Skip to main content
Beantwoord

Sonos Ray soundbar icm Philips Ambilight 48OLED810 tv koppelen aan KPN afstandbediening

• September 9, 2025
  • 4 reacties
  • 70 keer bekeken

Ik heb bijna alles voor elkaar. Alleen lukt het me niet om het geluid van de soundbar Sonos Ray harder of zachter te zetten via de afstandbediending van KPN. Ook niet via de afstandsbediening van de tv.
In beeld komt dat het niet via Optical werkt. 
Ik kan me niet voorstellen dat ik op een of andere wijze dit niet kan koppelen en via de KPN afstandbediening het geluid wel zou moeten kunnen bedienen.

Kan iemand mij helpen?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@GertieH, welkom op de KPN Community!

Balen dat het niet lukt om de soundbar via optical te bedienen. Heb je het al met HDMI geprobeerd? De soundbar kan je aansluiten op de HDMI eARC. Dan zou het moeten werken met de afstandsbediening van de TV en de KPN afstandsbediening.

4 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 11, 2025

Hi ​@GertieH, welkom op de KPN Community!

Balen dat het niet lukt om de soundbar via optical te bedienen. Heb je het al met HDMI geprobeerd? De soundbar kan je aansluiten op de HDMI eARC. Dan zou het moeten werken met de afstandsbediening van de TV en de KPN afstandsbediening.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 14, 2025

Hoi Denise,

Er zit geen HDMI aansluiting op de soundbar Sonos Ray, dus dat gaat helaas niet. Alleen een optical.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmm, ja, dat maakt het dan wel lastig om via HDMI eARC aan te sluiten. 😋

Heb je de soundbar wel aangesloten op de TV? Als je dan de afstandsbediening hebt gekoppeld aan de TV, zou het geluid gewoon door moeten spelen. Of heb je toevallig een Soundbox in gebruik?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 16, 2025

@GertieH 

1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is de soundbar en de KPN tv ontvanger verbonden? beide via tv, welke HDMI ingang? etc.
  3. Welke Sonos heb je? Als ik het goed heb, en je hebt hem met de Philips tv met de Toslink (fiber audio kabel) verbonden met de tv, kan je met de tv ab en met de KPN ab het geluid regelen.