Skip to main content

Sinds een week of wat kan mijn zoon niet meer naar TV kijken.

Hij heeft een oude Sony Bravia hangen, welke is aangesloten (HDMI) naar het standaard Aris kastje.

Heeft altijd gewerkt, maar nu dus niet meer.
Getest: Reset TV, Reset kastje, connectiekabel doorgemeten.
De source zowel via de afstandsbediening behorende bij het Aris kastje, alsook via de TV op alle poorten getest, niets werkt.

De Aris ontvanger start op na een reset, loopt door naar 100p, maar bij 75/80p verdwijnt het blauwe opstartscherm van de TV (het beeld wordt dan dus zwart). Heb even geen idee meer hoe dit kan.

TV werkt dus in orde, kastje werkt in orde, maar de twee samen laten geen beeld meer zien nadat het opstarten van de ontvanger de 75/80p haalt.

Hallo @Weledele , heb je al eens een andere HDMI kabel en/of een andere HDMI poort???

Ik ga ervan uit dat u zelf ook een KPN tv ontvanger heeft.

Wissel ze eens om.

Dan weet u meteen of het aan de KPN tv ontvanger ligt of aan de tv.

Probeer eventueel ook een andere HDMI  poort op de tv.

U zegt de tv werkt, waaruit trekt u die conclusie?

Beeld bij het opstarten zegt (helaas) helemaal niets.

Dank voor de reactie:

• TV werkt omdat de gameconsole er ook op werkt en mocht de tv niet werken, dan zal deze ook geen beeld hebben gegeven van het opstarten van de KPN ontvanger.
  • HDMI poort is gewijzigd, helaas geen resultaat.
  • En inderdaad had ik de ontvanger ook al verwisseld om te checken of het daaraan ligt, helaas was dit niet het geval.

@Weledele 

Waarschijnlijk is de KPN tv ontvanger defect.

Bel gratis 0800-0402

Eerste punt begrijp ik uw opmerking, maar dat hoeft niet.

HDMI ingang kan defect zijn. (kan hardware en / of software matig zijn).

Ik ga er dus vanuit dat u de HDMI van de Gamebox voor de KPN tv ontvanger gebruikt hebt om te testen.😉

TIP:

Als je belt (gratis met 0800-0402) en je hebt geen lopend contract meer, dan kan je ook meteen je abonnement omzetten naar KPN tv+.

Meestal ben je dan goedkoper uit en je krijgt dan de nieuwste Android Medibox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) waarop je ook (zo wie zo de eerste 10 kanalen in de hoogste kwaliteit) KPN tv kan kijken.

Reageer