Skip to main content

We kunnen het volume van de tv niet via de afstandsbediening van kpn tv+ box wijzigen, we missen de code in de home cinema lijst van 2020,  zijn nu genoodzaakt om via telefoon via de app van SonoS het volume aan te passen. Gebeld met klantenservice, die kunnen ons niet helpen.

Wie weet de oplossing?

We kunnen het volume van de tv niet via de afstandsbediening van kpn tv+ box wijzigen, we missen de code in de home cinema lijst van 2020,  zijn nu genoodzaakt om via telefoon via de app van SonoS het volume aan te passen. Gebeld met klantenservice, die kunnen ons niet helpen.

Wie weet de oplossing?

Ik weet de oplossing.

Je hebt namelijk geen code nodig om een sonos soundbar aan de kpn afstandsbediening te koppelen. De sonos soundbar kun je namelijk leren naar welk signaal deze moet luisteren via de instellingen in de app.

Als je de kpn afstandsbediening aan de tv hebt gekoppeld ga je vervolgens naar de instellingen in de sonos app om daar de afstandsbediening te koppelen.

 


Zie uitgebreide uitleg in onderstaand topic.

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/sonos-soundbar-aan-een-afstandsbediening-koppelen-590330


 Beste Eric,

dankjewel voor je reactie, het is gelukt de afstandsbediening is nu volledig te gebruiken.

Groet Elisa.


Het is mijnwel gelukt om de Sonos te koppelen aan m’n nieuwe afstandsbediening (met dank aan de info die ik hier gevonden heb). Alleen als ik de tv nu harder zet via de nieuwe afstandsbediening, dan geeft m’n Samsung tv ook een melding dat de tv is ingesteld op externe luidsprekers. Het signaal van de afstandsbediening triggert dus ook het volume van m’n tv zelf. Als ik de oude afstandsbediening gebruik, gebeurt dit niet. Iemand enig idee hoe ik daar vanaf kom?

 

 


Het signaal van de afstandsbediening triggert dus ook het volume van m’n tv zelf. Als ik de oude afstandsbediening gebruik, gebeurt dit niet. Iemand enig idee hoe ik daar vanaf kom?

Inmiddels een eigen topic voor gemaakt:

 


Reageer