Skip to main content
Beantwoord

Soundbox gaat vanzelf uit na 4 uren

• May 13, 2025
  • 6 reacties
  • 163 keer bekeken

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Even mijn ervaring:

ook hier gaat de soundbox automatisch uit na 4 uur.

Had dus in de instellingen gekeken en daar uitzetten op NOOIT gezet.

Wie schets mijn verbazing dat dit gewoon NIET werkt en dat de box alsnog uitgaat.

Heel irritant!

ps. de tv hebben we of wel aan of niet, maakt geen verschil.

Dus, hoe dan en hoe zet ik hem UIT zodat hij niet zelf uitgaat?

Beste antwoord door ikheetjeff

Hoi ​@femke98, kan mij goed voorstellen dat het irritant is als je TV alsnog uitschakelt, terwijl je de energiebesparing op “nooit” hebt ingesteld. Geen zorgen, daar is een oplossing voor!

Op de KPN Soundbox en de kleine box heb je twee soorten Energiebesparing instellingen. Ik gok dat jij via Instellingen > Energiebesparing deze hebt ingesteld op “nooit”, toch?

Echter kan je via Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Energiebesparing meer instellen. Waarschijnlijk zie je daar, ondanks dat je de eerste op “nooit” hebt staan, dat er bij “Tijdens het kijken” alsnog “4 uur” staat. Deze dien je daar ook op “nooit” of bijvoorbeeld 12 of 24 uur te zetten.

De box moet daarna niet meer uitvallen! Laat je weten als het is gelukt? Anders denken we graag weer met je mee.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 13, 2025

Gebruik je radio wel via het aanbod van kpn zelf? Dus via 801 - 866 kanalen.

En… is het menuscherm op dat moment ook niet zichtbaar? (even tv aanzetten).

Als er een menu aanstaat dan wordt het na maximaal 2 uren stil, omdat dan de screensaver komt die het geluid wegdrukt.

Staat “scherm uitschakelen” onder Energiebeheer op Nooit dan mag de box niet uitgaan. Maar ook dat werkt alleen als er een menuscherm zichtbaar is. Als een radio of tv zender aanstaat zonder menuscherm of gids dan blijft de box spelen. Ongeacht de screensaver of scherm uitschakelen instelling.

Zie ook je vraag hier:

https://community.kpn.com/streaming-122/radio-via-tv-soundbox-met-tv-uit-stopt-na-verloop-van-tijd-634959?postid=2121489#post2121489

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 13, 2025

Hoi ​@femke98, kan mij goed voorstellen dat het irritant is als je TV alsnog uitschakelt, terwijl je de energiebesparing op “nooit” hebt ingesteld. Geen zorgen, daar is een oplossing voor!

Op de KPN Soundbox en de kleine box heb je twee soorten Energiebesparing instellingen. Ik gok dat jij via Instellingen > Energiebesparing deze hebt ingesteld op “nooit”, toch?

Echter kan je via Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Energiebesparing meer instellen. Waarschijnlijk zie je daar, ondanks dat je de eerste op “nooit” hebt staan, dat er bij “Tijdens het kijken” alsnog “4 uur” staat. Deze dien je daar ook op “nooit” of bijvoorbeeld 12 of 24 uur te zetten.

De box moet daarna niet meer uitvallen! Laat je weten als het is gelukt? Anders denken we graag weer met je mee.

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 13, 2025

aan PeterG:  wij gebruiken alleen maar de radio van kpn.

maar ik zie van ikheetjeff dat er nog een optie is die ik nergens heb gezien. Dus ik ga dat bekijken na mijn werk.

Alvast dank en ik laat het weten!

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • May 13, 2025

Fijn logische interface… helemaal niet verwarrend.🫤 

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 13, 2025

Fijn logische interface… helemaal niet verwarrend.🫤 

??

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 15, 2025

Update: het werkt!

via Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Energiebesparing

Apparaat had ik nog helemaal niet gezien, dus dat zit verstopt lijkt wel.

Nu kan ik de hele dag naar de radio luisteren, hoera!!

Dank je wel voor de oplossing!