Skip to main content

Omdat er veel vragen komen over hoe sonos te koppelen hier een uitleg met stappen en plaatjes. 

 

 

1. Bij gebruik van de kpn afstandsbediening koppel deze eerst aan de tv.

2. Bij gebruik van de tv afstandsbediening hoeft de vorige stap uiteraard niet

3. Ga naar de instellingen in de sonos app 

4. Kies voor systeem instellingen 

5. Kies voor de ruimte/ systeem waar je de afstandsbediening aan wil koppelen.

6. Scroll naar beneden en klik op instellen afstandsbediening en volg de stappen om je afstandsbediening te koppelen aan de sonos soundbar.

7. Veel plezier met het gebruik van je soundbar met gebruik van je tv/kpn afstandsbediening.

helaas werk het niet!


@Boon sonos in dat geval is het beter een eigen topic aan te maken

Geef daarin aan:

  • welke apparatuur je precies hebt
  • welke stappen je al ondernomen hebt
  • welke problemen je precies ondervindt
  • hoe alles is aangesloten

Als je dat laat weten kunnen we je het beste helpen. 🙂


@Eric89 

Ik heb al je stappen gevolgd maar helaas werkt het niet. Ik heb een Sonos  playbar en 2x play 1 , LG tv 

Nu moet het geluid nog harder of zachter via de Sonos app. Heb je nog een andere tip?


Heb een beam 2 en net de kpn+ ontvangen maar deze werken niet samen jammer genoeg. Alles geprobeerd maar tot nu toe geen resultaat. Iemand nog een oplossing. 
 

Heb zelf al de oplossing. tv moet aan staan als je arc verbinding hebt en dan is het volgens hierboven zo gedaan. ✅ 


Goedenavond,

Ik heb ook helaas een probleem dat ik mijn kpn afstandsbediening niet kan koppelen met mijn sonos arc.

Heb alles geprobeerd zoals besproken.

Moet nog steeds de afstandsbediening van de tv of de sonos app gebruiken om de volume te regelen.

Wie heeft de oplossing??

Heel graag .

 


Ik heb vandaag de oplossing gevonden:

 

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen/t4hu1826.htm

 

Even deze stappen volgen en het lukt (althans,  de vorige stappen lukte mij niet en met deze stap was het binnen 1 minuut geregeld!) 

 

En via deze link kun je ook nog uitkiezen welke afstandsbediening je van kpn hebt en op welk merk tv hij gekoppeld moet worden. 

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

 

 

 

Groetjes ilona


Reageer