwe ontvanger en aangepaste instellingen. Maar waarom probleem zich nu van de ene op de andere dag ging voordoen is mij een raadsel. 

Rob

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Cleanduck, goed dat je dit nog even terugkoppelt en fijn om te horen dat het nu opgelost lijkt! 😊 Interessant dat het uiteindelijk te maken had met de HDR-instellingen van je LG OLED-tv. Dat het probleem ineens is ontstaan, kan bijvoorbeeld komen door een software-update van de tv of de ontvanger, waardoor bepaalde beeldinstellingen net anders worden verwerkt. Dat zien we soms gebeuren. Fijn in ieder geval dat de nieuwe ontvanger en de aangepaste instellingen samen voor verbetering hebben gezorgd en dat het zwart beeld nu niet meer voorkomt. Mocht het toch weer terugkomen, laat het hier gerust weten. Dan kijken we opnieuw met je mee.

Bedankt voor het delen van je oplossing daar help je ook andere gebruikers weer mee!