Skip to main content
Vraag

Soundbox gaat soms weer aan als ik hem uitgezet heb

• August 11, 2025
  • 10 reacties
  • 124 keer bekeken

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Goedemiddag de sound box gaat soms weer aan terwijl ik hem heeft uit gezet. Hij staat op nieuwe sony tv boven op slaap kamer lig je bijna te slapen gaat dat ding spelen. Dan zet ik hem weer uit maar ik vind het niet leuk.terwijl de tv gewoon uit gezet is en blijft maar de sound box gewoon weer aan gaat naar ongeveer 5 minuten. 🤔pff

10 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is vreemd Cornelis. Zet je met één druk op de knop zowel de tv als de ontvanger uit? Of te wel staat HDMI-CEC ingeschakeld? Misschien niet echt waarschijnlijk maar “hangt” er niet een knopje op de afstandsbediening? 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 13, 2025

Gewoon de stekker eruit trekken, scheelt ook weer (een beetje) stroom, ​@cornelis48. Maakt voor het apparaat niet uit, alleen duurt het opstarten een minuut in plaats van een halve minuut.

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 13, 2025

Goedemiddag Remco ik zet hem uit met de kpn afstand bediening gaat de tv uit en de sound box en naar ongeveer 5 minuten gaat dat ding spelen tv blijft uit ik kan wel even kijken of de tv op HDMI-CEC staat. Het gebeurt niet altijd maar wel regelmatig. 🤔😉

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ja ik heb het vermoeden dat het dan toch fout gaat bij die instellingen dus als je in de positie bent om dat even te controleren dan zou ik je adviseren omdat even na te lopen. 

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 15, 2025

Ik zal het proberen Remco van kpn .je hoort nog wel van mijn ik kan redelijk veel maar dat vind ik vreemd.😉

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 18, 2025

Goedemiddag Remco van kpn. Ik heb  HDMI kabel op arc op op kanaal 3 gezet 

Speciaal voor soundbar. Hij zat eerst op HDMI 1. Gisteren avond deed hij het weer  naar 5 minuten geen dat ding weer spelen. Ik wacht.  Van avond af of hij weer aan gaat terwijl ik als uit gezet heb je hoort het wel van mijn groetjes cornelis48. 😉👍

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

En, ging hij weer aan, ​@cornelis48?😄

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 21, 2025

Goedeavond marcia van KPN. ikzelf heeft van als geprobeerd hij blijft het doen vind het wel zo raar hij werkt voor de rest prima alleen dat als je hem uit zet samen met de tv gaat dat ding uit zichzelf spelen vandaag ook weer zet als uit gaat lekker douche gaat dat ding gewoon weer spelen het lijkt wel of het hier spook raar alle instellingen naar gelopen ook van de tv zelf maar nee hoor naar ongeveer 5 minuten gaat dat ding spelen terwijl de tv uit is  

maar voor de rest doet het goed. Maar blijft het raar vind ook de kabels verwisselen. Fijne avond cornelis48 .🤔🤔😄

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Zeker raar dat ‘ie vanzelf weer aan gaat! Ik vraag me dan toch af of je HDMI CEC aan hebt staan. Je kunt dit op je Soundbox uitzetten via deze stappen: Apparaatinstellingen, Apparaat » Apparaatvoorkeuren » Weergave en geluid » HDMI CEC.
Ook is het goed om te kijken of je dit op je tv en/of soundbar ook uit hebt staan. Het lijkt er echt op dat op één (of meerdere) apparaten HDMI CEC aanstaat, waardoor dit gebeurt. 

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 26, 2025

Goedemorgen marcia van KPN. Ik heb van alles al geprobeerd zelfs andere HDMI kabel hij doet het niet altijd maar wel regelmatig. Doet ik hem uit samen met tv.en gaat dat ding gewoon weer spelen. 😀 ikzelf weet het echt niet meer ook gedaan met CEC op tv en box. maar voor de rest prima gaat samen uit tv en de sound box zal wel aan mijn liggen. 😉😀