Skip to main content
Beantwoord

Sonos soundbar (Ray) verbinden met afstandsbediening

• July 14, 2025
  • 2 reacties
  • 95 keer bekeken

Dag,

ik heb zojuist de kpn+ box aangesloten bij mijn schoonouders. Zij hebben een sonos soundbar (model ‘Ray’) die optisch is verbonden. Als het goed is kan de kpn afstandsbediening met sonos connecten omdat deze ook via IR werkt en niet alleen via bluetooth, iig als het gaat om de volumeknoppen. Ik krijg het alleen niet voor elkaar. Deze handige pdf bevat namelijk geen IR codes voor het merk sonos, en via de sonos app krijg ik hem ook niet verbonden. 

is er iemand die me uit de brand kan helpen, zodat er maar 1 afstandsbediening gebruikt hoeft te worden!

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Benteae, welkom op de community. Goed dat je jouw schoonouders daarbij helpt! In die lijst staat inderdaad geen code voor Sonos. Sonos heeft dat vaak via hun eigen app geregeld, maar dat werkt ook niet begrijp ik. Wat geeft de handleiding van Sonos daarover aan?

Het kan ook zijn dat je het via Bluetooth kunt verbinden, ik ben niet bekend met de Sonos, dus ik weet niet of dat een mogelijkheid is. De tip van Peter kan ook helpen.

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • July 14, 2025

Ik heb de Sonos-playbar en heb nooit iets aparts hoeven in te stellen/aan te melden. Ook aangesloten via een optische kabel.

Misschien een keer de Ray van de stroom te halen?

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 17, 2025

Hoi ​@Benteae, welkom op de community. Goed dat je jouw schoonouders daarbij helpt! In die lijst staat inderdaad geen code voor Sonos. Sonos heeft dat vaak via hun eigen app geregeld, maar dat werkt ook niet begrijp ik. Wat geeft de handleiding van Sonos daarover aan?

Het kan ook zijn dat je het via Bluetooth kunt verbinden, ik ben niet bekend met de Sonos, dus ik weet niet of dat een mogelijkheid is. De tip van Peter kan ook helpen.