Skip to main content
Beantwoord

Soundbox blokkeert bluetooth signaal van TV naar koptelefoon

• May 21, 2025
  • 4 reacties
  • 103 keer bekeken

HansBakker
Helper
Forum|alt.badge.img+2

De KPN TV+ Soundbox is een prachtige innovatieve mediaspeler. Het is alleen wel heel hinderlijk dat de Soundbox het blue tooth signaal van mijn Sony bravia televisie naar mijn Sony koptelefoon blokkeert. Luisteren naar de televisie of mijn blu ray speler via mijn koptelefoon lukt sinds het aansluiten van de Soundbox niet meer. Ik heb de soundbox aangesloten via HDMI/Arc en het blue tooth signaal komt daar niet meer langs. Als ik dat van te voren had geweten weet ik niet of ik naar de Soundbox was overgestapt. Als hier in de updates nog een work-around voor verzonnen kan worden dan zou ik (maar ik denk ook honderden andere Soundbox gebruikers) daar heel blij mee zijn.

Admin: afgesplitst naar eigen topic

Beste antwoord door ikheetjeff

@HansBakker, als je met je koptelefoon TV wilt kijken op je Soundbox, kan dat wel. Je dient dan onder “Instellingen > Apparaat > Afstandbediening en accessoires” eerst “speaker mode” uit te vinken. 

Speaker mode aan = de box fungeert als een bluetooth speaker. Je kan vanaf je telefoon muziek afspelen wat je op de box hoort. 

Speaker mode uit = Je kan met bluetooth luisteren wat er op de box gebeurd. 

Wanneer je koptelefoon gebruikt zal de speaker uitschakelen en hoor je alleen via je koptelefoon. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 21, 2025

De KPN TV+ Soundbox is een prachtige innovatieve mediaspeler. Het is alleen wel heel hinderlijk dat de Soundbox het blue tooth signaal van mijn Sony bravia televisie naar mijn Sony koptelefoon blokkeert. Luisteren naar de televisie of mijn blu ray speler via mijn koptelefoon lukt sinds het aansluiten van de Soundbox niet meer. Ik heb de soundbox aangesloten via HDMI/Arc en het blue tooth signaal komt daar niet meer langs. Als ik dat van te voren had geweten weet ik niet of ik naar de Soundbox was overgestapt. Als hier in de updates nog een work-around voor verzonnen kan worden dan zou ik (maar ik denk ook honderden andere Soundbox gebruikers) daar heel blij mee zijn.

Helaas valt dat niet onder de opties van de box.

Je kan alleen via de Box het geluid laten lopen en uit die speakers laten komen.

Geluid via HDMI is dichtgezet.

(Stond ook in de specificaties op de site)

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@HansBakker. Dan snap ik dat dit even een vervelende situatie is zeg en ik snap ook dat dit dan niet helemaal aansluit bij jouw wensen. Het klopt wat Menno zegt en ik heb daar op dit moment niet direct een workaround voor. Ik zal dit voor je terugkoppelen aan de developers. Dank je wel voor jouw feedback.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 30, 2025

@HansBakker, als je met je koptelefoon TV wilt kijken op je Soundbox, kan dat wel. Je dient dan onder “Instellingen > Apparaat > Afstandbediening en accessoires” eerst “speaker mode” uit te vinken. 

Speaker mode aan = de box fungeert als een bluetooth speaker. Je kan vanaf je telefoon muziek afspelen wat je op de box hoort. 

Speaker mode uit = Je kan met bluetooth luisteren wat er op de box gebeurd. 

Wanneer je koptelefoon gebruikt zal de speaker uitschakelen en hoor je alleen via je koptelefoon. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste ​@HansBakker, het klopt helemaal wat ikheetjeff zegt! Voor het kunnen gebruiken van de koptelefoon, is het belangrijk dat je ‘bluetooth speaker mode’ uitzet. Lukt het daarmee wel?