Skip to main content
Beantwoord

Soundbox bromt en alleen opnieuw instellen helpt

• November 12, 2025
  • 3 reacties
  • 55 keer bekeken

Bij het uitzetten van de soundbox gaat hij brommen moet hem dan opnieuw aanzetten en weer uitzetten na het uitzetten en weer opnieuw aanzetten dan moet ik het geluid weer aanpassen naar bijvoorbeeld movie om weer normaal geluid te hebben anders heb ik een blikkerige geluid

van de week ook weer een klein scherm na het aanzetten en moet dan de kpn knop op de afstandsbediening ingedrukt houden en opnieuw opstarten en dan heb ik wel weer een vol scherm.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Portb, wat vervelend dat de de Soundbox een bromgeluid geeft als je deze wilt uitschakelen.

De tip van ​@joop2011 om de voedingsadapter te controleren, vind ik een goede. Ook wil ik je aanraden de HDMI-kabel te controleren. En mogelijk kan een reset van de Soundbox ook nog helpen. Dit noemen we een ‘frisse start’. Hoe je dit doet, lees je hier: frisse start.

Hopelijk helpt dit! Mocht je hierna nog steeds problemen ervaren, neem dan contact op met onze klantenservice. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook, Messenger, Bluesky of X.

3 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

Kijk of de voedingsstekker er goed inzit.

Doe eens een volledige reset.

Met een dun voorwerp in het kleine gaatje achterop de Soundbox en wachten totdat hij opnieuw gaat opstarten.  Meestal moet je daarna enkele dingen opnieuw instellen.

Helpt dat niet, bel dan gratis 0800-0402

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • November 13, 2025

Hi ​@Portb, wat vervelend dat de de Soundbox een bromgeluid geeft als je deze wilt uitschakelen.

De tip van ​@joop2011 om de voedingsadapter te controleren, vind ik een goede. Ook wil ik je aanraden de HDMI-kabel te controleren. En mogelijk kan een reset van de Soundbox ook nog helpen. Dit noemen we een ‘frisse start’. Hoe je dit doet, lees je hier: frisse start.

Hopelijk helpt dit! Mocht je hierna nog steeds problemen ervaren, neem dan contact op met onze klantenservice. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook, Messenger, Bluesky of X.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Portb ik ben toch nog even benieuwd hoe het met jouw Soundbox staat. Heb je de afgelopen dagen nog problemen ervaren?

Voor wat betreft het aanpassen van het geluid: kan het zijn dat je de geluidsmodeus nog niet voor alle apps afzonderlijk goed ingesteld hebt? Dat kan je doen via instellingen, geluid, verwerking van geluid, geluidsmodus. Je kunt dan bij instellingen per app de geluidsmodus per app instellen. 

Voor wat betreft het niet hebben van full screen: als dit weer voorkomt, wil je ons dit dan laten weten en jouw profiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer?
De Soundbox in dat geval niet rebooten/spanningsloos maken, maar ons even een seintje geven. Dan kunnen we het verder onderzoeken. Dat zou namelijk niet meer voor mogen komen!