Skip to main content
Beantwoord

Sonos Beam kan niet aangesloten met TV+

• February 19, 2026
  • 10 reacties
  • 71 keer bekeken

Ik heb maar 1 HDMI en daar zit tv kastje in, wie weet een oplossing? 

Beste antwoord door PeterG

Tja. Dit toestel is meer dan 20 jaar oud en is niet geschikt voor de Sonos Beam. Voor de Beam is ondersteuning van HDMI ARC nodig. Dat heeft jouw tv niet. 

Je gaat dus geen geluid uit de Beam krijgen, want deze heeft ook geen optische ingang. 

Je kunt 'm niet aansluiten!

Dus

Of de Beam weer inruilen bij de winkel voor een andere soundbar met optische ingang. 

Of een nieuwe televisie die ARC en CEC ondersteunt via HDMI.

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 19, 2026

Voor de Sonos Beam is een HDMI ARC aansluiting nodig. Op tv's van 2010 en oudere is. HDMI aansluitingen zitten soms op verrassende plekken. Als onder een rand in een inkeping aan de achterkant.

Voorbeeld:

WAT IS het merk en type van je tv? Dan kijk ik even via internet. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 19, 2026

Ik heb een toshiba tv 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 19, 2026

Goede. Dat beperkt het tot tientallen typen over de laatste 20 jaar. 

Dus: Welk type???

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 19, 2026

Sorry 32AV83 G

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 19, 2026

Heeft de Sonos een optische ingang? Dan is dat een mogelijk alternatief.

Update: nee dus.

Dan is een HDMI splitter misschien iets, maar daar weet ik eigenlijk te weinig van om dat te kunnen aanraden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 19, 2026

Tja. Dit toestel is meer dan 20 jaar oud en is niet geschikt voor de Sonos Beam. Voor de Beam is ondersteuning van HDMI ARC nodig. Dat heeft jouw tv niet. 

Je gaat dus geen geluid uit de Beam krijgen, want deze heeft ook geen optische ingang. 

Je kunt 'm niet aansluiten!

Dus

Of de Beam weer inruilen bij de winkel voor een andere soundbar met optische ingang. 

Of een nieuwe televisie die ARC en CEC ondersteunt via HDMI.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Pepper68 welkom op de KPN Community! Zoals je merkt denken we graag even mee! Dit is inderdaad zoals ​@PeterG hierboven aangeeft een vrij oud model tv. Ik zie ook niet direct een alternatief als de tv niet over de juiste aansluitingen beschikt. Ik hoop dat je toch een passende oplossing voor jezelf kunt vinden.

Mocht je nog aanvullende vragen hebben stel die dan gerust.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 20, 2026

Bedankt Peter en Remco voor het uitzoeken en meedenken 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Graag gedaan ​@Pepper68, ik had je graag een ander antwoord willen sturen maar ik heb even niet direct een alternatief voor handen. Mocht je in de toekomst vragen voor ons hebben post die dan gerust. We helpen graag!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 20, 2026

Overigens zou je tv wel 2 HDMI aansluitingen moeten hebben. Volgens de gegevens. Maar dan nog is dat een invoer. En geen uitvoer van geluid; HDMI ARC .

ARC = Audio Return Channel.