Skip to main content
Beantwoord

Soundbox en optische doorgave via tv

• April 25, 2025
  • 16 reacties
  • 350 keer bekeken

Ik heb vandaag de soundbox gekregen maar ben tegen het volgende probleem aangelopen, ik heb een Samsung tv uit 2022 en vanuit de tv had ik een optisch signaal voor de ontvanger van mijn hoor apparaten maar deze uitgang wordt door de sounbox geblokkeerd denk ik. Nu is mijn vraag hoe krijg ik dit nu voor elkaar?

Beste antwoord door PeterG

Wat jammer. De Soundbox is daar niet geschikt voor.

Bron:

De box kan het geluid alleen via de eigen speakers weergeven. Er is geen optische uitgang. En ook geeft ie geen geluid naar de aangesloten televisie. HDMI is alleen beeld. Daardoor komt er ook geen geluid uit de optische aansluiting van de televisie.

Mag ik vragen wat je overweging was om deze box te nemen?

Opties: terug naar DIW7022 (scheelt ook weer € 6 per maand). Voor nu tijdelijk even de KPN interactieve TV app op de Samsung downloaden en daarmee kijken totdat je weer de DIW7022 hebt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Riessen27 . 

Dat gaat niet werken, ​@Riessen27 .  Het doel van die soundbox is dat die - naast tv ontvanger -  óók versterker en speaker in één is.  Daar valt dus niks op aan te sluiten of door te lussen .

Hij zal dus onbruikbaar zijn in combinatie met jouw gehoorapparaat, ​@Riessen27  :-(

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • April 25, 2025

Wat jammer. De Soundbox is daar niet geschikt voor.

Bron:

De box kan het geluid alleen via de eigen speakers weergeven. Er is geen optische uitgang. En ook geeft ie geen geluid naar de aangesloten televisie. HDMI is alleen beeld. Daardoor komt er ook geen geluid uit de optische aansluiting van de televisie.

Mag ik vragen wat je overweging was om deze box te nemen?

Opties: terug naar DIW7022 (scheelt ook weer € 6 per maand). Voor nu tijdelijk even de KPN interactieve TV app op de Samsung downloaden en daarmee kijken totdat je weer de DIW7022 hebt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 25, 2025

Ik had verwacht goede beeld kwaliteit en voor mijn huisgenoten goede geluidskwaliteit maar ik heb er nu niks aan, maar hij gaat terug. Bedankt voor je reactie.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 25, 2025

Beeldkwaliteit is gelijk aan de DIW7022. En het geluid? Met een kleine soundbar via de optische aansluiting van de DIW7022 zelf hebben je huisgenoten ook al beter geluid (al vind ik het geluid van mijn Samsung prima hoor).

En de DIW7022 geeft ook nog eens wel geluid naar de tv en dus naar diens optische aansluiting met je zender voor je hoorapparaten.

• Topper
  • May 11, 2025

Misschien toch handig dit te vermelden.

Ik heb vrijdag de Soundbox binnengekregen en ben ook al 2 dagen aan het proberen geluid uit de Resound streamer te krijgen voor mijn hoorapparaten. 

Heb het nu opgelost met de mini mic.

Hoe lang mag ik de Soundbox terugsturen, heb 12 maanden verlengd? 

Groet Toon

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 11, 2025

Beste ​@Toon1954  het tv abonnement is maandelijks aanpasbaar of opzegbaar.

Erwin van KPN
Moderator

Misschien toch handig dit te vermelden.

Ik heb vrijdag de Soundbox binnengekregen en ben ook al 2 dagen aan het proberen geluid uit de Resound streamer te krijgen voor mijn hoorapparaten. 

Heb het nu opgelost met de mini mic.

Hoe lang mag ik de Soundbox terugsturen, heb 12 maanden verlengd? 

Groet Toon

Wat is mini mic, ​@Toon1954 ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 13, 2025

Ik denk dat ie bedoeld Micro mic ​@Erwin van KPN . Dat is een clip on microfoon die een hoorapparaat gebruiker aan een gesprekspartner kan geven opdat het geluid van dichtbij wordt opgevangen. Is zo groot als een luciferdoosje. Doet denken aan de microfoontjes aan kleding bij talkshows.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 13, 2025

En ​@Toon1954 . De Soundbox is niet bedoeld voor gebruik in combinatie met hoorapparaten.

Bron:

• Topper
  • May 13, 2025

Dit is de Resound mini mic.

• Topper
  • May 13, 2025

Ik wilde de hoorapparaten niet aansluiten op de Soundbox maar de aansluiting op mijn TV laten zitten.

De informatie dat er via de HDMI geen geluid naar de TV gaat heb ik niet gezien. Met het oude TV kastje geen probleem.

Ik hoop dat er nog een oplossing komt hiervoor.

Groet Toon

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 13, 2025

Beste ​@Toon1954 , die komt er niet, het beste is de oude tv decoder houden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 13, 2025

Een soundbox met speakers nemen om vervolgens die speakers weer uit te schakelen voor geluid via HDMI (beide kan niet) is een beetje duur hè. Dan kun je beter (goedkoper ook) de standaard TV+ houden.

Omdat HDMI geluid de interne speakers uitschakelt is die optie bij kpn niet beschikbaar.

Erwin van KPN
Moderator

Ik zou de soundbox weer omrui;len, ​@Toon1954 . Dit apparaat is niet geschikt voor jouw wensen. Een gewone ontvanger heb je veel meer aan. 

• Topper
  • May 14, 2025

Geeft de KPN TV+ wel audio door naar de TV?

Ik had hiervoor het oude kastje de VIP5202, daarmee geen probleem.

Groet Toon

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 14, 2025

Geeft de KPN TV+ wel audio door naar de TV?

Ik had hiervoor het oude kastje de VIP5202, daarmee geen probleem.

Groet Toon

Beste ​@Toon1954 ja natuurlijk, anders kun je toch geen tv kijken en horen?

Als je de TV+ SB bedoelt, die geeft géén geluid door via de TV, deTV+SB heeft zijn eigen luidsprekers.